audi-a7-sportback-2023-18

Test Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro

29. 5. 2023 • AUDI, Luxusní vozy, Novinky, Testy

motor: 95%

převodovka: 95%

podvozek: 90%

zpracování: 100%

radost z jízdy: 85%

Verdikt:

Audi vždy umělo čtyřdveřová coupé, ať se jedná o A5 nebo A7, oba modely už několik generací mezi vůbec nejhezčí zástupce této třídy. Druhá generace A7 je ztělesněním elegance a sportovního šmrncu. Audi našlo ideální kompromis mezi oběma světy a transformovalo novou A7 v opravdu přitažlivé auto, které rozhodně neunikne pozornosti.

audi-a7-sportback-2023-13 audi-a7-sportback-2023-32

Pozvolna se svažující střecha, přechází v širokou a placatou záď s atraktivními spojenými světlomety, velká kola vyplňující blatníky nebo černá maska singleframe, která dává najevo svou dominanci v kombinaci s ostře tvarovaným předním nárazníkem paketu S Line. I přes relativně usedlou barvu testovaného vozu se jedná o velmi atraktivní vůz.

audi-a7-sportback-2023-8

Pojďme ale rovnou k tomu nejlepšímu a nejzásadnějšímu, čímž rozhodně je právě motor po kapotou. A7 totiž pořád nabízí turbodmychadlem přeplňovanou třílitrovou „šestku“ s uspořádáním válců do „V“, která poskytuje nejvyšší výkon 250 kW, dostupný mezi 5200 až 6400 min-1, a točivý moment až 500 N.m. Maximum krouťáku přitom V6 „sype“ už od 1370 otáček – a k dispozici je do 4500. Turbodmychadlo typu twin-scroll inženýři uložili mezi řady válců.

Motor je výhradně spjat s dvouspojkovou automatickou převodovkou se sedmi stupni, které u Audi říkají S tronic. Poháněna jsou všechna kola. Jde ovšem o řešení s přídomkem ultra, tedy systém, který umí za jízdy odpojovat zadní nápravu. Auto tak podle situace může fungovat jen jako předokolka a zadní nápravu zapojuje do děje v případě potřeby.

audi-a7-sportback-2023-22

Velký liftback se zážehovou V6 zrychluje z nuly na sto za 5,0 sekundy a rozjede se na 250 km/h. V dalším rozletu totiž motor zastavuje omezovač. Motor 3.0 TFSI nabízí mnohem víc a není to jen o čistém výkonu, ale přidává také charakter a zejména temperament. Naladění šestiválce je celkově velice univerzální. Motor potěší velmi dobrou odezvou na plyn a ochotou zrychlovat. Táhne prostě moc hezky v širokém rozmezí otáček. To nejzajímavější přesto předvádí až ve druhé polovině dostupného spektra. Zajímá vás spotřeba? Průměrně jsem kombinovaně jezdil mezi 10 a 11 litry, pokud se uklidníte, lze to i za míň.

Líbil se mi komfortní adaptivní podvozek, který uměl být velmi plavný nebo naopak přituhl ve sportovním režimu a dovolil i hezké svezení v zatáčkách. Za volantem je sice znát vyšší hmotnost, ale i tak je tato A7 poměrně agilní. Zejména pak velmi hbitá.

audi-a7-sportback-2023-1

Ve výbavě nechybí ani inteligentní tempomat nebo semi-autonomní řízení. Díky adaptivnímu tempomatu umí Audi reagovat na jedoucí auto před vámi. V případě, že vidí změnu rychlosti, automaticky zpomalí na maximální povolenou rychlost. Do toho pracuje hlídání jízdního pruhu, které vás drží na správné straně. Avšak tady to berte s rezervou. Větší zatáčky systém nezvládá a za celé auto máte zodpovědnost vy. Při příjezdu do vesnice Audi zpomalí na maximální povolenou rychlost a na konci vesnice zase samo automaticky zrychlí. Pokud byste adaptivní tempomat nepoužívali, před vjezdem do obce vám dá zavibrováním plynového pedálu vědět, že je čas brzdit.

audi-a7-sportback-2023-45 audi-a7-sportback-2023-19

Modelová řada A7, přebírá interiér postavený na dotykových obrazovkách. Na pohled je to samozřejmě velmi efektní a spolucestující se z toho úžasem zblázní. Smířit se však musíte, že displeje budou pořád plné otisků prstů a je na nich vidět každé zrnko prachu.

audi-a7-sportback-2023-42 audi-a7-sportback-2023-43

Odezva a celkové ovládání se podobá moderním chytrým telefonům, takže si rychle zvyknete. Moc se mi líbilo, že spodní panel sloužící primárně pro klimatizaci a sedadla, se při každém zadávání textu do toho vrchního změní na touchpad, do kterého kreslíte písmena. Je to rychlé a příjemné. Samozřejmostí je plná konektivita a připojení na internet. Vůz může ladit rádia z celého světa, brouzdat po netu a nebo sloužit jako hotspot pro posádku.

audi-a7-sportback-2023-26

Samotné zpracování je bezchybné a velmi precizní. Interiér je však možná až příliš moderní a technokratický. Trochu mi tu chybí hřejivý pocit útulna jako tomu je v současných mercedesech nebo BMW. Nepomáhá tomu ani ambientní osvětlení, které umí zobrazit celou RGB škálu barev a navolit si je můžete po různých zónách zcela individuálně.

audi-a7-sportback-2023-16

Další velký displej máte v podobě Audi Virtuál Cockpitu namísto klasických budíků za volantem. Ten umí zobrazit vlastně úplně vše, co ten hlavní mezi sedadly. Nechybí ani Head-Up Display v čelním okně. Pokud vám to přijde jako už příliš, tak takový E-Tron k tomu nabízí ještě displeje ve dveřích místo zpětných zrcátek. Celkově jich tak bude šest.

Plusy

– Vzhled a image
– Zpracování a odhlučnění interiéru
– Pohon všech kol
– Síla a práce motoru
– Podvozek a jízdní vlastnosti

Mínusy

– Vyšší hmotnost
– Cena

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz