1 (1)

TEST ojetiny BMW 335xi E91 Touring – M3 Junior

23. 1. 2015 • BMW, Novinky, Ojeté vozy, Testy

BMW řady tři modelový rok 2005-2012 je u nás čím dál oblíbenějším ojetým autem. Lákadlem je nízká cena, kvalitní motory a skvělé jízdní vlastnosti. Auto se vyrábělo ve čtyřech karosářských variantách, Sedan (E90)Touring (E91), Coupe (E92) a Cabrio (E93).

Všechny verze prošly přibližně v polovině výroby modernizací, kdy se objevilo pár nových motorů, zážehové dostaly přímé vstřikování a vznětové vyměnily litinu za hliník. Změnil se i jednoduchý vzhled, přední i zadní světlomety a kapota s více prolisy autu dodaly tu správnou šťávu a novější trojky vypadají i dnes velmi reprezentativně.

bmw_2

Usedám do nízko položených sedadel, která nabízejí solidní boční vedení a poskytnou geniální posad za volantem – ten má příjemný tlustý věnec a výborně padne do rukou. Interiér sice nevypadá bůh ví jak moderně, ale je funkční, kvalitní a ergonomicky velmi dobře udělaný. S naším koženým čalouněním a karbonovými doplňky je radost na něj pohledět. Zadní sedadla jsou spíše pro osoby menšího vzrůstu a zavazadlový prostor taky žádný obr není.

Startuji stiskem tlačítka a dvakrát přeplňovaná šestka v řade si hlasitě štěkne. Při každém přidání líbezně zavyje a poté si lehce odprskne do výfuku. Převodovku nechávám v klasickém režimu a po prvních sto metrech jsem překvapen jejím hladkým řazením nahoru, ale hlavně dolů. Ani jednou jsem ji nenačapal při zaváhání a o cukání zřejmě nikdy neslyšela. Řízení je příjemně tuhé a i pomalá jízda je příjemná. Dáte-li si ve městě režim Sport a převodovku přepnete do manuálního řazení, tak mezi domy zní až přehnaně líbivý zvuk motoru. Nedovedu si ho představit s hlasitějším výfukem. Pokud si však budete hrát a užívat té skvělé hudby v betonových městech, tak vás při pohledu na spotřebu klepne – dokáže se přehoupnout přes 20 litrů. S klidnou nohou a v hustším provozu ale od 15 litrů taky daleko nebudete.

bmw_3

Motor na dálnici při šestém rychlostnímu stupni točí nízké otáčky, podvozek je sice tvrdší, ale velmi příjemný a rázy do karoserie téměř nepropouští. Při 130 km/h umí jet do 10 litrů, ale s každým kilometrem navíc spotřeba rapidně stoupá a při 150 km/h už se podíváte na 15 litrů. Celkový průměr při normálním ježdění se usadí mezi 11-12 litry.

Další den ráno vychází slunce, na obloze ani mráček a teploty překračují 10 stupňů = výlet do Beskyd na krásné moravské okresky. Převodovku přepínám na manuální řazení, Sport režim zapnutý a na první rovince plynový pedál protlačuji až do motorového prostoru. Auto se bez sebemenší turbo-díry dere vpřed a zrychluje lineárně jako atmosféra, jen mnohem víc. Před první zatáčkou jdu na tvrdé brzdy, váhu přenesu na přední kola a na milimetr přesně trefuji apex. Hned na něm přidávám plyn a s mírně vystrčenou zádí do strany najíždím na další rovinku a vypouštím stádo všech 306 koní, které doplňuje točivý moment 400 Nm – ten je dostupný už od 1200 ot./min., ale reálný zátah je až nad 2000 ot./min. Následuje série několika rychlých zatáček, kde velmi dobře maskuje svou vyšší hmotnost. Poté však přichází pár vracáků a tady zákony fyziky nelze obelstít a na super-rychlé průjezdy zapomeňte. Jenže rychlost automaticky neznamená zábavu a 335i s kompletně vypnutou stabilizací dokáže vykouzlit krásné drifty a hlavně obrovský úsměv na tváři.

Motory

  • 316i 1.6 R4
  • 318i 2.0 R4
  • 320i 2.0 R4
  • 320si 2.0 R4
  • 323i 2.5 R6
  • 325i 3.0 R6
  • 328i 3.0 R6
  • 330i 3.0 R6
  • 335i 3.0 R6
  • M3 4.0 V8
  • 316d 2.0 R4
  • 318d 2.0 R4
  • 320d 2.0 R4
  • 325d 3.0 R6
  • 330d 3.0 R6
  • 335d 3.0 R6

bmw_4

Konec zábavy, teď trochu z té stránky praktičnosti. Do auta se vleze 5 lidí a na každodenní používání má s přimhouřeným okem i dostatečně objemný kufr. Jenže pokud často jezdíte ve více než dvou lidech a s větším nákladem vzdálenosti nad 500 km, může být méně místa na zadních sedadlech a ne příliš objemný kufr k převážení většího nákladu na obtíž. Nemluvě o dětech, dětských sedačkách a kočárku. Automatická převodovka po městě funguje skvěle, necuká a pokaždé trefí ten správný převodový stupeň. K systému iDrive toho asi moc zmiňovat nemusím, protože už jsme o něm psali více jak mnohokrát. Takže jen ve zkratce. Systém zahrnuje navigaci a docela příjemné multimediální rozhraní, na svou dobu byl iDrive velice moderní a neztratí se ani dnes. Co je důležité, žádný z těchto komponentů nenese výrazné opotřebení a vše funguje perfektně i po osmi letech. Prémiová kvalita a původní cena vozu má své výhody pro kupce z druhé ruky.

Vlastně jsem zatím, až na menší prostornost vozu nenapsal žádné v mínusy. Není to tím, že jsem fanoušek BMW, ale tím, že jsem měl opravdu problém nějaké výrazné zápory najít. Při delší agresivní a rychlé jízdě jde od středového tunelu větší teplo, ale to se za nevýhodu považovat nedá, protože se to děje u většiny aut s náhonem na zadní nebo všechna čtyři kola. Někdo by možná za mínus považoval spotřebu, která činila průměrných 11 litrů na 100 kilometrů (a to jsem se během testování na některých okreskách nebál dávat pravou nohu až na podlahu), jenže za tu spotřebu dostanete skvělé reakce na plyn, dynamické zrychlení v rozsahu jakýchkoliv otáček a parádní řidičský požitek z jízdy. A samozřejmě řezavý zvuk řadového šestiválce!

Naše rada

Ze vznětových je nejlepší volbou první litinový motor 330d, ale ani s novějšími hliníkovým téměř žádné problémy nejsou. Geniální volbou je 330i, kde se budete muset smířit s vyšší spotřebou. Za to však nabídne skvělé řidičské potěšení.  Pro někoho, kdo se nehoní za vysokými rychlostmi je pak dokonalou volbou dvoulitr 320d nebo 320i. Vybírejte z méně ojetých kousků s jasnou historií a nejlépe koupené v České republice, dovozové vozy jsou často z velkých firemních flotil a ne zrovna v pěkném stavu.

Určitě se vyhněte základnímu benzínovému motoru 316i, který je vhodný maximálně do města, chybí mu výkon a je s ním spousta problémů. Nejvýkonnější 335i kupovat jen po pečlivém majiteli a s nižším nájezdem. Strašlivá jsou i základní sedadla, pokukujte po sportovnějších, která poznáte podle prodlužovatelné části na přední straně.

Pokud máte zájem o více informací o tomto konkrétním vozidle, pište na mail a.alexeyev@seznam.cz nebo volejte na číslo 775 676 812.

Plusy

Síla přeplňovaného šestiválce v jakýchkoliv otáčkách

Rychlé a přesné reakce na plynový pedál

Vyvážený podvozek

Pohon xDrive na nekvalitních vozovkách

Mínusy

Méně místa pro cestující na zadních sedadlech

Menší kufr

Spotřeba

V galerii naleznete fotografie před i po designové M-Performance úpravě.

 

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz