img_1257

Test ojetiny Audi A4 2.0 TDI. Miláček lidu

4. 4. 2019 • Zábava

Mezi nejoblíbenější prémiové ojetiny nyní jednoznačně patří, vlastně jim i kraluje model A4 od Audi. Je takovým miláčkem lidu a já ji z jedné strany odsuzuji a z druhé vlastně nevidím důvod, proč někomu zazlívat její koupi. My tentokrát osedláme nejrozšířenější variantu s dvoulitrovým vznětovým motorem, manuální převodovkou a pohonem předních kol. Ceny A4 B8 se pohybují od 230, do 800 tisíc za velmi krásná a prakticky nová auta. Lze narazit i na dražší kousky, ale to už bychom opustili ojetiny a bavili se o téměř nových vozech.

První usazení za volant ve mě vyvolává potěšení i smutek zároveň – posed za ním je výborně nízký, volant má široké spektrum možností nastavení a celková ergonomie je prakticky dokonalá, velké mínus dostávají základní sedadla, jejichž potah je zvláštní a boční vedení neviděla ani z rychlíku. Tady bych neváhal a volil auto s příplatkovými sedadly, nejpříjemnější jsou ta z S-Line paketu. Zbytek interiéru je líbivý, jen středový panel se spoustou umělé hmoty nepůsobí zrovna prémiově a není zrovna snadné se v něm orientovat. Všechny malé chyby oplácí spoustou místa na zadních sedadlech, u sedanu budou mít problém jen vyšší lidé s místem nad hlavou. Zavazadlový prostor nabídne spoustu užitečného prostoru – hlavně u verze Avant.

IMG_1299

Vzhled exteriéru je velmi povedený, i když někteří pomlouvají, že se už léta nemění a jiné jsou postupem času jen detaily, tak Audi ví, proč to dělá. Tvary jsou nestárnoucí a i dnes díky LED dennímu svícení a oblým tvarům vypadá moderně. Mnoho lidí si dokonce myslí, že se jedná o zcela nové auto.

Počáteční jízdní dojmy pro mě, motoristického fanouška, nejsou zrovna kladné. Řízení je přehnaně uměle tuhé a neposkytuje absolutně žádné informace od předních kol, v některých zatáčkách navíc zvláštně tuhne a postrádá zpětnou vazbu. Záběr spojky není vůbec znát a proti těmto neduhům bojuje jen dobře dávkovatelná brzda. Po pár kilometrech si však uvědomuji, že díky těmto věcem s A4 dokáže být poměrně rychlý opravdu každý a nepotřebuje k tomu nijak výjimečné řidičské schopnosti. Navíc moderním lidem, které nezajímá požitek z řízení, je námi milovaná ”živočišnost” jen na obtíž.

IMG_1259

Podvozek je výborně naladěný a i navzdory motoru umístěnému daleko vpředu potláčí nedotáčivost až do citelně vysokých rychlostí. S třílitry už to bude díky vyšší hmotnosti vpředu horší. Auto krásně drží stopu a dokonce se tlačí a chce jet kupředu. Navíc je to tak jednoduché, jak s málokterým autem. Je takovým mezistupněm sportovního BMW 3 a komfortního Mercedesu C.

Ve městě se auto chová stejně jako koncernoví kolegové, jen vše trochu okořeňuje malou špetkou prémiové třídy. Při parkování bych ale uvítal lepší výhled vzad.

Na okreskách a dálnicích je podvozek komfortní, ale někdy mu nějaký ten ráz do karoserie bohužel uteče. Dobrá práce je odvedena na aerodynamickém odhlučnění, což už se na nedá říct o tom od kol, které jde zejména na horších silnicích a dálnicích ve vyšších rychlostech výrazně slyšet.

IMG_1260

Samotný motor je velmi silnou stránkou auta, i když se jedná o jedno z nejslabších dvoulitrových TDI. Jeho 105 kW a 320 Nm s nízkou váhou 1535 kilogramů nemají žádný problém. Naopak nabídne velmi slušnou spotřebu, kterou lze průměrně držet u šesti litrů a na okresce není problém jezdit za necelých pět.

Pokud rádi řídíte nebo jen komfortně plujete krajinou, Audi A4 není volbou pro vás. Je takovým kompromisem pro člověka, který chce reprezentativní vůz, ve kterém vypadá dobře, cítí se v něm dobře a požaduje od všeho trochu. To A4 plní skvěle, jen to řízení…

IMG_1263

Motory

1.8 TFSI – 88, 118, 125 kW
2.0 TFSI – 132, 155, 165 kW
3.0 TFSI – 200, 245 kW
3.2 FSI – 195 kW
4.2 FSI – 331 kW

2.0 TDI – 88, 100, 105, 110, 120, 125, 130, 140 kW
2.7 TDI – 140 kW
3.0 TDI – 150, 176, 180 kW

IMG_1306

Doporučujeme

Zachovalou 3.2 FSI můžeme doporučit ze všech nejvíc. Jedinou nevýhodou je vyšší spotřeba, ale v porovnání s mnohem nižší pořizovací cenou oproti TDI je to nepodstatné – lidé mají strach z vyšší spotřeby a raději kupují dražší a později nákladnější TDI. Pokud se k ní předešlý majitel choval slušně, máte nesmrtelné auto se skvělým atmosférickým šestiválcem.

4.2 FSI – Pravděpodobně nejlepší osmiválec, který kdy opustil dílny Audi.

2.0 TDI – Dostačující výkon, božská spotřeba a při dobrém zacházení slušná spolehlivost.

3.0 TDI – Spolehlivé, velmi silné a kultivované.

Žádná výhra, ale ani prohra

3.0 TFSI – Když je o něj řádně postaráno, je to pohádka.

2.0 TFSI – Musíte se o něj starat, ale při jízdě je kultivovaný a umí se i hezky rozjet. Při troše úsilí se dá jezdit za slušnou spotřebu.

2.7 TDI – Trvanlivý a pružný motor, bohužel ve stínu 3.0 TDI.

Nekupovat

Určitě se vyhněte sedmi-stupňové převodovce DSG u 1.8 TSI. Samotný motor taky není zrovna spolehlivým článkem.

U TFSI dbejte na pravidelnou výměnu oleje a jasnou servisní historii! Jinak si po 150 tisících kilometrech zaděláte na malér.

IMG_1258

Plus

Komfortní podvozek

Jistota v zatáčkách

Kvalita zpracování

Dobré motory

Mínus

Detaily v interiéru

Základní sedadla

Nekomunikativní řízení

Nákladnější servis

 

.

« »

https://myrosatis.com/wp-content/uploads/2021/03/21210305car-air-purifier.html https://www.autojournal.cz/how-to-use-baking-soda-to-deodorize-refrigerator/