12490218_1069769889732052_1925522326_o

TEST Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4×4

12. 1. 2016 • Hyundai, Novinky, Testy

Motor: 90%

Podvozek: 90%

Převodovka: 90%

Zpracování: 80%

Praktičnost: 80%

Ve výsledku tady máme velmi schopné a potentní malé SUV, které zaujme svým výrazným vzhledem, kvalitou interiéru a jízdními vlastnostmi. Jedinou výraznější slabinou je vyšší pořizovací cena.

Verdikt:

Po vrcholném benzínovém provedení se ke mě Tucson dostává znova a tentokráte v naftové variantě s manuální převodovkou, která bude pro našince typičtější volbou. Samozřejmě nechybí nejvyšší stupeň výbavy a krásná křiklavá modrá barva, kterou znáte z reklamních plakátů. Opět musím konstatovat, že nový Tucson vypadá opravdu velmi dobře.

Design vychází z aktuálního korporátního designu značky a odkazuje především na větší SUV Santa Fe. Jako celek vůz působí velmi vyváženě a nemá slabší místo. Elegantní tvar s dávkou mohutnosti a prémiového akcentu vypadá fantasticky.

tucson1

I uvnitř vozu je to podobné – oproti předchůdci je to ohromný skok. Tucson nabídne příkladnou ergonomii, nadstandardní výbavu a kvalitní zpracování. Nový infoteinment systém patří k tomu nejlepšímu na trhu a to zejména díky opravdu rychlé odezvě a příjemné grafice. Tou ostatně disponuje i jednoduchý display mezi budíky. Interiéru vládne jednoduchost a poctivost, což ve výsledku působí velmi atraktivně. Kožený tříramenný volant se silným věncem pak příjemně padne do rukou. Výhradu mám jen jedinou, a to k použití tvrdých plastů v místech, kterých se budete často dotýkat.

Strádat nebudou ani pasažéři vzadu, kteří najdou hodně místa ve všech směrech a také třeba vyhřívání sedadel. Potěší i nadstandardní možnost polohování opěradel. Zavazadlový prostor nabídne 513 litrů, což už taková sláva není, nicméně je to plně dostačující.

tucson3

Nejsilnější naftový dvoulitr produkuje nadprůměrných 136 kW, což v mainstreamové třídě menších SUV opravdu není obvyklé. Motor hned od prvních kilometrů dává za pravdu starému tvrzeni “objem ničím nenahradíš” a poskytuje fantastickou dynamiku, odezvu a dokonce i kultivovanost. Největší vyhoda je však právě v samotné kultivovanosti – auto je příkladně tiché a prosté jakýmkoli vibracím. Motor navíc velmi dobře reaguje na plynový pedál a s chutí se nechá vytáčet. Tucson je s ním opravdu hodně pružný a potentní.

tucson2

Spotřeba je taktéž na velmi dobré úrovni a týdenní průměr s nájezdem zhruba tisíce kilometrů se zastavil na hodnotě 7,5 litrů na sto kilometrů. Nutno podotknout, že to byla spíše dynamičtější jízda. Zmínit musím ještě manuální převodovku, která je dobře odstupňována a má příjemný chod. Celková práce s ní je velmi komfortní a nerušivá.

Motoru v jeho schopnostech výborně sekunduje i podvozek. Není přehnaně tvrdý a dokáže být suverénně stabilní. Vůz se v zatáčkách naklání jen minimálně a vždy drží zvolenou stopu. Pochválit musím i schopnost žehlit nerovnosti a izolovat rázy. Tohle je u většiny SUV kámen úrazu, kdy se na úkor jízdních schopností zapomíná na komfort. Hyundai však přemýšlel a nastavil podvozek velmi dobře. Výtku mám jen k řízení, které je příliš přeposilované a nemá ani špetku zpětné vazby.

Nový Tucson se nezalekne ani terénu a díky pohonu 4×4 zdolá i výraznější překážky a navíc vizkózní spojku lze zamknout do stálého pohonu obou náprav. Slušná světlá výška pak zařídí nadprůměrnou průjezdnost. I na nezpevněném povrchu si vůz zanechává solidní jízdní komfort a ovladatelnost.

tucson4

Ve výsledku tady máme velmi schopné a potentní malé SUV, které zaujme svým výrazným vzhledem, kvalitou interiéru a jízdními vlastnostmi. Jedinou výraznější slabinou je vyšší pořizovací cena, která u testovaného modelu činila i s příplatkem za lak 845 890 korun.

Plusy

– Design

– Zpracování

– Výbava

– Kvalita interiéru

– Pohodlí

– Pohon 4×4

– Dynamika motoru

Mínusy

– občas laciné plasty v interiéru

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz