MENU
audi_a6_avant_21_5accb7c7ac159

Audi představilo novou A6 Avant. Všechny motory jsou s technikou částečně hybridního pohonu

11. 4. 2018 • Novinky


Nové Audi A6 Avant kombinuje vysokou úroveň užitných vlastností v každodenním provozu a mimořádnou variabilitu s dynamickým designem. Záď s markantními tvary umožňuje flexibilní využití zavazadlového prostoru o objemu 565 až 1680 litrů. Nastavení pohonu i podvozku je komfortní a zároveň sportovní. Sériově dodávaný systém částečně hybridního pohonu (mild-hybrid) zvyšuje hospodárnost, dynamické řízení všech kol obratnost a agilitu. Díky intuitivnímu ovládání poskytuje zcela digitální systém ovládání MMI touch response řidiči a cestujícím vysokou míru komfortu.

Krásná kombi slyší na jméno Avant – a nový A6 Avant na tuto tradici značky Audi navazuje. Vnější design reprezentuje ostrými liniemi, velkorysými plochami a markantním, výrazně skloněným zadním oknem nový designérský styl značky. Téměř pětimetrový Avant vyzařuje svou dlouhou přídí a směrem k zádi znatelně klesající linií střechy eleganci, sportovní charakter a vysokou kvalitu.

Přídi dominuje široká, nízko umístěná maska chladiče Singleframe, profil se vyznačuje protaženou siluetou a lichoběžníkovými plochami oken. Výrazně tvarované horní části podběhů kol vizuálně připomínají pohon všech kol quattro. Svalnatá linie střechy ústí do šikmo skloněných střešních sloupků D. Střešní spoiler prodlužuje siluetu a umocňuje sportovní vzhled modelu A6 Avant. Na zádi jsou zadní světlomety vzájemně propojeny ozdobnou lištou. K dvanácti barvám laku jsou na výběr na přání dodávané linie vnější výbavy sport a design, jakož i exteriérový paket S line.

Karoserie, nabídka místa a zavazadlový prostor

Nové Audi A6 Avant má vnější délku 4,94 metru, šířku 1,89 metru a výšku 1,47 metru. Jeho interiér je ještě velkorysejší než u předchůdce. Své konkurenty překonává šířkou v úrovni loktů vpředu a vzadu i prostorem pro kolena vzadu.

Navzdory sportovním liniím disponuje nový A6 Avant velkorysým objemem zavazadlového prostoru svého předchůdce. V základním uspořádání má zavazadlový prostor šířku 1050 milimetrů a objem 565 litrů, sklopením opěradel zadních sedadel se objem zvětší na 1680 litrů. Víko a kryt zavazadlového prostoru se otvírají elektricky již v sériové výbavě. Na přání se dodává ovládání zadního víka senzorem pohybu. Sériově dodávaná zadní sedadla jsou sklopná v poměru 40:20:40. Na přání dodávané tažné zařízení lze elektricky odjistit.

Zavazadlový prostor je sériově vybaven osvědčeným kolejnicovým systémem. Uživatel v něm může individuálně umístit čtyři variabilní upevňovací prvky pro bezpečné zajištění předmětů. A6 Avant navíc disponuje upínacím popruhem, sítí a dvěma háčky. Na přání dodávaná fixační sada s teleskopickou tyčí a popruhem umožňuje individuální rozdělení zavazadlového prostoru.

Doménou nového modelu A6 Avant je cestování na dlouhé vzdálenosti, a to i díky nízké hladině hluku v interiéru. Aerodynamika a aeroakustické vlastnosti dosahují vrcholné úrovně, hodnota součinitele aerodynamického odporu vzduchu vstupní verze s motorem, který bude uveden na trh později, je cx = 0,27. Karoserie, vyrobená z ocelových a hliníkových komponentů, se navíc vyznačuje mimořádně vysokou tuhostí.

Všechny motory s technikou částečně hybridního pohonu

Všechny motory jsou sériově vybaveny systémem částečně hybridního pohonu (tzv. Mild Hybrid), který zvyšuje komfort a hospodárnost a snižuje spotřebu paliva v reálném provozu. Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče BAS (Belt Alternator Starter), srdce systému MHEV, uskutečňuje ve 48V systému při zpomalování rekuperaci kinetické energie o výkonu až 12 kW a elektrickou energii ukládá do samostatného lithium-iontového akumulátoru. Nové Audi A6 Avant může jet setrvačností s deaktivovaným motorem rychlostí mezi 55 a 160 km/h, oblast funkčnosti systému start-stop začíná již při 22 km/h.

Hnací síla motorů je přenášena na vozovku prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic nebo osmistupňové převodovky tiptronic a pohonu všech kol quattro. Ideálním doplňkem je na přání dodávaný sportovní diferenciál, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola při sportovním průjezdu zatáčkou.

Podvozek

Podvozek nového modelu A6 Avant nabízí v porovnání s předchůdcem ještě větší rozsah nastavení mezi dynamikou a komfortem. Sériově dodávané progresivní řízení se vyznačuje vysokým komfortem řízení. Beztak již sportovní převod zvětšuje s natočením volantu ještě více svou strmost. Nový koncept regulace elektromechanického řízení navíc řidiči zprostředkovává intenzivní a velmi podrobnou zpětnou vazbu o kontaktu pneumatik s vozovkou a zároveň nepřenáší do volantu nepříjemné rázy.

Na přání nabízí Audi dynamické řízení všech kol, s nímž je A6 Avant mimořádně obratný. Při rychlosti jízdy až 60 km/h se zadní kola natáčejí opačným směrem než přední, a to až o pět stupňů. Tím se zmenšuje průměr otáčení téměř pětimetrového modelu Avant až o jeden metr na 11,1 metru. Řidič v každodenním provozu rozměry modelu A6 Avant vůbec nevnímá, ani při parkování, manévrování nebo jízdě v městském provozu. Dynamické řízení všech kol navíc zvyšuje agilitu v zatáčkách a jízdní stabilitu ve vyšších rychlostech od 60 km/h. V této situaci se kola přední a zadní nápravy natáčejí ve stejném směru, což zvyšuje stabilitu.

Zákazníci mají na výběr čtyři varianty podvozku: sériový podvozek s ocelovými pružinami, sportovní podvozek, podvozek s adaptivními tlumiči a vzduchové odpružení adaptive air suspension, rovněž s elektronicky řízenými tlumiči. Elektronická podvozková platforma EFP (Elektronische Fahrwerkplattform) reguluje kromě tlumičů a vzduchových pružin také dynamické řízení všech kol a zdokonalený sportovní diferenciál, který při rychlém průjezdu zatáčkou podle potřeby aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola. U všech elektronicky řízených podvozků si může řidič sestavit vlastní nastavení v systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select – s výběrem režimů comfort, auto a dynamic. Například dynamické řízení všech kol mění svůj převod a intenzitu zpětné vazby. Nové Audi A6 Avant lze objednávat s koly o průměru až 21 palců, přičemž i největší kola dosahují velmi vysoké úrovně komfortu odpružení a akustického komfortu.

Interiér a výbava

Uspořádání interiéru nového modelu Audi A6 Avant sází na eleganci a minimalismus, a tento přístup harmonicky ladí s konceptem ovládání. Štíhlé přístrojové desce dominuje plocha „černého panelu“, do níž je integrován horní displej systému MMI touch response, který je stejně jako spodní displej na konzole středového tunelu mírně natočen k řidiči. Horizontálně orientovaný design interiéru umocňuje dojem velkorysého prostoru, v němž jsou všechny prvky vzájemně logicky uspořádány.

V závislosti na přání zákazníka může interiér nového modelu Audi A6 Avant ztělesňovat zcela odlišné charaktery. Kromě vstupní verze jsou na výběr čtyři výbavové linie, každá s vlastním barevným konceptem: sport, design, design selection a sportovní paket S line. Barvy jsou progresivní i elegantní, materiály, sahající až ke kůži Valcona a ozdobnému obložení ze dřeva s otevřenými póry, jsou velmi kvalitní, jak je u Audi zvykem. Pro všechny výbavové linie se dodává také exteriérový paket S line.

Sedadla pro Audi A6 Avant byla nově vyvinuta. Na vrcholu nabídky stojí všestranně nastavitelná přední sedadla s nastavitelnými bočními polštáři, která mohou být na přání vybavena navíc i funkcemi odvětrávání a masáže, jakož i sportovní sedadla S s integrovanými opěrkami hlavy.

Mezi další prvky výbavy na přání patří paket Air Quality se dvěma různými parfémy a ionizátorem, velké panoramatické skleněné střešní okno a adaptivní stěrače skla čelního a zadního okna s integrovanými tryskami ostřikovačů ve stíracích lištách.

.

« »