1_ferrari_pista_spider_front_3-4

Zjevení v Americe! Ferrari 488 Pista Spider

27. 8. 2018 • Novinky

Ferrari se už od pradávna intenzivně zaměřuje na severoamerický trh a v případě Spiderů, tedy modelů Ferrari bez střechy, to platí dvojnásob. Nové Ferrari 488 Pista Spider vypadá úchvatně, co říkáte?

Tak trochu nečekanou světovou premiéru nám maranellští přichystali v rámci automobilové slavnosti v Pebble Beach, kam se každoročně sjíždějí ty nejzajímavější skvosty z celého světa. Nové Ferrari 488 Pista Spider mělo dle původních informací dorazit až na podzim, Italům se ale běžná automobilová výstava očividně nezdála dost dobrá. A my se nedivíme! Představili totiž opravdovou nádheru.

Model 488 Pista Spider vychází z klasického Ferrari 488 GTB Spider, oproti němu je ale mnohem dravější a už z fotografií je jasné, že tady půjde v kombinaci s otevřeným nebem nad hlavou hlavně o maximální jízdní výkony.

V řeči čísel to znamená, že nový roadster z dvojitě přeplňovaného osmiválce s objemem 3.9 litru doluje hned 711 koní výkonu a 770 Nm točivého momentu. V kombinaci s hmotností 1 377 kilogramů je vůz schopný z 0-100 km/h zrychlit za těžko představitelné 2,85 sekundy, na 200 km/h za rovných 8 sekund, a rozjede se až na 340 km/h.

Vylepšené Ferrari se také daleko výrazněji zaměřuje na práci s obtékáním vzduchu. V přední části proto najdete daleko širší vstupní otvory uvnitř nárazníku, a na jeho stranách se objevila nová křidélka zvyšující přítlak přední nápravy. Upravena byla také zadní odtoková hrana a daleko širší je i difuzor, který se nyní skrývá pod celou zadní částí a zásadně tak urychluje vzduch nacházející se pod autem.

Ferrari navíc dodává informaci, že řidič se i přes vyšší hmotnost nového Spideru (oproti modelu 488 Pista s pevnou střechou) může těšit na stejné jízdní zážitky, jaké ho čekají v modelu s pevnou střechou. To vše díky dosažení na chlup stejné torzní tuhostí karoserie u obou vozů.

No a komu by byla 20palcová kola s diamantovou úpravou málo, může si připlatit i za speciální ráfky vyrobené z jednoho kusu karbonu. Ty jistě nebudou zadarmo. Kolik ale budou stát prozatím nevíme, stejně jako se zatím jen spekuluje o ceně samotného vozu. Pokud ale Ferrari dodrží svou tradici a vylepšených Spiderů s označením 488 vyrobí podobně jako předchůdců 458 Speciale Spider, tedy málo, cena vyrobených kusů hnedtak neklesne. A taková auta přece chceme všichni!

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz