Porsche 911 GT3

30. 1. 2009 • Novinky

Na svět přichází nové Porsche 911 GT3. Jak je u Porsche zvykem, nejedná se o radikální změnu, ale jen o velmi propracovanou evoluci stávající koncepce.

YouTube Preview Image

K pohonu dále slouží atmosféricky plněný vysokootáčkový šestiválcový boxer. Jeho objem byl ale zvýšen na 3,8 l a nově dostal proměnné časování i výfukových ventilů. Výkon tak vyrostl na brutálních 435 koní, což je o plných 20 koní více než v případě minulé verze. Ehm, kolik že to mělo Porsche 911 Turbo (996)? Jen pro představu, litrový výkon motoru je 114,5 koně. To je víc, než mají některé litrové cestovní motorky…

Takto vysokým výkonům samozřejmě odpovídají i dech beroucí čísla akcelerace. Na stovku se nové Porsche 911 GT3 dostane za 4,1 sekundy a na 160 km/h za pouhých 8,2 sekundy. Nejvyšší rychlost se posunula až na 312 km/h.

K maximálnímu využití potenciálu vozidla pomůže modifikovaný elektronický systém PSM, který dovoluje deaktivovat stabilizační systém a protiprokluz nezávisle na sobě. Jelikož si Porsche uvědomuje, že řidiči tohoto vozu se rekrutují vesměs z těch schopnějších, elektronická záchranná síť se znovu neaktivuje ani při těch nejextrémnějších manévrech (čtěte „plné kontra, plné brzdy, hrůza v očích a blížící se svodidla“). Většina stabilizačních systémů, i těch „vypínatelných“, přitom zasáhne, pokud dojde k aktivaci ABS nebo pokud máte volant vytočený proti směru zatáčení a dotknete se brzdy.

Tak jako tak, vypínat stabilizaci v GT3 doporučujeme pouze v případě, že se jmenujete Walter Röhrl nebo máte v pojišťovně hodně dobrého kamaráda…

Porsche zapracovalo na aerodynamice, čímž se zlepšila jak stabilita vozidla ve vysokých rychlostech, tak zejména přítlak. V tomto případě je novým předním spoilerem a zadním křídlem skutečně přítlak generován, ne jen redukován vztlak.

Další vývoj aktivního tlumení PASM umožnil konstruktérům použít ještě tužší pružiny a stabilizátory než dosud. Auto by tak mělo mít lepší odezvu a rychlejší reakce ve sportovním režimu, ale přitom zůstat použitelné k dennímu ježdění v režimu komfortním – jistě, s určitou mírou kompromisu.

Velkou novinkou je příplatkový systém PADM (Porsche Active Drivetrain Mount), což jsou jakési aktivní silentbloky uložení motoru. Při extrémně sportovním stylu jízdy, například na závodním okruhu, systém zpevní silentbloky (které jsou normálně poněkud elastické), aby zabránil nežádoucím pohybům pohonného ústrojí vůči karoserii. V seznamu příplatkové výbavy se nově objeví také možnost přizvednutí přední části o 30 mm, například při přejíždění příčných prahů a podobně.

Nové Porsche 911 GT3 se dostane do prodeje až v říjnu 2009, cena v Německu je stanovena na relativně rozumných 116 947 eur (3 050 000 korun) včetně daně z přidané hodnoty.

Také se už nemůžete dočkat ještě ostřejší a ještě brutálnější verze GT3 RS?

40832_800x600x75 40833_800x600x75 40834_800x600x75

40836_800x600x75 40837_800x600x75 40838_800x600x75

autoweb.cz

.

« »

https://myrosatis.com/wp-content/uploads/2021/03/21210305car-air-purifier.html https://www.autojournal.cz/how-to-use-baking-soda-to-deodorize-refrigerator/