honda cr-v exterior (15)

TEST Honda CR-V 1.6 i-DTEC 9 A/T – Pár chyb k dokonalosti

25. 1. 2016 • Honda, Novinky, Testy

Motor: 95%

Převodovka: 95%

Podvozek: 90%

Zpracování: 80%

Praktičnost: 95%

Dobře vypadající, skvěle jezdící a velmi příjemný vůz. K dokonalosti mu chybí jen pár drobností.

Verdikt:

Modernizovanou Hondu CR-V asi moc představovat nemusím. Je to větší městské SUV, které po poslední faceliftu zapracovalo zejména na vzhledu a nových motorizacích. My jsme do testu dostali auto v maximální výbavě Executive a s proslulým motorem, o kterém mezi novináři kolují zvěsti, že právě tento vznětový agregát 1.6 l je nejlepší čtyřválcovou naftovou jednotkou tohoto objemu na trhu. To už jsme tu ale jednou měli a největší neznámou je devítistupňová dvouspojková převodovka, na kterou jsem velmi zvědavý.

1

Po nasednutí vás zaujme mohutná palubní deska, která už nepůsobí tak laciným a strohým dojmem jako dříve. Najdeme zde kvalitnější materiály, pohodlná kožená sedadla a volant, jenž skvěle padne do rukou. První dojem kazí pouze dotyková obrazovka informačního systému, která sice funguje v rámci možností slušně, ale vypadá hrozně – jako byste ji koupili v Lidlu a namontovali sami. A ten největší vtip teprve přichází – nad hlavní dotykovou obrazovkou se nachází ještě jedna, no a co se na ní promítá? Přesně to samé jako na té nižší, jen v menším provedení a 1000x horší kvalitě zobrazení… To jako vážně? Dám za auto milion korun a dostanu tohle?

Abych jenom nehanil. Kabina je bezkonkurenčně vzdušná, je zde dostatek odkládacích míst a vše je tak nějak výrazně příjemné. Vzadu je dostatek místa i pro přerostlejší osoby a zavazadlový prostor o objemu 589 litrů je naprosto dostačující – nízko položená nakládací hrana je velkou výhodou. Jenže zase se vrátíte na místo řidiče a naštve vás další věc – tentokrát složité ovládání palubního počítače. Možná je to věc názoru a pro někoho jen drobnost, ale svou cenu, která se blíží k prémiovým autům si Honda musí nějak obhájit – A tady se řeší hlavně detaily!

4

Vystupte a můžete se kochat. Pěkné, elegantní a decentní tvary. Žádné futuristické ”nesmysly”, které se hned ohledí. Dostanete jen kus pěkného auta, a tak to má být. U modernizovaného CR-V si můžete být jistí, že ani za pět let každodenního používání se vám neokouká jako jiná, nejčastěji korejská auta.

Pomalu projíždím městskými ulicemi a Honda tahá samé esa z rukávu. Podvozek je komfortní i v nízkých rychlostech, hluk okolo projíždějících vozů je nulový a výhled zevnitř je prostě skvělý. Dokonce ani výhled dozadu není žádný průšvih. Sedadla jsou nadmíru komfortní, motor tichý a jízda městem se mi hodně líbí, což se vůbec nestává často – u takto přerostlých SUV prakticky nikdy. Spotřeba mezi 7 a 8 litry na 100 kilometrů je v Praze více jak slušná. Automatickou převodovku nemůžu nepochválit, protože za celý týden jsem nepostřehl sebemenší cuknutí nebo zaváhání.

2

Na dálnici D1, která na některých úsecích vypadá jako rozbombardované bojové pole za druhé světové války, mě zase překvapuje odhlučnění a vynikající komfort, který mezi (ne)prémiovými kolegy nemá obdoby. Motor o výkonu 160 koní a s točivým momentem 350 Nm je i ve vyšších rychlostech sám o sobě hezky pružný a s devítistupňovou převodovkou hraje úplně jinou ligu. Klukům z Hondy se dokonce povedla zamaskovat i turbo-díra, což u motorů téhož objemu vidíme zřídka. A dálniční cestování za 6 litrů? To jde!

Sjíždím z dálnice a objevuji největší přednost CR-V, a to geniálně nastavený podvozek. Můžete jet i po horší silnici, ale auto neodskakuje a stále pevně drží stopu a cestující obklopuje pořád stejným komfortem. Svižnější jízda tak není žádný problém a chvílemi si ji budete, na rozdíl od jiných aut této velikosti, i užívat. Ano, řízení je klasicky přeposilované, ale nějakou tu zpětnou vazbu v něm najdete a na měkčí brzdový pedál si také časem zvyknete. Avšak takové jízdní vlastnosti a výborný posed za volantem vám v dané kategorii nabídne opravdu málokdo.

3

Pomalu se dostáváme ke konci, a když jsme začali zápory, tak jimi přeci musíme i skončit. No a největším problémem tohoto auta je cena! V naší výbavě a motorizaci překračuje jeden milion korun, a to už je opravdu hodně. Ano, v základu se dostanete o hodně níž, jen budete mít holátko a za stejnou cenu pořídíte sice menší, ale mnohem lépe vybavený Hyundai Tucson. Ale jak se říká – na velikosti záleží a komu se CR-V líbí a promine mu pár chyb, bude nadšený. Japonská auta jsou všeobecně dražší a musíte se na ně dívat jejich optikou, pak budete nadmíru spokojeni. Přeci jen tak skvělé jízdní vlastnosti, komfort, geniální převodovku a nízkou spotřebu nikde jinde nenajdete.

Plus

Vynikající podvozek

Odhlučnění

Komfort

Posed za volantem

Řízení

Vzhled

Mínus

Dvě obrazovky ukazující stejné informace

Detaily v interiéru, lacinější tlačítka vyhřívání sedadel atd.

Vyšší cena za vybavený vůz

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz