skoda-superb-spotline-2025-2

Nejlepší auto, které si můžete koupit: Test Škoda Superb Sportline

4. 10. 2025 • Škoda, Novinky, Testy

Motor: 95%

Převodovka: 95%

Podvozek: 100%

Zpracování: 95%

Praktičnost: 100%

Verdikt:

Motoristického novináře dělám už přes 15 let a vždy se setkávám s otázkou, jakéže auto je to nejlepší. Na to ale nelze odpovědět, protože záleží na preferencích jednotlivce a mnoho dalších faktorech. Nicméně jedno auto na trhu plní všechno vlastně dokonale. O to více potěší, že je z naší země.

Myslím tím auto na denní jezdění. Auto, které bude plnit všechny požadavky, které na něj budete mít. V pohodlí vás přepraví na druhou stranu Evropy i s rodinou, nabídne obří kufr, moderní technologie, bezpečnost a široký výběr motorizací. Pro ty, kdo hledají auto do těžkého terénu nebo na sportovní jezdění to není. Ale také to nejsou jediná auta do rodin. Pokud jednoduše hledáte jednoho všeuměla na každý den, je to naše škodovka a její model Superb.

skoda-superb-spotline-2025-9 skoda-superb-spotline-2025-23

Je to jeden z posledních opravdových zástupců střední třídy. Opel Insignia. Toyota Avensis. Honda Accord. Ford Mondeo. Renault Talisman. Hyundai i40. Kia Optima. Kia Stinger. Citroën C5. Konec čeká Mazdu 6. Smutný seznam namátkou vybraných sedanů a kombíků střední třídy, které se v posledních letech vypařily z (nejen) českého trhu. Zbývá nám tak jen Volkswagen Passat, který je v nabídce už jen jako kombi. A kdyby někdo chtěl argumentovat tím, že Superb přeci není české auto tak pozor. Volkswagen pověřil právě českou automobilku, aby od základu vyvinula i nový Passat. Obě auta tak sjíždějí na stejné lince. Češi tedy umí navrhnout to nejlepší.

Nejlevnější varianta Superbu, 1.5 TSI s výkonem 110 kW, stojí 935 000 Kč. Pokud srovnáme s dřívější generací, uvidíme zajímavý obrázek: základní Superb 1.4 TSI 110 kW z roku 2015 stál 629 900 Kč, což při přepočtu inflace odpovídá současným 931 000 Kč. Kombi s motorem 2.0 TDI 110 kW z té doby přišlo na 670 900 Kč, tedy dnes by to bylo 992 000 Kč, jen o 43 tisíc méně než reálná cena dnešního modelu 1 035 000 Kč. Současná verze navíc nabízí spoustu asistenčních, komfortních a zábavních systémů, které dříve neexistovaly, takže cenově jsou obě generace prakticky srovnatelné. V nabídce tedy máme benzíny, plug-in hybrid, ale stále i naftu. Rozloučit jsme se ale museli s manuální převodovkou.

skoda-superb-spotline-2025-6

Do testu jsem si vybral český evergreen – 2.0 TDI ve slabší výkonové variantě 110 kW a s pohonem pouze přední nápravy, navíc verzi kombi. Ideální auto na dlouhé trasy. Už když jsem si ho přebíral, ukazoval dojezd 1300 kilometrů. A jelikož jezdím všemi možnými auty na trhu, tak vám přiznávám, že tohle se už moc nevidí. Spíše vůbec. Zajímavostí byla verze Sportline. Ta již tradičně nabízí kontrastní detaily v černí barvě – přední maska, kryty zrcátek, lemování obou nárazníků, ale třeba také nástavce prahů a decentní splitter na spodku předního nárazníku. Černé jsou ale i okenní lišty, ližiny na střeše, zadní střešní spoiler a nápisy s označením modelu. V kombinaci s ocelově šedou barvou se jedná o opravdu pohledné auto.

skoda-superb-spotline-2025-29 skoda-superb-spotline-2025-32

Uvnitř auto působí svěže a moderně. Zaujmou otočné ovladače klimatizace Smart Dials, obrovský 13“ displej infotainmentu a kvalitně působící dekory. Luxusní dojem doplňuje ambientní osvětlení s možností volby z celé palety barev – decentně a bez kýčovitého efektu, jaký uvidíte třeba u Mercedesu. Otočné ovladače jsou multifunkční: stiskem měníte například nastavení vyhřívání či ventilace sedadel, prostředním kolečkem ovládáte jízdní režimy nebo hlasitost audia. Působí efektivně a myslím, že podobné řešení uvidíme i u konkurence, protože tímhle to Škoda trefila. Ovládání vozu to zásadně zjednodušuje. Další plus má Škoda za tlačítko na volantu, kterým se rovnou dostanete na asistenty a můžete je vypnout, aniž byste potřebovali sahat na dotykový displej. Líbí se mi i volič převodovky místo pravé páčky pod volantem. Je to po ruce a ergonomické. Velkou chválu si odnáší i ventilovaná bezdrátová nabíječka 15 W, která udrží telefon chladný i při dlouhém nabíjení – což nenabízí ani mnohá dražší auta.

skoda-superb-spotline-2025-43 skoda-superb-spotline-2025-34

A konečně infotainment. Po letech problémů u předchozích škodovek u nového Superbu žádné zadrhávání neexistuje. Na 13“ obrazovce funguje vše, včetně zrcadlení telefonu a navigací, bez jakýchkoli prodlev. Audio systém poskytuje plný a kvalitní zvuk. Mírnou slabinou zůstává obraz z parkovacích kamer. Vnitřní prostor narostl oproti „trojce“ do šířky o další centimetr (152 cm). Možná to na papíře nevypadá kdovíjak, ale díky jinému tvarování loketních opěrek ve dveřích je pocit z kabiny opravdu vzdušnější než dříve. Místa pro nohy cestujících vzadu sice nepatrně ubylo – rovněž o centimetr na rovných 50 cm, v tomto případě je to ovšem zanedbatelné, protože Superb je zde tradičně více než štědrý, na nedostatek místa si nikdo stěžovat nemůže.

skoda-superb-spotline-2025-42 skoda-superb-spotline-2025-31

Pochválit ještě musím i sedadla, u verze Sportline tradičně sportovní s integrovanou hlavovou opěrkou. Nejenže mají certifikaci německých „expertů na záda“ AGR, ale i masážní funkci. Stačí zmáčknout tlačítko dole na sedačce u nastavení bederní opěrky a válce vám začnou mnout nejen bedra, ale i horní část páteře, a to docela silně a velmi příjemně. Popravdě, na naší několikatisícikilometrové cestě jsme si na masáže tak zvykli, že jsme nedokázali jezdit bez nich a zapínali je při každé příležitosti…

skoda-superb-spotline-2025-41 skoda-superb-spotline-2025-33

Už přes rok jezdící novinka však vylepšila klíčovou kategorii, jízdu. V ní patří mezi nejlepší na trhu. Nově má Superb lepší tlumiče, které dokonaleji regulují odpružení, tuhost podvozku si navíc může řidič upravit v patnácti krocích. Výsledkem je sportovnější a tužší jízdní projev, což je jednoznačné plus novinky. Podvozek už tolik nehoupá a prošel výraznou změnou konfigurace díky technologii DCC+. Ten díky dvouventilové technice umožňuje samostatně nastavit tlumení a odskok. Stále si zachovává pohodlnost a komfort jízdy, ale zároveň je vůz díky těmto úpravám více agilní a schopný lépe reagovat na zatáčky a rychlé manévry. Kdybych to měl popsat jedním slovem, nazval bych Superb jako lehkonohý. A to jsem měl pod kapotou těžší diesel.

Specialitou verze Sportline je varianta podvozku DCC+ Sport se sníženou světlou výškou o 15 mm a progresivní řízení. Pokud sepnete režim Sport, auto nově citelně více ztuhne, ale nemusíte se bát, stále zvládá filtraci nerovností. Jen lépe kontroluje náklony karoserie a tlumiče dostanou potřebnou tuhost. Superb pak ještě lépe zatáčí, ale všem musí být jasné, že ve sporťák se nepromění. Pořád je to především reprezentativní rodinný kombík. Zmizely však jakékoli náznaky rozevlátosti při průjezdech rychlými zatáčkami, auto skutečně sedí jako přibité, svou „sportovností“ připomíná modely BMW.

skoda-superb-spotline-2025-17

Jedním z hlavních lákadel tohoto vozu je bezesporu jeho naftový motor, zejména v naších kotlinách. Dieselová auta klasického střihu totiž mizí z trhu a je jich jako šafránu. Superb však stále nabízí lety prověřený dvoulitrový motor TDI ve dvou výkonnostních verzích – 110 kW a 142 kW.

Motor 2.0 TDI je tichý, kultivovaný a disponuje příjemně dostupným výkonem a tahem. To z něj činí skvělého společníka jak pro delší cesty, tak pro městský provoz. Překvapivě nízká spotřeba, která se pohybuje kolem 5 litrů kombinovaně, potěší jak peněženku majitele, tak i ohleduplností k životnímu prostředí. K tomuto autu se náramně hodí a bude ideální volbou pro ty, kteří svůj Superb budou brát na dlouhé cesty. Ostatně, na jednu nádrž, převážně po dálnici, jsem dokázal ujet 1200 kilometrů, při spotřebě rovných 5 litrů. Při dálničních rychlostech, občas trochu nad. Geniální. V tomto je velké naftové auto nenahraditelné. A ano, je velké. Není to sice módní SUV, ale uvnitř je o dost větší než Kodiaq. A to o hodně.

skoda-superb-spotline-2025-13

Dalším významným prvkem, který zaznamenal velké zlepšení, je převodovka DSG. Novější verze této převodovky řadí hladčeji a přesněji, což přispívá k plynulému a komfortnímu řízení vozu. Ani jednou necukla, natož, aby zazmatkovala. Navíc se jemnost řazení blíží k převodovkám s hydrodynamickým měničem. Tohle se opravdu povedlo.

skoda-superb-spotline-2025-5

Takže tak. Možná to zní jako pohádka nebo reklamní kampaň. Ale ne, Škoda Superb je prostě a jednoduše auto, které dělá všechno správně. Je to promyšlený produkt s perfektní ergonomií, výbavou, královským vnitřním prostorem a ještě skvěle jezdí. Chtít jedno jediné auto domů, které má plnit všechny pravděpodobné životní scénáře, tohle je moje volba. A já mám konečně odpověď na otázku z úvodu. Chcete to nejlepší a nejvíc za své peníze v rozumné ceně? Utíkejte do salónu Škody a berte Superb. A nemusí to být Sportline, klasika je ještě o fous pohodlnější, ale určitě nešetřete na podvozku DCC+, ten se vyplatí.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz