Z druhé ruky: Datsun SSS-E Bluebird

30. 9. 2011 • Novinky, Zajímavosti

Předem se chci omluvit prakticky smýšlejícím čtenářům, protože ani tentokrát v této rubrice nenajdou jednoduše sehnatelné a rozumné auto na každodenní ježdění. Při pohledu na oldschoolový design Datsunu SSS-E Bluebird z roku 1974 jsem se však neubránil nutkání seznámit vás s ním. Pokud jste velcí fanoušci JDM (Japanese domestic market) vozů, možná vás bude zajímat, že tato perla může být vaše za 15 tisíc dolarů, tedy asi 270 tisíc korun, pokud jste ochotni dojet si pro ní do San Marcos v Kalifornii.

SSS je model prodávaný jen na japonském trhu a kus na fotkách byl do USA dovezen před čtyřmi lety.  Má najeto pouhých 43 tisíc kilometrů. Vůz je zcela sériový ve specifikaci pro japonský trh, čemuž napovídají nezvyklá zrcátka a volant napravo. Výjimkou je snížený podvozek a působivá patnáctipalcová hvězdicovitá kola Riverside. Jejich decentní světle modrý lak se v mých očích perfektně hodí k bílé karoserii auta. O kvalitě tohoto konkrétního kousku netřeba pochybovat, před pár týdny totiž vyhrál ocenění za nejlepší Nissan 70. let na automobilové přehlídce “Japanese Classic Car Show” v Long Beach. Jediné co mu chybí k dokonalosti je nový lak.

Interiér je přesně tak dokonalý, jako když auto vyjelo z výrobní linky. Je dokonce vybaven klimatizací, což je u Datsunů té doby velmi neobvyklý prvek. Ceněnou raritou bude i původní autorádio. Pod kapotou se ukrývá šestnáctistovka L16 s elektronickým vstřikováním Bosch. Byl to tedy první masově vyráběný Datsun, který neměl karburátor. Motor spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou.

Přiznám se, že pokaždé mě fascinuje, kolik krásných, často speciálních modelů Japonci v minulosti vyrobili. Nezřídka jim stačí pěkná kola, zachovalý původní stav a okamžitě jsou ozdobou každého automobilového setkání. Bohužel, k nám se některý z Bluebirdů, 510, starých Skylinů, Celic, Super a dalších japonských hvězd 70. let dostane jen velmi výjimečně, jestli vůbec.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz