skoda-octavia-rs-120-motorsport-1

Octavia IV slaví 3 roky: Jako ojetina je pro české řidiče konečně dostupnější

13. 11. 2022 • Novinky, Zajímavosti

Škodě Octavii čtvrté generace se jako ojetému vozu začíná dařit. Smůla v podobě nastupující pandemie v roce 2020, která start poslední generace nejprodávanějšího auta u nás značně zbrzdila, začíná být minulostí. Přesně 3 roky po představení tohoto auta se český bestseller postupně stává dostupným i pro zákazníky sekundárního trhu s automobily.

V září letošního roku vyjelo z českých automobilek cca 11 tisíc vozů, což je dvakrát více než loni. I když český automobilový průmysl pracuje na 100 %, důvody k radosti zákazníci příliš nemají. Ceny nových automobilů jsou čím dál vyšší, a tak se není co divit, že lidé upínají své zraky k ojetinám, které jsou pro ně cenově dostupnější. Příkladem je právě i Škoda Octavia čtvrté generace. Ta se pomalu, ale jistě začíná ve větší míře objevovat na prodejních plochách českých autobazarů. Podle analýzy se tak děje přesně 3 roky poté, kdy debutovala 11. listopadu 2019 na autosalonu v pražském Veletržním paláci. „Český bestseller mezi ojetými vozy měl v rámci svého uvedení na tuzemský trh tak trochu smůlu. Jeho nástup proběhl sice úspěšně, nicméně čtyři měsíce poté se v ČR objevila pandemie koronaviru, která Čechům zasáhla do peněženek a prodejcům opakovaně ztížila možnosti prodeje kvůli lockdownům. Výroba se zpomalila, výběr byl omezený a čekací lhůty na tento vůz se výrazně prodloužily. A to vše navíc za vysoké pořizovací ceny,“ komentuje situaci Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA Auto a Mototechna a pokračuje: „Ještě dříve, než se stačila Octavia dostat na prodejní plochy českých autobazarů, byla odsouzena k čekání na příznivější situaci. A ta nastává právě teď.“

Ceny ojetých Octavií dostávají aktuálně výrazně nižší cenovku, než jakou zákazník najde u zcela nových vozů. „Není žádnou novinkou, že zánovní vozy jsou k dispozici za nižší ceny než vozy nové, Octavia čtvrté generace je toho typickým představitelem“, upřesňuje Vaněček. Jeho slova potvrzuje například Octavia s motorem 1.5 TSI a výkonem 110 kW, ve výbavě Style, kterou může zákazník jako novou koupit pro rok 2023 za ceníkovou cenu 689.900 CZK. Při stejných parametrech s nájezdem pouhých 14 621 km jí klient najde v bazaru za cenu 560.000 CZK. Rozdíl 140 tisíc korun, které lze v tomto případě ušetřit oproti tak malému nájezdu, je zde více než patrný. Vůz je navíc k dispozici ihned, a to s naprosto stejnou zárukou, jako u nového automobilu.

Skutečnost, že zákazníci začínají Škodu Octavia IV kupovat jako ojetý vůz, potvrzují statistiky. Už během roku 2021 se podíl prodaných Octavií IV v poměru k modelu 3. generace zvýšil z dvouprocentního zastoupení v prvním čtvrtletí na šestiprocentní ve čtvrtém kvartálu. Ještě „úspěšnější“ ve prospěch nejnovější Octavie je dosud probíhající rok 2022. Poměr prodaných Octavií IV ve vztahu ke třetí generaci za celý letošní rok je už na 9,75 %, přičemž nejvíce se tato auta prodávala v prvním čtvrtletí, kdy zmíněná hodnota činila již 11 %. Doposud nejvíce kupovali zákazníci čtyřkovou Octavii vůči trojkové v březnu letošního roku, kdy byl poměr mezi třetí a čtvrtou generací 85 ku 15 %.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz