volkswagen-caravelle-panamericana-2025-2

Test Volkswagen Caravelle PanAmericana 2,0 TDI 125 kW 4Motion

17. 10. 2025 • Novinky, Testy, VW

Motor: 85%

Převodovka: 90%

Podvozek: 90%

Zpracování: 90%

Praktičnost: 95%

Verdikt:

Volkswagen kompletně přestavěl svou užitkovou řadu, která nyní nese označení T7. I když všechny modely spojuje jméno, technicky stojí každý z nich na zcela odlišném základu. Multivan T7 využívá platformu MQB známou z osobních vozů, čistě elektrický ID. Buzz vychází z architektury MEB a modely Caravelle a Transporter se tentokrát opírají o techniku Fordu, se kterým Volkswagen na jejich vývoji úzce spolupracoval. Do redakčního testu se dostala verze Caravelle s krátkým rozvorem, paketem PanAmericana, pohonem všech kol a dvoulitrovým turbodieselem 2.0 TDI o výkonu 125 kW.

Odlišné, ale přece podobné

Partnerství mezi Fordem a Volkswagenem v oblasti užitkových vozů není žádnou novinkou. Podobným způsobem už vznikly například dvojice Caddy/Tourneo Connect nebo Amarok/Ranger. Teď se do spolupráce promítla i střední třída dodávek, jejichž technický základ tvoří Ford Tourneo Custom. Od něj pochází motory, převodovky, pohon všech kol i podvozkové komponenty. Volkswagen si ovšem ponechal prostor pro vlastní design, takže Caravelle působí odlišně: má jinou masku, světla i nárazníky. Shodné zůstaly jen základní proporce karoserie, linie oken a tvar zrcátek.

volkswagen-caravelle-panamericana-2025-9 volkswagen-caravelle-panamericana-2025-18

Zajímavým vizuálním zpestřením je paket PanAmericana, který přijde na zhruba 9 000 Kč. Přidává černé plastové doplňky karoserie, jež mohou z dálky působit jako nelakované, ale při bližším pohledu zaujmou reliéfním nápisem „PanAmericana“ na bocích. K tomu dostanete zatmavená boční skla a kryty zrcátek lakované v barvě vozu.

Interiér s příchutí Fordu

Kabina působí na první pohled jako typický Volkswagen, ale při bližším zkoumání se nezapře technický původ. Každá značka sice používá vlastní volant a grafiku palubního systému, ale ovládací logika je převzatá z Fordu. Například deaktivace omezovače rychlosti nebo hlídání jízdních pruhů se řeší přes tlačítka na volantu – přesně tak, jak to známe z modelů modrého oválu.

volkswagen-caravelle-panamericana-2025-22 volkswagen-caravelle-panamericana-2025-24

Dominantou palubní desky je velký dotykový displej, jehož grafika byla upravena tak, aby připomínala infotainmenty Volkswagenu. Zůstala ale praktická spodní lišta pro ovládání topení a klimatizace. Digitální přístrojový štít má typické zobrazení VW, ovšem páčky pod volantem, startovací tlačítko či zvuková signalizace pochází opět od Fordu.

volkswagen-caravelle-panamericana-2025-25 volkswagen-caravelle-panamericana-2025-26

Odkládacích prostor je v interiéru dost, i když ne všechny jsou ideálně umístěné. Praktické jsou horní schránky na palubní desce nebo prostorné kapsy ve dveřích, ale chybí vhodné místo pro mobilní telefon – zvlášť pokud jej chcete mít na očích. Naštěstí nechybí bezdrátové Android Auto a Apple CarPlay, takže držák na mobil není nezbytností.

Dvě délky, osm nebo devět míst

Caravelle T7 je k dispozici ve dvou délkách. Kratší verze měří 5 050 mm, prodloužená 5 450 mm, přičemž rozdíl 40 cm se promítá i do rozvoru náprav (3 100 vs. 3 500 mm). Obě varianty mohou nabídnout až devítimístné uspořádání kabiny. Testovaný vůz měl osm sedadel. Dvě vepředu a tři plus tři v zadních řadách. Protože jde o model Caravelle, nikoliv komfortnější Multivan, druhá a třetí řada nejsou posuvné, pouze se sklápí opěradla.

volkswagen-caravelle-panamericana-2025-21 volkswagen-caravelle-panamericana-2025-19

Kratší rozvor však znamená menší zavazadlový prostor, který ovšem potěší přístupností. Sedadla sice nelze posouvat, ale po sklopení opěradel vznikne rozměrná plocha. Podlaha kufru je čalouněná kobercem a boky kryté plastem, jen pozor na volný prostor pod lavicemi – drobnosti mohou při brzdění „odcestovat“ dopředu.

Motory a technika

Volkswagen Caravelle T7 se zatím nabízí jen s naftovými motory, brzy se však přidá i plug-in hybrid. Všechny tři dostupné motorizace jsou dvoulitrové turbodiesely s výkonem 81, 110 a 125 kW. Základní verze má pohon předních kol, silnější varianty lze kombinovat i s 4Motion. Manuální šestistupňová převodovka je standardem, prostřední verze nabízí na výběr i automat DSG, zatímco nejsilnější varianta je výhradně s automatem.

volkswagen-caravelle-panamericana-2025-5

Za volantem

Testovaný vůz měl nejsilnější motorizaci 2.0 TDI 125 kW a pohon všech kol. Výkon stačí na běžné cestování, ale dynamika odpovídá spíše klidnému tempu. Dvouapůltunová hmotnost se nezapře – zrychlení je pozvolné a na dálnici je znát, že výkonová rezerva není velká. V plně naloženém stavu nebo s přívěsem (max. 2 800 kg) ztrácí auto rychlost do kopce poměrně rychle.

volkswagen-caravelle-panamericana-2025-14

Naopak pochvalu si zaslouží akustický komfort. Přední sedadla jsou skvěle odhlučněná od motoru i od kol a dokonce i při dálničním tempu je v kabině ticho. V zadních řadách už se hluk projevuje víc, ale stále zůstává na snesitelné úrovni.

Podvozek je naladěn na pohodlí – auto se lehce pohupuje, ale zvládá filtrovat nerovnosti s přehledem. Typickým znakem je kultivovaný projev a jistota v zatáčkách, kterou od velké dodávky nečekáte.

volkswagen-caravelle-panamericana-2025-3

Spotřeba je příjemným překvapením: při klidné jízdě se snadno udržíte pod hranicí 8 l/100 km. Nádrž o objemu 70 litrů zaručuje solidní dojezd.

Shrnutí

Nová Caravelle T7 přináší moderní techniku sdílenou s Fordem, prostorný interiér a velmi dobrý komfort jízdy. Není to vůz, který by vás uchvátil dynamikou, ale zaujme kultivovaností, nízkou spotřebou a obrovským prostorem pro posádku. Celkově jde o spolehlivého a pohodlného společníka pro firmy i rodiny, které potřebují převézt více lidí bez ztráty komfortu – s duší Volkswagenu, ale technikou od Fordu.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz