vysusilovi6

Začalo to romantikou na svatební cestě, dnes prodávají kempingové vestavby do celé Evropy

18. 4. 2024 • Novinky, Zajímavosti

Liberecká značka Visu, vyrábějící kempingové vestavby do aut, slaví letos šesté výročí. Za dobu své existence vyrostla z rodinné „garážové firmy“ ve značku, která plní sny o svobodném cestování nejen lidem v ČR, ale také v Evropě nebo v Japonsku.

Podnikání manželů Vysušilových začalo nespokojeností při plánování jejich svatební cesty v roce 2017. Namísto toho, aby udělali kompromis a vybrali si vestavbu, která byla na trhu dostupná, se pustili do výroby vlastní. Takové, jež bude maximálně praktická a pohodlná ve všech situacích, které na cestě s obytnou dodávkou může člověk zažít. „Bez předchozích zkušeností jsme si vyrobili vestavbu, která prakticky řešila všechny problémy,“ říká Marek Vysušil. „K řešení jsme přistupovali stejně, jako když se člověk nastěhuje do nového bytu. Tam také potřebuje vyřešit to, kam si může sednout, lehnout, kde uvařit, ale hlavně kam si dát věci. A právě řešení úložných prostor nás zásadně odlišuje od konkurence,“ říká Petra Vysušilová a doplňuje, že chtěli vytvořit unikátní spojení soukromí s možností objevování a něčeho jednoduchého, co přinese klid během náročného objevování na cestách. Během svatební cesty po Norsku ověřili funkčnost vestavby a odladili chyby. Vzniklo tak know-how značky, které je funkční jako celek a nezabývá se jednotlivými detaily, které by zákazníkovi jen definovaly, kde, co a jak má mít uskladněno. A to značku Visu zásadně odlišuje od konkurence.

Udržitelné smýšlení jako DNA značky

Od první chvíle spolupracuje značka Visu s lokálními dodavateli a řemeslníky a k jejich výběru přistupuje velmi zodpovědně, stejně jako k výběru materiálů. Snahou je minimalizovat ekologickou stopu a zodpovědně se chovat k životnímu prostředí. Značka Visu tak může s hrdostí deklarovat, že 97 % každé vyrobené kempingové vestavby pochází z podhůří Jizerských hor. „Vybrat materiály a pracovní postupy, které by splňovaly naše hodnoty, je někdy velmi složité, ale nepovažujeme to za překážku. V materiálech neděláme kompromisy, vždy vybíráme jen to nejkvalitnější. Zároveň máme vše trochu naddimenzované a díky tomu jsou naše vestavby opravdu bytelné,“ říká Marek Vysušil a doplňuje, že z dlouhodobého hlediska se jim tento přístup rozhodně vyplácí, což je vidět i na minimu reklamací. Každá vestavba je složená z několika materiálů, jako je laminovaná březová překližka a lakovaná ocel. Matrace jsou částečně z recyklované pěny a povlaky mají vysokou odolnost proti oděru. Ještě udržitelnější variantou je pak vestavba z březové překližky bez laminace, matrace z recyklované pěny a 100 % lněné povlaky na matrace.

Visu staví na osobním kontaktu

Další výhodou spolupráce s lokálními dodavateli je zrychlení a zpřesnění komunikace během pracovních procesů. Osobní kontakt je ostatně pro značku Visu příznačný a velmi důležitý. V prvním roce fungování jezdil Marek Vysušil za každým zákazníkem osobně, a to nejen proto, aby produkty odprezentoval nebo pomohl s jejich instalací, ale hlavně proto, aby zjistil, kdo jsou opravdoví zákazníci, kteří zboží nakupují. Díky této přípravě marketingové strategie mohla značka vyrůst během tří let ve firmu s obratem 15,6 milionu korun. „Díky této rešerši víme, že naším zákazníkem nejsou mladí dobrodruzi bez závazků, jak by se na první pohled mohlo zdát, ale spíše lidé ve středním věku. Jsou to lidé, kteří mají odrostlé děti, mají peníze a svůj čas si chtějí plnohodnotně užívat. V posledním roce se klientela ještě trochu pozměnila a přišli movitější zákazníci, kteří se chtějí hýčkat,“ říká Marek Vysušil.

Řešení pro každého

Zatímco v prvních letech nabízela značka jen základní řešení Visu Sitka, dnes se díky proměně klientely soustředí také na luxusnější vestavby. Na své si ale přijdou i rodiny s dětmi nebo dobrodruzi tělem i duší. Firma nabízí pět modelů v různých variantách. Za nejlevnější zaplatí zákazníci kolem osmačtyřiceti tisíc korun, za nejdražší téměř sto dvacet tisíc. Instalace trvá zhruba dvacet minut a čekací lhůta je od dvou do šesti týdnů.

Visu se svými vestavbami pokrývá všechny dostupné varianty středně velkých dodávek i osobní auta ve variantě combi. S tímto řešením přišli manželé Vysušilovi na trh v roce 2023. Chtějí tím podpořit spontánní cestovatele, kteří se o svých plánech rozhodují ze dne na den a přitom nepotřebují ke svým dobrodružstvím mnoho komfortu. „Nad vestavbou pro osobní vozy jsme přemýšleli dlouho a zpočátku jsme ji zamítli. Ukázalo se ale, že zákazníkům umíme nabídnout unikátní řešení v podobě výsuvné postele, které na trhu nemá obdoby. Bytelnou postel tak máte připravenou doslova za pár vteřin,“ říká Petra Vysušilová.

Neusínat na vavřínech

Velká konkurence nutí manžele Vysušilovy neusnout na vavřínech, ale stále přemýšlet dopředu a vymýšlet nové produkty a rozvíjet brand jako takový. Vznikla tak podznačka Visu LAB, v jejímž rámci vymýšlejí design nových menších produktů, jako je kempingová kuchyňka nebo sluneční stříška a další vychytávky. Součástí je také jejich kompletně upravené auto s prototypy produktů na nastávající sezonu.

Úspěch doma i ve světě

Značka Visu se trefila do doby, která svobodnému cestování vyloženě přeje. Pandemické roky zvýšily poptávku po dodávkách a v roce 2021 už značka Visu odbavovala průměrně jednu vestavbu denně, a to hlavně pro zákazníky z Německa, Rakouska a Francie. Putují ale také do Norska, Finska, Belgie nebo do Nizozemska. A nejen do Evropy: vestavby Visu se dostaly například i do Japonska nebo na Island, kde si ji ozkoušel světoznámý fotograf Chris Burkard.

O Visu

Značka Visu, zabývající se výrobou vyjímatelných kempingových modulů do automobilů, existuje od roku 2018 jako česká společnost se sídlem v Liberci. Zákazníky nachází nejen v České republice, ale i v celé Evropě od Francie po Skandinávii, a to ať ji oslovují přímo, nebo za pomoci sítě dealerů.

Cílem produktů Visu není wow efekt nebo potřeba představit zákazníkům co největší počet funkcí, ale snaha nabídnout možnost cítit se jako doma, ať už je člověk kdekoliv. Kvalitní design proto vychází z vlastních zkušeností a je postaven na reálných prioritách a dlouhodobém pocitu z užívání.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz