44_skoda_kodiaq_rs_2bd054d3-1920x1281

Test Škoda Kodiaq RS: Sportovnost, pohodlí a praktičnost v líbivém balení

7. 4. 2025 • Škoda, Novinky, Sportovní vozy, Testy

Motor: 90%

Převodovka: 95%

Podvozek: 95%

Zpracování: 95%

Radost z jízdy: 85%

Verdikt:

Druhá generace sportovně laděného SUV Škoda Kodiaq RS vstupuje na trh s modernizovaným benzinovým agregátem 2.0 TSI, jehož výkon činí 195 kW (265 koní) a maximální točivý moment dosahuje hodnoty 400 Nm. Dynamický charakter verze RS podtrhují černě lakované exteriérové detaily, upravené nárazníky vpředu i vzadu a podsvícená přední maska, která dává jasně najevo, že se jedná o člena sportovní rodiny značky.

Vrcholná sportovní verze velkého SUV od Škody je nabízena s pětimístnou i sedmimístnou konfigurací. Srdcem vozu je inovovaný dvoulitrový motor 2.0 TSI, spojený se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG a systémem pohonu všech kol. Řídicí jednotka motoru byla speciálně upravena tak, aby co nejlépe odpovídala rozměrům vozu a fungování systému 4×4, díky čemuž je k dispozici plný točivý moment 400 Nm. Pro zvýšení zážitku z jízdy je součástí výbavy i systém Dynamic Sound Boost, který vylepšuje zvukový projev motoru.

13_skoda_kodiaq_rs_c35a93f5-1920x1281 12_skoda_kodiaq_rs_ff8f0fd7-1920x1281

Pohon všech kol je zajištěn prostřednictvím elektrohydraulicky řízené vícelamelové mezinápravové spojky, která využívá data z řady senzorů, průběžně monitorujících aktuální jízdní situaci. Řídicí jednotka systému efektivně rozděluje točivý moment – až 100 % může být posláno na zadní nápravu a až 85 % na jedno konkrétní kolo, a to ve spolupráci s elektronickou uzávěrkou diferenciálu. Díky tomu se výrazně zvyšuje schopnost vozu tahat přívěsy – Kodiaq RS zvládne brzděný přívěs o hmotnosti až 2,5 tuny.

Přední náprava využívá zavěšení typu MacPherson s trojúhelníkovými spodními rameny a příčným stabilizátorem. Vzadu pak najdeme víceprvkové zavěšení skládající se z jednoho podélného a tří příčných ramen doplněných zkrutným stabilizátorem. Toto technické řešení zajišťuje správné rozložení sil v podélné i příčné ose a přispívá k optimální práci podvozku. Systém progresivního řízení zase usnadňuje manévrování v městském provozu tím, že snižuje počet otáček mezi krajními rejdy volantu.

29_skoda_kodiaq_rs_0bb5991f-1920x1281

Brzdová soustava byla dimenzována s ohledem na vyšší výkon a hmotnost vozu. Vpředu i vzadu jsou použity ventilované kotoučové brzdy s červeně lakovanými třmeny. U pětimístné verze jsou vpředu kotouče o rozměrech 340 × 30 mm s jednopístkovými třmeny, sedmimístná varianta pak používá 335 × 30 mm kotouče se dvoupístkovými třmeny. Zadní náprava obou verzí sdílí kotouče o velikosti 310 × 22 mm s jednopístkovými třmeny.

Jak je u modelů RS značky Škoda zvykem, exteriér zdobí celá řada černě lakovaných prvků. Mezi ně patří rámeček masky chladiče, kryty zpětných zrcátek, horní lemy oken, střešní nosiče a sloupek D. Sportovní nárazník vepředu doplňují leskle černé akcenty, zatímco maska chladiče je navíc podsvětlená. Vzadu najdeme po celé šířce nárazníku reflexní pruh, typický pro RS modely. Černé je i označení modelu a logo značky Škoda na pátých dveřích. Boční prahy a zadní nárazník ladí s lakem karoserie a pod nárazníkem se nachází výfukové koncovky z leštěné nerezové oceli. Na voze jsou standardně instalována dvacetipalcová černě lakovaná kola Elias s leštěným povrchem, exkluzivní pro tuto verzi. Karoserie může být lakována jedním nemetalickým a sedmi metalickými odstíny, včetně prémiové zlaté barvy Bronx.

22_skoda_kodiaq_rs_7fd799f2-1920x1281

Součástí standardní výbavy jsou i Matrix-LED přední světlomety s dynamickým uvítacím efektem a funkcí přisvěcování do zatáček. Zadní světla využívají LED technologii, animované směrovky a propojuje je červený dekorativní pás. Komfort zvyšuje nový bezklíčový přístupový systém KESSY s funkcí automatického odemknutí při přiblížení a zamknutí při odchodu. Nová generace podvozku DCC+ nabízí patnáct úrovní nastavení tuhosti tlumičů – od velmi pohodlného až po sportovní. Díky dvěma odděleným ventilům dokáže systém samostatně regulovat tlumení v tahu i tlumení v kompresi, což umožňuje přesnější reakce a širší možnosti ladění.

Interiér Kodiaqu RS těží z velkorysého rozvoru 2 791 mm, který přináší velkorysý prostor pro posádku. Nabízí se ve dvou variantách – základní RS Lounge a luxusnější RS Suite. Verze Lounge obsahuje sportovní sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami, čalouněná kombinací černého mikrovlákna Suedia a umělé kůže s červeným prošíváním. Vnitřek vozu je laděn do černé, včetně stropnice, obkladů dveří, palubní desky i středové loketní opěrky.

09_skoda_kodiaq_rs_4b20668b 12_skoda_kodiaq_rs_adb77162

Alternativou je výbava RS Suite, kde sportovní sedačky dostaly čalounění z perforované kůže doplněné o umělou kůži s červeným stehem. Kůže pokrývá i palubní desku, výplně dveří a opěrku. Nechybí sportovní volant s logem RS, tříramenný design a červené prošívání. Pro zlepšení akustického komfortu poslouží laminovaná skla vpředu i vzadu. Virtuální kokpit s 10″ úhlopříčkou doplňuje 13″ infotainment systém Navi, který při nastartování přivítá řidiče logem RS. Vynikající ozvučení zajišťuje audiosystém Canton, který je v základní výbavě.

23_skoda_kodiaq_rs_6461a67e-1920x1281

Pojďme už ale za volant, to vás stejně zajímá nejvíce. Při běžné jízdě v komfortním režimu působí Kodiaq RS téměř identicky jako standardní verze, s výjimkou výraznějšího zvukového doprovodu díky aktivnímu generátoru zvuku (umístěn v zadní části vozu, jak tomu bylo i u předchozí generace). I přes dvacetipalcová kola, která nelze nahradit menšími, si vůz zachovává velmi příjemné naladění – klidně se pohupuje a pohodlí nijak neutrpí. Přepnutí do sportovního režimu sice přitvrdí podvozek, ale stále zůstává na straně komfortu. I v nejtvrdším nastavení se vůz nevymyká a nepůsobí nekomfortně. Konečné naladění si lze doladit v individuálním jízdním režimu.

61_skoda_kodiaq_rs_e67189cc-1920x1281

Kodiaq RS nepůsobí jako klasické sportovní SUV, což se odráží i v jeho chování. Přesto se nezalekne svižné jízdy, ať už v přímém směru nebo při průjezdu zatáčkami. V těch se ale citelně naklání a jeho vyšší hmotnost je znát hlavně při intenzivním brzdění. Na rozdíl od Octavie RS zde nenajdeme diferenciál VAQ, místo něj je použit systém XDS+, který přibrzďuje vnitřní kola pro lepší trakci. Brzdy jsou však účinné a odpovídají hmotnosti i výkonu vozu. Díky systému 4×4 má Kodiaq RS velmi dobrou trakci, která se projeví zejména při výjezdech ze zatáček nebo na kluzkém povrchu – diferenciál VAQ tak nebyl nezbytný.

49_skoda_kodiaq_rs_bd7dab92-1920x1281

Motor 2.0 TSI si stále drží své renomé – je pružný, výkonný a bez problémů rozhýbe i větší SUV. Při testování na různých silnicích, včetně horských serpentin, se Kodiaq RS ukázal jako svižný a překvapivě schopný. Ačkoliv jeho hlavní doménou není ryzí sportovnost, potěší, že i při rychlejší jízdě na klikaté silnici si zachová klid a jistotu, aniž by utrpěl jeho každodenní komfort a prostornost.

20_skoda_kodiaq_rs_469a5219-1920x1281

Základní cena pětimístné verze začíná na 1 470 000 Kč včetně DPH. Za sedmimístnou konfiguraci si připlatíte 22 000 Kč. Mezi příplatkovými prvky najdeme například elektricky výklopné tažné zařízení s asistentem pro přívěsy (32 000 Kč), paket Family (12 000 Kč), nezávislé topení (32 900 Kč) nebo panoramatickou střechu za 40 000 Kč.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz