honda jazz exterior (23)

TEST Honda Jazz 1.3 i-VTEC – Úsporný parťák

14. 2. 2016 • Honda, Žena za volantem, Novinky, Testy

Motor: 95%

podvozek: 95%

Převodovka: 90%

Zpracování: 70%

Praktičnost: 80%

Pokud je třeba odvést děti do školy, pejska na veterinu, nebo kámoše do hospody, tenhle městský prcek to zvládne. Ušetří vám nějakou tu kačku za palivo, a tak si pak do té hospody s kamarádem můžete zajít i vy.

Verdikt:

Nová Honda Jazz, v jiných zemích zvaná Honda Fit, ode mě dostala spousty dalších jmen. Aneb malý žlutý vůz, si o to sám říkal. Nejoblíbenější přezdívkou se stal “Spangebob“ a to hlavně díky jeho barvě: Attract yellow pearl a hranatému tvaru karoserie. Chvíli trvalo, než jsem si na něj zvykla, ale ke konci týdne už byla ruka v rukávě. Zvenčí mini roztomilé autíčko, uvnitř prostorný vůz s jemným nádechem komfortu a špetkou rychlosti. Jak se říká – I s malým kašpárkem, lze zahrát velké divadlo.

Interiér

Interiér by nejspíš nevyhrál cenu “Top design“. Jako celek nepůsobí dokonale a najdeme tam pár drobností, které nepotěší. Ovládání na volantu je praktické a s radostí jsem jej neustále využívala. Samotný volant s logem hondy neurazí a podobá se ostatním volantům z řady hond. Pokud bych namísto tlačítek na volantu volila hlasitost na display, pravděpodobně bych nabourala. Dotyková obrazovka má hlasitost též dotykovou a navíc špatně ovladatelnou. Celkově se na jízdu v autě cokoliv dotykového moc nehodí, když je třeba dávat pozor na cestu a ne na to, kam přesně musíte položit ukazováček. Multimediální LCD systém – Honda connect mi při zapojení USB párkrát hlásil, že momentálně přestal fungovat a nebo mi jej dlouho načítal. Rozhodně mi zde chyběla navigace, telefon s navigací jsem odkládala do držáku na pití ve středu před řadicí pákou a sledování bylo dost složité.

jazz5

Budík rychlosti je až možná přehnaně velký. Chápu, že to ocení možná důchodci, ale já vidím ještě docela dobře. Vedle rychlostního budíku po pravé straně máme budík se spotřebou a se stavem nádrže, co mě překvapilo, bylo promítnutí značek rychlosti. Klobouk dolu městská automobilová hračko. Při jízdě jsem vždy věděla, že je potřeba zpomalit, i když jsem si nevšimla zrovna značky a to mi možná zachránilo pár stovek za pokutu od mistrů policistů. Ruční brzdu jsem často nedala úplně dolu, její dráha byla poněkud nedotáhnutá. Spousty z nás ocení elektricky ovládaná zpětná zrcátka a možnost elektronicky otevírat všechna okna – dle libosti. Kufr má v základu 354 litrů, není to žádná sláva, ale po sklopení zadních sedadel “Magic seats“ se prostor zvětší až na 884 litrů. Při otevření kufru je třeba si dávat pozor na krytku dělící kufrovou část. Ve tmě není tolik vidět a já se hned poprvé bouchla do hlavy. A tak kladení nákupu, či jiných věcí do kufru chce trochu té šikovnosti.

Exteriér

Malý Japonec z rodiny Honda je nejmenším členem. Vzhledově je všem opět dost podobný. K tomuto prckovi se honďácké linie opravdu hodí. Zaujaly mě automatická světlomety, které za dne spustí pouze potkávací světla a při setmění se rozsvítí halogeny. Zadní světlomety mne opravdu nadchly. Linie vedoucí směrem nahoru jsou inovativní.  Tvary Jazzu jsou celkově roztomilé a praktické. Málo kdo by řekl, že uvnitř je opravdu prostor a pohodlí. Když z venku auto vypadá jak mini autíčko na ovládání. Kola vypadají stylově a doladí šmrnc celému autu. Exteriérem Jazz překvapil a tak vynechám urážky na japonské tvary.

jazz1

Jízdní vlastnosti

Manuální šesti-stupeň není nijak brilantní. Je třeba si zvyknout na horší ovládání hlavně při řazení jedničky a zpátečky. Trvalo to, ale zvykla jsem si a vše šlo poté jako po másle. Při řazení vyšších stupňů jsou dráhy řazení jasnější a krásně vám navedou ruku tím správným směrem. Zajímavostí je, že zpátečka má identickou polohu jako stupeň šest. Elekronika zařídí, aby auto nedávalo zpátečku při jízdě nad 5km/h. Volant byť vzhledově vypadá dobře, tak v použití je to též o zvyku. Volila bych o trochu více tužší a pevnější pohyb. Brzdný pedál je citlivý jako žena před svými dny. Při rychlejším brždění je třeba správně zvolit tlak a nadávkovat mu tak akorát. Naopak při došlapu na plynový pedál je občas lepší mu dávkovat víc než je třeba. Při jízdě kolem 5000 otáček se z auta stává (což jsem si nemyslela) zábavný stroj, se kterým není nuda a nekecám – Jede to a má to i zajímavý zvuk. Moje představa o 1,3i tedy 130 koníků pod kapotou, byla – znuděná jízda městem. Jen co jsem vyrazila směr “Nazdar Praho!“ Zažila jsem skvělý pocit z jízdy na komunikaci nižších tříd a na dálnici.

jazz4

Váha 1066-1113kg (podle toho jak moc se najíte) dělá právě to, že mu 130 koňských sil pod kapotou stačí. Jen ty rozjezdy trochu trvají. Škoda, že k nám dorazila pouze tato motorizace. V jiných zemích mají k dispozici 1,5 a to by mohlo být ještě o stupeň zábavnější. Podvozek je ucházející, dokud jsem nenajela na hrboly s trochou bočního větru,  v tu chvíli bylo ovládání  o dost složitější. Sedadla nijak extra neobepínala tělo, a tak jsem měla co dělat, abych držela směr. Parkovací senzory, které byly dokola celého auta, fungovaly dost dobře. Pokud se k autu něco přiblížilo, hned se na display ukázalo, v jakém místě se překážka nachází.

Jela jsem na vedlejší komunikaci, kde proti mně bylo zaparkované auto v zatáčce. Protikolizní systém začal ihned hlásit překážku. V tu chvíli mne to spíš vyděsilo, protože sama jsem neviděla žádný problém, když auto bylo za krajnicí. Nicméně jsem se utvrdila, že Jazz neustále kouká a hledá, co, kde a kdy by mi oznámil. Takže co si budeme povídat, je to Kelišová jak vyšitá.

U Hondy Civic Type R jsem hlásala, jak nám Japončíci kašlou na životní prostředí a ejhle. Přišel Jazz a odpálkoval mě Earth Dreams technology. Jedná se o nové technologie vedoucí ke snížení emisí a spotřeby. Takže se dá říct, že jsem se Spangebobem napravila to, co jsem se Civicem Type R zaneřádila v ovzduší.

jazz3

PS: START/STOP jak jinak, i tady na něj nezapomněli. Zmíním opět i automatické nastartování vozu, které je opravdu rychlé a funguje brilantně.Stěrače s dešťovým senzorem překvapily. Jen co začalo jemně poprchávat, spustily se. Dále jsem zkoušela, na jakou vzdálenost bude fungovat zamknutí auta a vzdálenost cca. 30-40 metrů od auta byla stále ok.

Závěr

Trvalo mi, se pořádně zžít s tímhle malým japonským stylařem. Ale jak už jsem psala výše. Stalo se tak a budu na něj v dobrém vzpomínat. Pokud je třeba odvést děti do školy, pejska na veterinu, nebo kámoše do hospody, tenhle městský prcek to zvládne. Ušetří vám nějakou tu kačku za palivo, a tak si pak do té hospody s kamarádem můžete zajít i vy. PS: Jen si pak na cestu domu zavolejte raději želvy ;-)

Plusy

Vynikající variabilita kabiny
Prostornost
Zpracování
Velmi úsporný motor
Bohatá výbava v sérii
Solidní jízdní vlastnosti

Minusy

Pouze jeden motor v nabídce
Cena
Nízký výkon potkávacích světlometů
Dynamika jízdy v dálničních rychlostech

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz