toyota-ch-r-2024-7

Test Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220

19. 12. 2024 • Elektrifikované vozy, Novinky, Testy, Toyota

Hybridní pohon: 100%

Převodovka: 90%

Podvozek: 95%

Zpracování: 90%

Radost z jízdy: 90%

Verdikt:

Toyota C-HR si od svého uvedení na evropský trh v roce 2017 získala téměř 900 000 zákazníků. Díky svému odvážnému designu, zábavným jízdním vlastnostem a vysoké kvalitě se stala průkopníkem značky a přilákala nové zákazníky, kteří oceňují styl a originalitu. Nová generace modelu Toyota C-HR staví na úspěchu svého předchůdce. Kombinuje výrazný design, vynikající jízdní vlastnosti a hospodárný provoz, aby vyhověla náročným očekáváním evropských zákazníků.

toyota-ch-r-2024-5 toyota-ch-r-2024-20

Charakteristická kupé silueta, která byla dominantou předchozí verze, je nyní ještě výraznější díky širšímu a sebevědomějšímu postoji. Interiér byl navržen s ještě větším důrazem na komfort a luxus. Použity byly moderní materiály a prémiové funkce, které zvyšují kvalitu uživatelské zkušenosti.  Za sebe hodnotím interiér převážně pozitivně, možná zde chybí jen nějaký barevný kontrast. Zpracování a funkčnost je v pořádku. Druhou a poslední výtku mám k prostoru nad hlavou na zadních sedadlech, což je daň za svažující se linii střechy. Já se tam rovně neposadil, abych se hlavou nedotýkal stropu, měřím 186 centimetrů.

toyota-ch-r-2024-16 toyota-ch-r-2024-9

Živý a agilní plug-in hybrid

Nová Toyota C-HR, včetně varianty Plug-in Hybrid 220, je vybavena nejmodernější hybridní technologií páté generace. Ta zajišťuje dynamickou a zároveň tichou jízdu, která je pro hybridy typická.

Plug-in Hybrid nabízí díky svému dvou režimovému charakteru špičkové vlastnosti ve své třídě. Elektromobilní jízda je tichá a hbitá, přičemž čistě elektrický dojezd až 66 kilometrů (WLTP) pokrývá průměrné každodenní potřeby evropských řidičů. Při delších cestách, kdy dojde k vybití baterie, přechází vůz automaticky do hybridního režimu. Využívá špičkovou technologii Toyoty, která zaručuje hospodárný provoz i na delší vzdálenosti.

toyota-ch-r-2024-25

Plug-in hybridní pohon zahrnuje elektromotor o výkonu 163 koní (120 kW) na přední nápravě, lithium-iontovou baterii s kapacitou 13,6 kWh a spalovací motor 2,0 litru o výkonu 152 koní (112 kW). Celkový výkon systému činí 223 koní (164 kW), což umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy. Díky inovacím v konstrukci hybridního pohonu, včetně systému bez spojky se dvěma elektromotory, dosahuje Toyota nižší spotřeby paliva než většina konkurenčních plug-in hybridů.

Vůz také poprvé používá technologii frekvenčně závislého tlumení ZF. Tento systém zlepšuje ovládání a jízdní komfort tím, že upravuje tlumicí síly podle frekvence pohybů karoserie, čímž zvyšuje stabilitu a pohodlí.

Aerodynamická opatření, jako je optimalizace tvaru karoserie a spodní části vozu, přispěla ke snížení součinitele odporu na 0,318. Výsledkem je lepší stabilita a tichý provoz, který podporují i opatření ke snížení hluku a vibrací. Baterie plug-in hybridu byla integrovaná do podlahy vozu, což přispívá k nižšímu těžišti a zlepšení jízdní agility bez negativního vlivu na prostor v kabině či zavazadlový prostor. Přidané tlumení hluku a vibrací a zdokonalené zavěšení kol rovněž přispívají k pohodlí a lepší ovladatelnosti. Nová funkce geo-fencing navíc přepíná mezi režimy EV a HV tak, aby maximálně využívala elektrický pohon při vjezdu do nízkoemisních zón.

toyota-ch-r-2024-19

Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 je vybavena palubní nabíječkou o výkonu 6,6 kW, která umožňuje plné dobití baterie za méně než 2,5 hodiny pomocí kabelu standardu Mennekes a wallboxu. Nabíjení je možné také přes běžnou domácí zásuvku pomocí kabelu Mode 2, který je součástí standardní výbavy.

Jízda

A jak to vše funguje v praxi? Jedním slovem skvěle. Jelikož zlepšení doznala i bezestupňová převodovka, tak vůz netrpí na konstantní zvuk motoru při zrychlování. Napomohlo tomu i lepší odhlučnění karoserie, než má třeba Corolla. Nejprve pojďme jezdit po městě. I když si tlačítkem můžete vynutit čistě elektrický režim, nechal jsem vůz pracovat v tom automatickém, abych zjistil, jak to systém umí kombinovat. Nebudu lhát, dobře. Celé město jsem projel v čistě elektrickém režimu a díky silnému elektromotoru si užíval akcelerace.

toyota-ch-r-2024-21

Poté přišla dálnice, při prudším zrychlování, do zhruba stovky, si vůz stále držel výhradně elektrický režim, poté přidal spalovací motor. Pokud se ustálíte na konstantní rychlosti a budete plynule zrychlovat, i tady bude vůz používat hlavně elektromotor. Hybridní práce však funguje skvěle. To platí i pro okresky, kde se silný elektrický motor také drží primárně u slova. Zkouším zapnout sportovní režim, zastavuji a plně akceleruji. V tomto módu spolupracují ihned všechny motory, aby poskytly co nejvyšší dynamiku. A CH-R jede opravdu velmi svižně.

Celou 90 kilometrovou testovací trasu jsem absolvoval s podílem 84 procent elektřina a zbytek na spalovací motor. To je velmi slušný výsledek, protože jsem opravdu nejel ekonomicky. Vše zmíněné samozřejmě platí, pokud bude baterie nabita, ale nemusíte se bát. Nikdy se totiž nevybije úplně, i když to palubní počítač bude hlásit. Vůz si totiž stále ponechává standardní kapacitu pro hybridy, aby tak po vybití mohl fungovat. Pak tedy pracuje vlastně úplně stejně jako každý jiný hybrid od této značky, třeba opět Corolla. Sladění hybridního systému je zcela špičkové, a i tak se vůz snaží ve městě co nejvíce používat elektrickou energii.

toyota-ch-r-2024-3

A spotřeba? Dokud se nevybije baterie, dá se jezdit na hybridní režim klidně do 1,5 litru. Auto sem tam při akceleraci zapne spalovací motor. Po vybití se předpisově a bez dynamických nároků vejdete do 4 litrů na okresce, ve městě klidně kolem 3. Na dálnici pak spotřeba  stoupne k 7 litrům.

Podvozek je ideálně komfortní a poradí si i s opravdu vytlučenou silnicí.  Není to sice vymetač zatáček, ale na volant auto reaguje ochotně a v oblouku snese i vyšší rychlost, pak přijde obligátní nedotáčivost. Kabina je také velmi dobře odhlučněna od valivého zvuku.

toyota-ch-r-2024-4

Toyota CH-R v plug-in hybridní verzi je opravdu skvělé auto. Od poutavého a exotického vzhledu, přes fantastický hybridní pohon až po komfortní a schopný podvozek. Není to sice nejpraktičtější vůz pro rodinu, ale tím nikdy neměl být.

Plusy

– Design
– Hybridní pohon
– Dojezd na elektřinu
– Kvalita interiéru
– Bohatá výbava
– Jízdní komfort

Mínusy

– Monotónní zvuk motoru ve vyšších otáčkách
– Málo místa nad hlavou
– Vyšší cena

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz