audi-a6-2025-8

Test Audi A6 3.0 TFSI: Proměna k nepoznání. Z A6 je nově zábavné, sportovní a přitom neskonale pohodlné auto

14. 10. 2025 • AUDI, Luxusní vozy, Novinky, Testy

Motor: 100%

Převodovka: 95%

Podvozek: 100%

Zpracování: 95%

Radost z jízdy: 90%

Verdikt:

Audi v poslední době uvádí na trh rekordní množství novinek – střídají se přitom jak elektrické modely, tak i ty tradiční se spalovacími jednotkami. Do druhé skupiny patří i nový model A6, který nejprve dorazil jako prostorný kombík Avant. Klasický sedan s označením A6 Limuzína se připojil až koncem letošního léta. Postupně se pak přidají i další varianty – drsný allroad, sportovní S6 a vrcholné RS 6. Zatím o nich ale automobilka mlčí.

A6 patří mezi klíčové modely značky, dlouhodobě se drží na špici prodejního žebříčku Audi. Není tedy divu, že si na její nové generaci dali v Ingolstadtu opravdu záležet. Novinka je k dispozici se širokou paletou mild-hybridních spalovacích motorů i jako plug-in hybrid. Zatím jsou v nabídce tři verze – benzinový šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 367 koní, naftový čtyřválec 2.0 TDI s 204 koňmi a plug-in hybrid s výkonem 185 kW. Brzy přibude také důležitý naftový šestiválec, který bude zajímat především české zákazníky. Všechny varianty kombinují automatickou převodovku se stálým pohonem všech kol quattro.

audi-a6-2025-12 audi-a6-2025-26

Mild-hybridní verze využívají modernizovaný systém MHEV plus. Ten umí krátkodobě popojíždět čistě na elektřinu – v ideálních podmínkách až několik stovek metrů – a při akceleraci dokáže spalovacímu motoru vypomoci výkonem až 18 kW (24 koní) a točivým momentem 230 Nm. Při brzdění zase rekuperuje až 25 kW energie, kterou ukládá do 1,7 kWh 48V baterie.

Podvozek je standardně osazen klasickými pružinami a tlumiči, ovšem za příplatek lze mít i adaptivní vzduchové odpružení. To umožňuje měnit světlou výšku. Při nižších rychlostech ji lze zvýšit o 20 mm pro lepší průchodnost terénem, naopak ve vysokých rychlostech se vůz o 10 mm sníží kvůli lepší stabilitě a nižšímu odporu vzduchu. Kdo preferuje sportovnější charakter, může sáhnout po sníženém sportovním podvozku (-20 mm). Mezi volitelné prvky patří také natáčecí zadní náprava, která do rychlosti 60 km/h natáčí zadní kola proti směru předních (až o 5°), čímž zmenšuje poloměr otáčení až o metr. Nad touto rychlostí se naopak zadní kola natáčejí stejným směrem jako přední, což zlepšuje stabilitu při jízdě vysokým tempem. Intenzitu její činnosti lze navíc přizpůsobit. Sportovněji laděné řidiče potěší i nabídka aktivního sportovního diferenciálu.

audi-a6-2025-9

Základní výbava odpovídá očekáváním, ale přidává i několik příjemných bonusů. České zastoupení Audi totiž do standardu všech verzí přidalo paket Tech, který zahrnuje například Matrix LED světlomety, čtyřzónovou klimatizaci nebo 360° kamerový systém.

Karoserie nové A6 Limuzíny je ukázkou minimalistického, funkčního designu, který pro značku Audi představuje charakteristický rukopis. Čisté linie, precizní proporce a jemné křivky bočních oken vytvářejí harmonický celek, který působí současně elegantně i sportovně. Přední část definuje široká, nízko posazená maska Singleframe, doplněná úzkými světlomety a výraznými otvory pro vedení vzduchu. Tyto tzv. vzduchové clony nejen zlepšují aerodynamiku, ale zároveň dávají vozu sebevědomý vzhled. Přední spoiler navíc snižuje vztlak a společně s plně zakrytým podvozkem optimalizuje proudění vzduchu pod autem.

audi-a6-2025-19

Záď pokračuje v estetické filozofii přídě – protažená silueta a precizně tvarovaná světla spojená tenkým světelným pásem opticky rozšiřují vůz. Ostrá odtoková hrana víka kufru a velký difuzor zajišťují ideální aerodynamickou rovnováhu mezi odporem a stabilitou ve vysokých rychlostech. S koeficientem odporu vzduchu cx = 0,23 se tento vůz stává nejlépe aerodynamicky řešeným modelem se spalovacím motorem v historii značky Audi. Musím uznat, že naživo je nová A6 opravdu moc hezká a tvary fungují. Testovaný model s paketem S Line a v tmavé barvě vypadal opravdu skvěle. A moc se mi líbil i design kol.

Zásadní proměnou prošel také interiér, který se oproti předchůdci kompletně změnil. Audi se inspirovalo konkurencí a sjednotilo digitální přístrojový panel s hlavním displejem infotainmentu do jednoho kompaktního celku elegantně zapuštěného do palubní desky. Samotný displej je navíc mírně natočen směrem k řidiči, což výrazně zlepšuje ergonomii – za to si značka rozhodně zaslouží pochvalu. Samotný infotainment reaguje rychle a systém nabízí přehlednou grafiku.

audi-a6-2025-30 audi-a6-2025-34

Menší kritiku si však vyslouží fakt, že ovládání klimatizace bylo přesunuto výhradně do dotykového rozhraní, což není zrovna praktické při řízení. Jinak ale kabina působí mimořádně kvalitním dojmem – použitým materiálům i pečlivému zpracování nelze téměř nic vytknout. Zajímavostí je třetí displej před spolujezdcem. To už známe z menší A5 nebo Q5. Pozice za volantem je skvělá, ergonomie bezchybná a možnosti nastavení sedadla i volantu široké. Velkou předností je i akustický komfort. Dvojitá boční skla a výborné odhlučnění kabiny doplňuje volitelný audiosystém Bang & Olufsen s 3D zvukem, který má mimo jiné reproduktory i v hlavových opěrkách.

audi-a6-2025-39 audi-a6-2025-35

Do týdenního testu dorazila verze s benzinovým šestiválcem 3.0 TFSI. Tento třílitr s turbodmychadlem posílá na všechna čtyři kola výkon 270 kW (367 koní) přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic, přičemž mu asistuje zmíněný mild-hybridní systém. Projev motoru je silný a kultivovaný, zvuk hutný a výkonu má na rozdávání. Auto působí lehčeji, agilněji a jistěji než čtyřválcový diesel. Testovaný vůz měl jak vzduchové odpružení, tak natáčecí zadní nápravu i sportovní diferenciál – kombinace, která z A6 dělá mimořádně komfortní, ale zároveň stabilní vůz, a to i při rychlé jízdě.

audi-a6-2025-23

A také z ní dělá velmi obratnu limuzínu. Pokud sepnete dynamický režim, podvozek se posune níže k silnici a pohon, natáčecí zadní náprava a sportovní diferenciál začnou předvádět divy. Audi se v současných generacích proměnilo k nepoznání. Najednou jsou to lehkonohá, skvěle ovladatelná a zábavná auta. Ano, plazí to i pro A6, která na limitu nepřechází do obligátní nedotáčivosti, ale naopak si umí pohodit zadečkem.

Neskutečné, jak toto auto skvěle jezdí v zatáčkách a přitom je na vzduchovém podvozku v běžném režimu naprosto ukázkově komfortní. To mě na Audi vlastně baví nejvíc, neznám žádnou jinou značku, která by uměla tak dobře zkombinovat pohodlí se sportovním chováním. Pokud už se rozhodnete pro benzínový šestiválec, rozhodně si připlaťte za zmíněné prvky. Dostanete vytříbené auto.

audi-a6-2025-1

Pochválit musím i spotřebu. S autem jsem během týdne vyrazil z Prahy do Bratislavy a zpět. S docela svižným dálničním tempem a výsledná spotřeba na místě byla 7,8 litrů. To je na 367 koní spotřeba z říše snů. Samozřejmě, pokud za to budete brát někde na okreskách, počítejte spíše s odběrem někde kolem 14 litrů. Ale běžné cestovní tempo zvládá motor velmi ekonomicky.

audi-a6-2025-6

A kolik to celé stojí? Základní dieselová varianta 2.0 TDI (150 kW) začíná na 1 649 900 Kč včetně DPH. Silnější šestiválcové benzinové 3.0 TFSI s 270 kW pak vyjde minimálně na 1 934 900 Kč. Audi navíc ke všem verzím přidává prodlouženou záruku na čtyři roky nebo 120 000 kilometrů.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz