06d24eb1-2019-porsche-992-911-8

Nové Porsche 911! Generace 992 jde do finále

4. 9. 2018 • Novinky

Tady už v podstatě není, co skrývat. Nové Porsche 911 jezdí s jen minimálním maskování. Můžeme si tak být jisti, že jeho design je hotový a že vývojáři ladí už jen poslední detaily. Máme se na co těšit?

Nikoliv revoluce, ale spíš evoluce. Tak se dá popsat nová nastupující generace modelu 911 s kódovým označením 992. Samozřejmě, každému (i sebemenšímu) fandovi do aut je jasné, že Porsche se svým nejvýznamnějším modelem nikdy moc daleko od předchozího provedení neuteče. Filozofie modelu je zkrátka nastavena opačným směrem. Nutno však říct, že možná právě proto, nebo díky tomu je Porsche 911 v současnosti tak oblíbeným a dobrým autem. Prostě ho ladili k úplnému doladění a když už se zdálo, že to víc nejde, přišli s novou generací. A ta přijde znovu už příští rok. Pokud dobře počítám bude to už osmá v pořadí.

Takže co tu máme nového? Lemy zadních blatníků prozrazují, že model 992 bude ještě širší než jeho předchůdce. Výfuková soustava se přesunula blíže ke středu vozu a přední část bude evidentně schopna pojmout ještě více vzduchu. Full LED světlomety s vyřezáváním a podobné, dnes již standardní vymoženosti, probírat nemusíme.

Ta největší změna nás čeká uvnitř. Zatímco předchozí špionážní snímky neprozrazovaly nic z interiéru chystané novinky, nyní můžeme pod její kabátek konečně nahlédnout. Digitální přístrojový štít s centrálně umístěným otáčkoměrem jistě nikoho nepřekvapí. Když se však mrknete detailněji, zjistíte, že otáčkoměr bude analogový – přesně tak, jak to máme rádi.

Dále jsou na středovém panelu, zdá se, velmi přehledná a velká tlačítka, kterému v horní části dominuje obrovský skleněný displej. Porsche také nechtěně prozradilo i několik základních setupu vozu. Na displeji totiž svítí režimy wet (mokro), normal, sport, sport plus a režim individual, ve kterém si budete moci drtivou většinu auta nastavit podle své libosti. Režimů tedy přibylo.

Bohužel ani Porsche 911 se v nové generaci nevyhne downsizingu. Základní provedení tak podle dostupných informací dostane plochý šestiválec s dvěma turbodmychadly o objemu rovných 3 litrů. Motor by měl dávat výkon 390 koní. Varianta S pak dostane rovněž agregát 3.0 twin-turbo a nabídnout by měla až 450 koní.

Co nás však těší, je informace, že řidičsky zaměřená verze GT3 nepřijde o atmosferické plnění a zřejmě ani o fenomenální plochý „čtyřlitr“. V základním provedení prý sice už nemá obrovské zadní křídlo, což přiložené fotky jen a jen dokládají, na úkor tak dobrého motoru jí to ale leckdo odpustí. Jsme každopádně moc a moc zvědavi, co všechno nám generace 992 přinese. Ukázat by se měla už koncem tohoto, nebo začátkem příštího roku. Plánovaný prodej by pak měl startovat na podzim příštího roku.

 

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz