IMG_4276

TEST ojetiny Audi A6 Allroad 3.0 TDI – Nudná dokonalost

19. 9. 2016 • AUDI, Novinky, Ojeté vozy, Testy

Dokonalost bývá často zklamáním. Najdete-li dokonalou ženu po vzhledové stránce, je velmi pravděpodobné, že dolézání jiných mužů bude velmi unavující. Pokud narazíte na dokonale inteligentní ženu, bez problému vás setře a vy se nedokážete ubránit. Můžete si pořídit dokonalého psa, ale za chvíli vás začne nudit jeho předpisové chování. Dokonce si můžete objednat dokonalý steak z té nejlepší býčí svíčkové v té nejvyhlášenější restauraci, ale tak nějak vám tam bude scházet ta obyčejná chuť pepřové omáčky za pár korun. Víte kam tím mířím? To stejné totiž platí i o automobilovém průmyslu, kde jsou pro fajnšmekry dokonalá auta spíše zklamáním než radostí. A stejný příběh se píše i o slavném Audi A6 Allroad. To auto z hlediska použitelnosti nemá téměř žádné chyby a za ceny okolo půl milionu korun se zdá být dokonalé. Jenže jako u všech výše zmíněných případů, i tady něco chybí. Chybí mu nějaká ta ”chybička”, otravná jiskra, která vás bude 90 % času štvát, ale těch zbylých 10 % ji budete milovat. Audi A6 Allroad druhé generace bych kvůli tomu nazval nudnou dokonalostí. My jsme si jednu zapůjčili od společnosti AAA Auto a zjistíme, jak na tom tento ze všech stran chválený vůz vlastně doopravdy je.

1b

Začíná to vzhledem, který vlastně více méně dokonalý. Oblé tvary, bi-xenony, LED denní svícení, LED zadní svítilny a elegantní záď. Auto po designové stránce nestárne a svěže bude vypadat ještě dalších pět let. Zároveň je to ale nuda, žádné zajímavé křivky. Prostě jen obyčejné auto, nad kterým se nikdo nepozastaví.

Interiér je prostorný a vzdušný. Materiály jsou kvalitní a dobře zpracované, ergonomie na jedničku s hvězdičkou. Pochvalu zaslouží posed za volantem a vynikající sedadla. Volant hezky padne do rukou a vše je přehledné a hned po prvním pohledu jasné. Multimediální systém má rychlé reakce a displej hezkou grafiku. Dozadu se pohodlně posadí i urostlejší osoby a zavazadlový prostor nabízí objem až 565 litrů nebo 1660 litrů se sklopenými sedadly. Výhodou je nízká nakládací hrana, která je v rovině s dnem kufru.

1A

Po prvních kilometrech jsem ohromený kultivovaností motoru, vynikajícím odhlučněním a komfortním podvozkem, který je na pěkných silnicích s maximálně menšími nerovnosti famózní. Vzduchový podvozek nezvládá až větší výmoly, kdy propouští výrazné rázy do karoserie, což je problém vzduchových podvozků všeobecně. Stejná písnička hraje i na okreskách a dálnici. Výborné odhlučnění kabinu neopouští ani ve vyšších rychlostech, podvozek je jistý, převodovka řadí velmi hladce a chytře a Audi A6 Allroad 3.0 TDI se ukazuje jako dokonalý společník na rychlé cestování po dálnici.

Motor je pružný a silný, avšak při zrychlení nijak nezarazí do sedadla. Prostě jen lineárně navyšuje číslovky na tachometru a zastaví se až vysoko nad hranicí 200 km/h. Dokonce i spotřeba je dokonalá, s velmi lehkou nohou není problém jezdit do šesti litrů a při normálním ježdění se průměr usadí u osmi litrů. Pojedete-li hodně svižně, do desíti se vlezete.

1c

A co, že se to nachází pod kapotou? Testovaný vůz se chlubí třílitrovým šestiválcem TDI, který disponuje výkonem 171 kW ve 4000 otáčkách a točivým momentem 450 Nm v 1750-3250 otáčkách za minutu. Motor je propojený s šestistupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem, která posílá sílu na všechna čtyři kola přes pohon Quattro. Hmotnost je 1880 kilometrů a zrychlení z nuly na stovku zabere 7.8 sekundy. Maximální rychlost činí slušných 230 km/h.

Vzduchový podvozek má 5 režimů nastavení: Dynamic, Automatic, Comfort, Allroad a Lift. V Dynamickém režimu výrazně propouští rázy do karoserie, ale omezí náklony karoserie a velmi povedeně maskuje vyšší hmotnost. Na okreskách umí být velmi rychlým náčiním. Jen převodovka by při ostré jízdě mohla řadit o něco rychleji. Comfort je nejlepší a používal jsem ho 99 % času. Allroad a Lift se hodí jen na polní cesty, kde je potřeba vyšší světlá výška. S terénním vozem si však A6 Allroad nepleťte, je to jen použitelnější kombík, který se nezalekne zablácené polní cesty.

1d

Určitě jste si všimli, že jsem se ještě nezmínil o řízení, A ano, nechávám si ho až na konec. Je totiž tím, co dělá z dokonalé věci absolutně nudné přemisťovadlo. Řízení je nepochopitelně dlouhé, extrémně přeposilované, bezduché a nemá absolutně žádnou zpětnou vazbu, jakože fakt vůbec žádnou. Až je otravné, jak se volant ani v zatáčkách sám od sebe téměř nevrací. Pro většinu obyčejných lidí, kteří auto používají jen kvůli tomu, aby se komfortně přemístili z bodu A do bodu B, to bude nepodstatné, ale pro milovníky aut a řízení je to neakceptovatelné.

A tím se dostáváme k samotnému závěru. Audi A6 Allroad 3.0 TDI je dokonalým, ale nadprůměrně nudným autem. Hodí se pro někoho, kdo ho bude používat jen jako dopravní prostředek a nic víc ho nezajímá. V tom případě svůj účel plní skvěle. Chcete-li si ale jízdu občas i trochu užít, obejděte A6 obloukem.

Ptáte-li se na servisní náklady, tak ano, servis Audi není nejlevnější. Ale na druhou stranu se tato generace A6 nijak nekazila. Pozor si dejte akorát na odcházející vzduchové podvozky a pak takové ty klasiky – turbo, brzdy, však to znáte.

Za propůjčení vozu bychom chtěli poděkovat společnosti AAA Auto.

1a

Plus

Komfortní podvozek

Odhlučnění

Kultivovaný motor

Silný a pružný motor

Vynikající spotřeba

Prostornost

Mínus

Přeposilované a dlouhé řízení bez zpětné vazby

Pomaleji řadící převodovka při rychlé jízdě

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz