subaru-levorg-2020-12

Test Subaru Levorg 2.0 AWD Lineartronic

30. 12. 2020 • Novinky, Subaru, Testy

Motor: 95%

Podvozek: 100%

Převodovka: 95%

Zpracování: 100%

Radost z jízdy: 100%

Subaru se povedlo skloubit neskloubitelné. Sportovní schopnosti, absolutní čitelnost, předvídatelnost na hraně a komfort.

Verdikt:

Subaru Levorg mě zaujal svojí originalitou už na fotkách a vždycky jsem měl chuť se s tímto neotřelým kombi svézt. Nejen proto, že se mi prostě líbí, ale také proto, co vše jsem slyšel o jeho podvozku. Nemohu se ubránit pocitu, že až nadpřirozené vlastnosti, uváděné v testech mých některých kolegů nemohou být tak úplně pravdou a rozhodl jsem se vyzkoušet Levorga na vlastní kůži. Je na čase si mýty o dokonalém podvozku trochu vyhnat z hlavy.

Subaru bylo donuceno díky námi všemi tolik milovanými euro emisními teroristy změnit motorizaci, aby dál plnilo nesmyslný diktát CO2. Pod kapotou testovaného modelu tak nyní skrývá atmosférický dvoulitr o výkonu 150ti koní. Na změnu nedošlo jen u motorizace, ale Levorg také přišel o nasávací otvor na kapotě. Dvojice slušivých koncovek výfuku mu naštěstí zůstaly, což mě zahřálo u srdce. V testované verzi s barvou Cool Gray Khaki navíc ještě křičí do světa svoji odlišnost a tahle barva mu prostě sekne. K dokonalosti se přidává ještě plná nálož Executive, která je ve své konfiguraci naprosto prošpikovaná výbavou. Na pročtení jejího seznamu si můžete vyhradit celý večer a kochat se čím vším se vás výrobce rozhodl hýčkat. V elektrice je tady prostě všechno na co si vzpomenete. Nechybí ani bezklíčové startování a nový infotainment Subaru Starlink se 7“ displejem. Ten jsem si ve vozech Subaru oblíbil okamžitě, protože netrpí přeplácaností, je jednoduchý na ovládání a svižnost mu rozhodně není cizí. Propojení s Apple CarPlay, Android Auto a vestavěná navigace už je jen třešničkou na dortu.

subaru-levorg-2020-14 subaru-levorg-2020-30

Samostatnou kapitolou je pak u Levorga systém EyeSight. Ten je nápadný při pohledu zepředu, kdy po obou stranách zpětného zrcátka bdí dvě  kamery, které suplují oči řidiče. Sledují v provozu vše co je jen možné. Dokonale doplňují například radar adaptivního tempomatu, takže Levorg nezpomaluje jen měřením vzdálenosti vpředu jedoucího vozidla, ale oči kamer poznají rozsvícená brzdová světla a o to je pak jeho zásah do úpravy rychlosti jemnější. Dokáží vyhodnocovat nenadálé situace a vzít i poměrně razantně za brzdy. Zrovna tato funkce se mě osobně náramně vyplatila. Při jízdě po okresce a přibližování se k odbočce na dálniční nájezd jsem zrovna koukal kam neměl a úplně si nevšiml, že auto přede mnou brzdí a odbočuje na dálnici.

Levorg v tu chvíli vyhodnotil možnost kolize, spustil výstražný zvuk a začal sám silně brzdit. Situaci jsem už jen dořešil mírným vyhnutím a pokračoval jsem pohodlně v jízdě. Děkuji Levorgu, mám ušetřenou práci s vysvětlováním. Pokud se zmiňuji o systému EyeSight, neodpustím si ještě poznámku ke zpětnému zrcátku, které je mezi dvěma kamerami. Tady výrobce počítal s tím, že Levorgu pěkně naložíte a může přijít situace kdy budou zadní sedadla plně obsazená třemi velkými lidmi, nebo zavazadlový prostor bude našťouchlý až po strop. Potom je samozřejmě vnitřní zpětné zrcátko ve většině aut na dvě věci. Ne tak ale tady. Jednoduchým pohybem zrcátko „přepnete“ a rázem se v něm začne promítat obraz z kamery umístěné na zadní části, takže výhled máte dokonalý. Úzasná vychytávka a věc neuvěřitelně praktická.

subaru-levorg-2020-39 subaru-levorg-2020-44

Jak jsem ale zmínil v úvodu, chci sám sebe přesvědčit, jak že na tom je Levorg hlavně jízdně a jak moc nafouklé jsou skvělé údajné jízdní vlastnosti. Už po usednutí do Levorga je tady něco jinak. Sedačky! Ano právě do sedaček jsem zapadl jako do nějakých rallyových speciálů Sparco a v první chvíli jsem se skoro měl tendenci rozhlížet, kde že se to zapínají ty pětibodové pásy. Žádné jsem samozřejmě nenašel, ale boční vedení je opravdu velmi výrazné a masivní a přesto se v sedačkách sedí krásně pohodlně. Tak už tady mě Levorg trochu upozorňuje na to, že v zatáčkách to bude trochu jiná jízda. No uvidíme. Rozhlížím se po interiéru a vidím, že kvalitou se tady rozhodně nešetřilo. Vše je krásně spasované, z použitých materiálů dýchá jednadvacáté století, vše je přehledně na svém místě a mě je tu prostě dobře.

Těším se na jízdu. Mačkám startovací tlačítko, přidávám plyn a Levorg se dává do pohybu s absolutní jemností. Bezestupňová převodovka Lineartronic  zrychluje Subaru absolutně jemně a kdybych neslyšel šum motoru, skoro bych si připadal jako v elektromobilu. Koukám na otáčkoměr a všímám si, že převodovka zbytečně nenechává kvílet motor ve vysokých otáčkách,  ale využívá motor jak nejlépe dovede. Dávám podlahu a chci vidět co v Levorgu je.  V tom se Lineartronic překonfiguruje do jakéhosi módu podobnému klasické převodovce a já začínám cítit jakoby skládala klasické stupně a ještě lépe pracuje s výkonem a kroutícím momentem, než aby se chovala jako nějaký tupý skútr. Celé to funguje absolutně bez chyby a vůbec se nedivím, že pár výrobců od Subaru spoustu věcí týkající se této převodovky okopčilo.

subaru-levorg-2020-1

Blížím se k prvním oblíbeným serpentinám a tak jak je mám už najeté a v hlavě se mi rodí nájezdová rychlost do první z nich, posílám tam bez okolků i Levorga. Pořádně pod plynem a s volantem se nemazlím. Subaru se prořízne zatáčkou jako Losos v tom největším proudu aljašské řeky a já za zatáčkou nechápu. Následují další a další a na konci úseku zastavím. Nechápu, že to jak jsem zvyklý tenhle úsek projíždět, tak Levorg se ani nepřiblížil svému limitu. Co tohle sakra je? Jediné co cítím jsou unavené svaly na krku. Tak dobře dám si to ještě jednou. Odkládám mozek do kufru a vyrážím. Držím podlahu, před zatáčkou jen lehce přibrzdím a v tu chvíli si říkám…tak to je moc, to jsem už po….

Nedá se ale už nic dělat a Levorga posílám tam kam si myslím, že bych měl jet. Tak teď to buď dá a bude to něco neuvěřitelného, nebo jdu do pole a několikrát přes boudu. Dal to! Podvozek funguje naprosto neuvěřitelně. Jeho nastavení je opravdu skoro nadpřirozené a v zatáčkách je dokonale čitelný. Levorg v těch nejtěžších chvílích prostě přidřepne do silnice a umí absolutně maximálně využít grip pneumatik. Rychlý přechod do další zatáčky také nedoprovází žádné přehoupnutí  a jen se prosmýkne jako štika za další kámen. Teda pánové ze Subaru…. posílám pozdrav a zároveň jedno přání. Postavte stejného Levorga, ale dejte mi do něj alespoň 400 koní. Budu si pak do svých oblíbených serpentýn chodit šlehat svoji dávku každý den.

subaru-levorg-2020-20

Leckoho by mohlo napadnout, že podvozek s tolika sportovními ambicemi bude pekelně nepohodlný a tvrdý. Chyba lávky. Nepochopil jsem, jak skvěle Levorg filtruje nerovnosti a výmoly a i ve srovnání s některými velkými limuzínami vyšších tříd je pohodlnější. Absolutně se vylučuje ta kombinace pohodlí a sportovních genů, ale je to tak. Také jsem patřil do skupiny těch ušklebovačů, kteří při čtení recenzí křivili koutek, že ostatní při popisování podvozku Levorga trochu přehánějí.

subaru-levorg-2020-8

Nepřehánějí. Subaru se povedlo skloubit neskloubitelné. Sportovní schopnosti, absolutní čitelnost, předvídatelnost na hraně a komfort. Ve spojení s perfektní převodovkou Lineartronic a armádou asistentů ve výbavou nacpaném modelu se může jednat o ideální volbu pro ty, kdo chtějí bezpečně odvézt celou rodinu i se všemi krámy. Nejen že na místo vás Levorg dopraví odpočaté a ještě nesplynete na silnici s ostatními jako řidič Octavie, ale po příjezdu na místo můžete rodinu vysadit a střihnout si těch posledních pár zatáček které jste minuli a u jejichž projíždění jste už začali přemýšlet po Subarovsku: „Tak tady by to šlo“.

Plusy

– Podvozek, podvozek a ještě jednou podvozek
– Kvalitní interiér
– Bohatá výbava
– Neotřelost
– Radost z jízdy

Mínusy

– Absence volby silnějšího motoru a převodovky

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz