toyota-camry-2025-14

Test Toyota Camry 2,5 Hybrid

16. 3. 2025 • Elektrifikované vozy, Novinky, Testy, Toyota

Hybridní pohon: 95%

Převodovka: 90%

Podvozek: 95%

Zpracování: 95%

Praktičnost: 80%

Verdikt:

Možná vás překvapí, jak dlouhá historie Toyoty Camry je. Poprvé se totiž objevila už v roce 1982, přičemž první dvě generace byly prodávány pouze v Japonsku. Teprve třetí generace, která přišla v roce 1991, byla navržena s ohledem na export do dalších zemí, včetně USA. A tam si Camry udělala obrovské jméno. Ve své kategorii se stala nejprodávanějším vozem po neuvěřitelných 22 let v kuse! Mimochodem, celosvětově se prodalo již přes 21 milionů kusů. Do Evropy se Toyota Camry po pauze vrátila opět v roce 2018, kdy se zde začala nabízet její osmá generace. Aktuálně tak začíná prodej již deváté generace oblíbeného sedanu. Ten je postaven na podvozkové platformě TNGA, kterou již známe právě z předchozího modelu.

I když se jedná spíše o evoluci než revoluci, auto dostalo několik výrazných designových změn. Nová je přední i zadní část, včetně přepracované grafiky světlometů. Přední světla jsou k dispozici ve dvou variantách – základní LED světlomety pro nižší výbavy a designově zajímavější LED světlomety pro vyšší verze. Bohužel ani za příplatek Camry nenabízí pokročilé LED Matrix světlomety, což je škoda.

toyota-camry-2025-17 toyota-camry-2025-33

Nový model má podobný profil jako jeho předchůdce, ale byl ještě více aerodynamicky optimalizován. Například A-sloupky jsou více zkosené, změnily se kliky dveří a kanálky dešťové vody kolem čelního skla. Stěrače nyní v klidové poloze zakrývá kapota, což také přispívá k lepšímu proudění vzduchu. Délka novinky se oproti osmé generaci zvětšila o 35 mm díky prodlouženým převisům vpředu i vzadu, ale rozvor náprav zůstal nezměněn.

Uvnitř se dočkáme modernějšího designu s přehledným ovládáním pomocí fyzických ovladačů, dotekového ovládání je zde minimálně. Fyzické ovladače tak slouží například pro aktivaci vyhřívání a odvětrávání sedadel (pokud je jimi Camry vybavena), ovládání klimatizace, jízdních režimů nebo i pro takové drobnosti, jako je elektricky ovládaná roleta na zadním okně. Dotekové ovládání tak zbylo hlavně pro infotainment, což usnadňuje práci s dalšími funkcemi auta, stejně jako nové hlasové ovládání, které se aktivuje vyslovením „Hej, Toyota“.

toyota-camry-2025-23 toyota-camry-2025-22

K dispozici je také řada asistenčních systémů. Překvapivě dobře funguje aktivní asistent pro udržování vozu v jízdních pruzích. Ten je poměrně jemný a nepere se s řidičem při běžné jízdě. Bohužel si ale neporadí s provizorními pruhy v místech oprav silnic a chce vést auto po původním značení, což může řidiče občas vyděsit.

Asistenční systémy sice zvyšují bezpečnost, ale ne všechny jsou vždy příjemné. Například upozornění na překročení maximální rychlosti, které je ve všech nových autech od letošního července povinné, se ozývá pokaždé, když jedete rychleji, než je v místě povoleno. Tento systém lze vypnout, ale musíte to dělat po každém startu vozu, což je otravné.

toyota-camry-2025-20 toyota-camry-2025-19

Další funkce, která může některým řidičům vadit, je hlídání pozornosti. Kamery monitorují, zda se díváte na silnici, a pokud se při rozhovoru se spolujezdcem otočíte, auto na to reaguje nepříjemným pípáním.

Kvůli své karoserii se Toyota Camry příliš nehodí pro převoz většího nákladu. Jde totiž o klasický tříprostorový sedan, který se hodí hlavně na přepravu osob. Bude tak vyhovovat především taxikářům nebo firmám, které potřebují prostorný a pohodlný vůz pro přepravu cestujících. Přesto má kufr docela slušnou kapacitu 524 litrů.

toyota-camry-2025-35

Na zadních sedadlech je pro dospělého člověka dostatek místa, i když například Škoda Superb stále nabízí více prostoru. V nejvyšší výbavě Executive mohou navíc cestující využívat multifunkční panel v zadní loketní opěrce, který umožňuje ovládání klimatizace, audiosystému nebo okenních roletek. A dostanou také prémiový audiosystém JBL.

Stejně jako předchozí generace, je i ta nejnovější v Evropě dostupná výhradně s hybridním pohonem. Tentokrát jde o nejnovější pátou generaci hybridního systému Toyota, která v Camry debutuje.

Novinkou jsou lithium-iontová baterie, nová převodovka (ta je navíc výrazně lehčí), elektromotory a další komponenty. Hybridní systém kombinuje elektromotor s 2,5litrovým benzinovým čtyřválcem a bezestupňovou planetovou převodovkou e-CVT. Poháněna jsou pouze přední kola.

toyota-camry-2025-28

Celkový výkon hybridního systému je 169 kW (230 koní), což na silnici zajišťuje opravdu slušnou dynamiku. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Camry za 7,2 sekundy a maximální rychlost je omezena na 180 km/h.

Pokud jste už někdy s nějakou hybridní Toyotou jezdili, pak víte, že jakékoliv sešlápnutí plynového pedálu okamžitě znamená reakci a zrychlování. Ale zároveň s tím souvisí i to, že pokud plynový pedál sešlápnete výrazněji nebo naplno, převodovka motor vytočí do vysokých otáček a v těch zůstane dokud plynový pedál opět neuvolníte. U nové Camry to ale není tak otravné, jako to bývalo dříve. Při klidné jízdě se ale motor bude převalovat jen někde zlehka nad volnoběhem.

toyota-camry-2025-13

Jednou z největších předností tohoto hybridního pohonu je bezpochyby jeho nízká spotřeba paliva. Toyota udává spotřebu v rozmezí 4,8 – 4,9 l/100 km. Při testovací jízdě z Prahy do Pece pod Sněžkou a zpět, kdy jsme projeli ucpaným městem a vyrazili na dálnici i okresky, jsme se dostali dokonce pod 5 l/100 km. To je na tak velký sedan skvělá hodnota.

Jednou z největších předností tohoto hybridního pohonu je bezpochyby jeho nízká spotřeba paliva. Toyota udává spotřebu v rozmezí 4,8 – 4,9 l/100 km. Při testovací jízdě z Prahy do Pece pod Sněžkou a zpět, kdy jsme projeli ucpaným městem a vyrazili na dálnici i okresky, jsme se dostali dokonce pod 5 l/100 km. To je na tak velký sedan skvělá hodnota.

toyota-camry-2025-7

Podvozek je u Camry klasický, neadaptivní, ale dobře naladěný. Jízda je komfortní a i přes neadaptivní tlumiče Camry zvládá svižné průjezdy zatáčkami bez problémů. Na dálnici vás pak překvapí ticho v kabině, které přispívá k příjemné atmosféře při dlouhých cestách.

Toyota Camry přináší v nové generaci mnoho vylepšení vzhledu i techniky. Hybridní pohon je skvěle sladěný a nabízí dobrou dynamiku při nízké spotřebě. Interiér je prostorný, tichý a modernější než býval, podvozek komfortní a jízda klidná.

toyota-camry-2025-10

Cenově startuje Camry v základní výbavě Comfort na akčních 999 000 Kč s DPH, přičemž vrcholná verze Executive vyjde na akčních 1 199 000 Kč s DPH. Toyota navíc nabízí možnost operativního leasingu, který je ideální i pro taxikáře nebo firmy s vyšším nájezdem kilometrů, za 24 měsíců lze najet až 180 tisíc kilometrů.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz