peugeot-5008-45

Ženský test Peugeot 5008 GT

27. 6. 2021 • Žena za volantem, Novinky, Peugeot, Testy, Zajímavosti

Motor: 90%

Podvozek: 95%

Převodovka: 90%

Zpracování: 95%

Praktičnost: 90%

Dle mého názoru se jedná o ideální rodinný vůz. Do kufru se vejde vše, co si manželka poručí, děti budou mít prostoru až až, a když se rozrostete o nějakého toho potomka navíc, máte vždy v záloze další dvě místa.

Verdikt:

Když mi přišla zpráva s informací, zda si chci půjčit novou 5008 GT, neváhala jsem a hned jsem kývla. Již od verze před modernizací jsem věděla, že nebudu litovat. Já osobně mám pro nové modely Peugeotu slabost, protože jsem se zakoukala do jejich interiéru, grafiky systémů a malého extra tvarovaného volantu. Opět jsem spokojená a řadím Peugeot 5008 GT mezi ty nejlepší SUV na trhu.

Na první pohled mě ihned zaujaly úzké boční světlomety pro denní svícení, které vedou od světlometů směrem dolů. Celkově Peugeot 5008 GT trochu víc zmužněl a vypadá o dost robustněji. Čelní maska po faceliftu zpřísněla a působí dynamicky a moderně. Zajímavé jsou výpně, které mají evokovat třírozměrný prostor, to už ale známe z moderních Mercedesů… Zadní část vozu je poněkud hranatá, ale na to jsme u tohoto modelu zvyklí a je to daň za prostornost. Pokud chcete elegantnější vzhled, musíte sáhnout po menší 3008. Exteriér doplňují černá hliníková kola o velikosti 19 palců WASHINGTON s výbrusem.

peugeot-5008-18

Hned, co jsem poprvé nasedla do vozu, mi bylo jasné, že se budu cítit skvěle po celou dobu, co budu 5008 GT testovat. Výbava GT dělá z 5008 luxusnější variantu. Příjemně tvarovaná kožená sedadla mi padla, jako ulitá a líbilo se mi jejich prošívání do tvarů kosočtverců. Na předním sedadle je možné nastavit délku podsedáku, lidé s dlouhýma nohama tuto drobnost jistě rádi využijí. Co ale vnímám jako top výbavu, je možnost nechat si masírovat záda. Lze volit z několika verzí masáže a možné je si vybrat i intenzitu. Ráda jsem si nechala promnout záda za jízdy. Nad hlavou se mi rozevíralo nekonečné modré nebe, protože jsem odtáhla elektrickou panoramatickou střechu. Do vozu se tak dostane spoustu slunečního světla. V přední části lze okno odklopit, a tak vám může do vozu proudit čerstvý vzduch i shora.

Tlačítka, kam se podíváš aneb Peugeot jde dle mého správnou cestou a nespoléhá se jen na dotykový display. Všechna základní tlačítka jsou přehledná a dobře dostupná, ovládání i za jízdy je perfektní. Klimatizace by však mohla být ovládaná svým vlastním panelem, a ne přes displej, i když se do ní dá prokliknout přes tlačítko. Členění palubní desky je perfektní a baví mě ty tvary, které se proplétají různými směry. Nemohu opomenout ani zde skvělé klávesy, kterými se jednoduše ovládá spoustu základních úkonů. Volant je perfektní, chválila jsem ho v minulých testech a musím i nyní. Je tak malý a pěkně padne do rukou.

peugeot-5008-25 peugeot-5008-34

Ve výbavě nechybí zadní parkovací kamera, ale ani kamera snímající 360 stupňů okolo vozu. Lidé, kteří jsou celý život zvyklí koukat jen do zpětných zrcátek a následně sednou do moderního vozu, jsou rozhodně nejistí a trvá jim, než se s kamerami sžijí. Všechny bych vás ráda ujistila, nebojte se, chce to chvíli času, ale pak je to paráda a už nechcete jinak.

Interiér disponuje celkem sedmi sedadly, z něhož dvě zadní jsou schována v podlaze. Když jsem otevřela kufr tohoto mohutného SUV, hned jsem si představila, jak dám dolu všechna sedadla, nafouknu matraci a pohodlně se v něm vyspím. Rozhodně by se tam krásně vyspali dva lidé, tudíž by byl stan v tu chvíli do kempu zbytečný. Když už jsme u kempování, tak na zadních sedadlech je možné odklopit menší stolky, tudíž ani posezení u menšího občerstvení není problém. Na zadních dveřích nechybí zatmavená okna a zabudovaná roletka.

peugeot-5008-4

Zavazadlový prostor je opravdu objemný a pojme 780 litrů za druhou řadou sedadel a za první řadou až 1940 litrů. Navíc schovává další dvě sedadla, která se dají jednoduchým tahem vyklopit. V tu chvíli se prostor pro zavazadla zmenší na velikost Peugeotu 108, ale místo pro dvě děti se hned naskytne. Upřímně si nedovedu představit, že bych si na poslední dvě sedadla sedla já. Ani jsem to pro tu srandu nevyzkoušela. Věřím ale, že je to užitečné a v případu nouze pojmete 7 lidí do vozu.

Ovládání vozu je jednoduché, automatická převodovka za vás řadí, asistenti hlídají vaše chyby a vy se v bezpečí vydáváte vstříc cestě. Podvozek je maximálně pohodlný a skvěle odhlučněný, proto i jízda ve vyšších rychlostech se zdá být klidná, i když se jedná o naftový dvoulitr, u něhož bychom mohli mít pocit, že bude hlučnější.

peugeot-5008-2

Technický základ vozidla skýtá i jednu z možných nevýhod – minimálně pro určitou část případných zájemců o koupi tohoto crossoveru. Peugeot totiž nenabízí klasický pohon všech kol ani do jednoho ze svých SUV (vyjma plug-in hybridů) a nahrazuje jej funkcí Grip Control, která prostřednictvím otočného ovladače auto nastaví tak, aby ve ztíženém terénu projelo co nejlépe. Nebudu vám lhát, třeba na zasněžených cestách to opravdu reálný pohon všech kol zastoupit nezmůže.

Lze si volit z pěti různých jízdních režimů: normální, písek, bahno, sníh a vypnuté ESP. Vše se odehrává otočením kolečka, tudíž nemusí člověk hledat volbu režimu složitě v dotykové obrazovce. Můžeme též zvolit režim sport, který když vidím, taji blahem. Jen je tu jedno velké ale, ne u každého modelu a řady znamená režim sport něco zásadního. Převážně by to mělo znamenat, že tuhne řízení, dostává se nám lepší odezvy na plyn, vyšších otáček u automatické převodovky a tím i lepší akcelerace. Vždy se snažím testovat auto i při rychlejší jízdě a líbí se mi, že podvozek je v tomto případě v každé rychlosti měkký a pohodlný. Jízda je jemná a člověku ani nepřijde, že jede rychleji, než by měl.

peugeot-5008-16

Na rozdíl od 3008 jsem s tímto velikánem měla větší obavy jezdit zatáčky svižněji. Karoserie se naklání o něco víc a je znát i vyšší hmotnost. Podvozek je každopádně skvělý a nabízí velice komfortní jízdu a pocitu bezpečí. Jak na tom byla spotřeba? Při klasické jízdě, bez šetření, se můžete pohybovat okolo 6,8 l/100km a jelikož je objem nádrže 56 litrů, tak se na jedno natankování hezky projedete.

Trochu mě mrzela prodleva v reakci motoru na plynový pedál. Pokud chcete z křižovatky vyrazit opravdu rychle, protože se blíží jiné vozidlo a dáte třeba ¾ plynu, trvá nějakou chvíli, než se vozidlo vzpamatuje a rozjede. Je dobré na to myslet a mít zapnutý režim sport.

Dle mého názoru se jedná o ideální rodinný vůz. Do kufru se vejde vše, co si manželka poručí, děti budou mít prostoru až až, a když se rozrostete o nějakého toho potomka navíc, máte vždy v záloze další dvě místa.

Plusy

– Komfortní podvozek
– Nízká spotřeba paliva
– Povedený design přístrojové desky
– Výbava
– Agilita v zatáčkách

Minusy

– Pomalý infotainment
– Absence hardware tlačítek klimatizace
– Občas váhavá převodovka
– Málo místa vzadu nad hlavou a okolo ramen

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz