Subaru Coupe: první STI bez turba?

3. 6. 2011 • Novinky

Kdybyste se mě zeptali na jaké novinky příštího roku se těším nejvíce, určitě bych zmínil ambiciozní projekt dvojčat od Toyoty a Subaru. Malá lehká coupé se zadním náhonem, která nebudou stát majlant, přesně to mi na současném trhu s auty chybí. Větší sympatie ve mne doposud vzbouzela verze od Toyoty, u které již známe nejen interní označení FT-86, ale i jméno. Stane se z ní již osmá generace slavné Celicy.

U sourozence od Subaru se tak nějak všeobecně očekávalo, že dostane turbomotory (minimálně v nejsilnější verzi STI) a také tradiční pohon všech kol. Tato očekávání se však zdají být lichá. Detaily o voze prozradil pan Toshio Matsuda, šéf oddělení plánování produktů, v rozhovoru pro Automotive news. Ten potvrdil, že u nového Coupe plánují postupně představit více verzí. Poté však dodal, že do nejsilnější verze STI se s největší pravděpodobností nedostane přeplňovaný motor z Imprezy STI.  Údajně by to odporovalo jedné ze základních myšlenek celého projektu, kterou je pohon atmosferickým motorem. Milovníci klasických lidových sporťáků jásají. Jak to bude s pohonem všech kol ještě není jasné, nicméně jeho spojení s atmosferickým motorem v takto sportovním voze by bylo v dnešní době poměrně raritní.

Objevily se i spekulace o ceně, která by na domácím trhu údajně měla být jen kolem 15 000 USD. To by znamenalo, že cena za malé coupe v Evropě může klidně spadnout pod půl milionu korun. To zní tak dobře, až se tomu nechce věřit, zvláště jestli výrobce udrží hmotnost na avizované hodnotě 1100kg. Nezbývá nám než se modlit k benzínovému bohu aby to byla pravda. Úspěch japonských dvojčat by mohl přesvědčit další výrobce, že zadohrabové coupe je dobrý nápad. Svět by tak navzdory ekologickému lobby byl pro benzínové hlavy hned veselejší.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz