audi q7 exterior (7)

TEST AUDI Q7 3.0 TDI – Lepší, než kdy dříve

14. 9. 2015 • AUDI, Novinky, Testy

Motor: 100%

Převodovka: 100%

Podvozek: 100%

Zpracování: 100%

Praktičnost: 90%

Nová generace Audi Q7 se opravdu povedla a ve své podstatě ji není, co vytknout. Jedná se o perfektně sladěný celek, který primárně nabídne obrovskou porci komfortu a nejmodernější technologie. Konkurence zatím zůstává za zády, pokud hledáte pokrokové velké SUV, které bude radost řídit, jste na správné adrese. Smekám.

Verdikt:

První generace největšího SUV od Audi, modelu Q7, se udržela ve výrobě solidních devět let. Její prodejní úspěchy byly obrovské, a tak není divu, že na druhé generaci si Audi dalo opravdu záležet. Nejdůležitějšími kritérii bylo snížení hmotnosti, zvětšení vnitřního prostoru a poskytnutí maximálního pohodlí. Technická inovace je pak samozřejmostí, ale v případě nové Q7 je to spíše revoluce.

To, na co bude Audi lovit zákazníky, je hlavně dokonalý komfort, široký záběr výbavy a špičková technika. Jak jsem totiž brzy zjistil, na světě je jen málo aut, nabízející takovou univerzálnost jako právě nová Q7. Ať již potřebujete jet v sedmi (a přitom ještě stále nakládat něco do kufru), jet daleko, jet terénem, jet bezpečně, jet rychle, jet…no prostě jak si zamanete, Q7 poslouží vždy na výbornou. Design se vrací k hranatým tvarů a úplně zmizela jakákoli zaoblenost předchozí generace. Audi ještě více zdůraznilo single frame masku, která je opravdu obrovská a mírně předstrčená. Díky tomu má nová Q7 opravdu dominantní výraz.

O dynamickém looku tady vůbec nelze pochybovat, Q7 totiž vyklízí levý pruh dálnice lépe, než vesnický bitkař městskou diskotéku. Testovaný model je navíc doplněn o sportovní paket S Line, který agresivní vzezření auta posouvá ještě dále. Vypadá to prostě úžasně a na auto jsem dlouho zíral, než jsem nastoupil. Pak už jsem nechal vykroucení krků na lidech na ulici, a že se ještě dlouho otáčeli… Celek pak působí mnohem kompaktněji, i když rozměry zůstaly de facto identické. Ostatně, na design si musí utvořit názor každý sám, je to čistě subjektivní záležitost. Mě se líbí a během testovacího týdne jsem dostal mnohokrát palce nahoru a nebylo to od řidičů Audi.

q7_2

Audi pozorně vyslyšelo připomínky na interiér a ten prodělal revoluci. Je vzdušný, prostorný a nese se v aktuálním minimalistickém stylu. Palubní deska je nízko položená a posádka nemá pocit obklopení masou plastu. Díky tomu se zlepšil i výhled z vozu vpřed. Interiéru se nedá upřít naprosto fantastické zpracování a výběr použitých materiálů, stejně jako pozornost k detailům. Audi je v současnosti na naprostém vrcholu v designu a zpracování interiérů. Příplatkový systém Virtual Cockpit pak posouvá zážitek na zcela jinou úroveň a v dnešní době se jedná o nejlepší a nejpropracovanější infoteinment systém světa.

Jedná se o TFT display namísto klasických budíků. Grafika ukazatelů a palubního počitače je absolutně perfektní, stejně jako jejich okamžitá odezva. Lze si kompletně konfigurovat, co se bude zobrazovat a na výběr je toho opravdu hodně. Velmi se mi líbila možnost kruhové ukazatele zmenšit a zobrazit mezi nimi obrovskou satelitní Google mapu navigace. Velmi efektní a užitečné. Ve výbavě samozřejmě nechybí asistence jízdy v pruzích, radarový tempomat s brzdnou funkcí ve městě, sedadla v kůži Nappa nastavitelná ve dvanácti směrech, vyhřívaný volant, keyless přístup… je toho prostě moc. Co je nejdůležitější – výborně se tady člověk cítí! Vše je jednoduše tam, kde to má být a nic nepřekáží. Takhle dobře jsem se dlouho v ničem necítil. Zmínit ale ještě musím kamerový systém kolem celého vozu, ten je opravdu vychytaný. Vůz umí zobrazit z ptačí perspektivy, což dnes nikoho nepřekvapí, ale zároveň si na středovém displayi můžete vybrat jednotlivou kameru a zvětšit ji. Nebo je různě kombinovat. Zvenčí pak nechybí ani plně diodová světla.

q7_4

Světlomety Matrix LED fungují velmi chytře s okamžitou odezvou. Spolupracují s kamerovým systémem, který detekuje chodce a objekty, které byste mohli v dálkovém režimu nepříjemně oslnit. Systém dálková světla nevypíná, ale pomocí elektronicky ovládaných lamel ztlumuje jednotlivé diody. Efektní jsou také diodové blinkry, ty elegantně a plynule přecházejí zleva doprava.

Pod kapotou se snoubí kultivovaný naftový šestiválec, dost možná s tím nejlepším, co je aktuálně v nabídce na poli automatických převodovek. Ano, tušíte správně, mluvím tady o měničovém osmistupňovém automatu z dílen německého ZF. Z této skříně se důstojný výkon 200 kW přenáší na všechna čtyři kola. Kultivovanost a odhlučnění hrálo při vývoji jasný prim a nová Q7 je tak opravdu neskonale příjemným společníkem. O motoru zevnitř vůbec nevíte, je naprosto sametový a prostý jakýchkoli vibrací a pazvuků. To samé platí pro odhlučnění podvozku. Překvapila mě lineárnost zátahu a ochota vytáčení do vysokých otáček. Spolu s automatickou převodovkou vytvářejí harmonicky sladěný celek. Ve většině případů vůbec nelze cítit, kdy převodovka řadí další stupeň. Výkon je zcela dostačující a s velkým SUV hýbe solidně. Mezigenerační dieta o 380 kg jde samozřejmě znát a vůz nabídne nadstandardní dynamiku v rámci třídy.

q7_3

A zhubnutí se samozřejmě příznivě podepsalo i na jízdních vlastnostech a ochotě zatáčet. Je to věc, která mě na tomto vozidle překvapila asi nejvíce. Vzal jsem Q7 na svou oblíbenou okresku, přepnul do režimu Dynamic a nestačil se divit. Stejně jako přední, jde i ta zadní náprava také řídit. To propůjčuje vozu nejen stabilitu ve vysokých a manévrovatelnost v nízkých rychlostech, ale také vcelku zběsilou úroveň gripu, díky které je rozměrné a ne zrovna lehké SUV schopno řezat zatáčky až obdivuhodným způsobem. To vše podotýkám v příkladném tichu a za doprovodu komfortu ze strany vzduchového podvozku. celková ochota zatáčet a příkladná stabilita mě šokovala, jel jsem opravdu rychle a Q7 se ani jednou nezalekla. Brzdy jsou dimenzovány zcela ideálně ke schopnostem auta a brzdí perfektně. Nepodařilo se mi je unavit.

Spotřeba kolísá zejména v závislosti na použití vozu. Na krátké městské projížďky se turbodiesel nehodí a musíte se snažit, abyste jeli za deset litrů. Naopak při běžné klidné jízdě mimo město se lze dostat na sedm a půl litru na sto kilometrů, na dálnici pak počítejte s devítilitrovou spotřebou, přičemž celkově jsme svižněji jezdili za slušných 8,5 l na 100 km.

q7_1

Nová generace Audi Q7 se opravdu povedla a ve své podstatě ji není, co vytknout. Jedná se o perfektně sladěný celek, který primárně nabídne obrovskou porci komfortu a nejmodernější technologie. Konkurence zatím zůstává za zády, pokud hledáte pokrokové velké SUV, které bude radost řídit, jste na správné adrese. Smekám.

Plusy

  • Silný a velmi kultivovaný motor
  • Výtečný automat
  • Obratnost v zatáčkách
  • Prostorný interiér
  • Prvotřídní zpracování
  • Online dopravní zpravodajství s Google Maps

Minusy

  • Rozporuplný vnější vzhled
  • Rázy na některých nerovnostech
Technické údaje
Motor Audi Q7 3.0 TDI Quattro S-line
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2967
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 200 / 3250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 600 / 1500 – 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 234
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 6.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 5.4 / 5.7
Emise CO2: 149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): 770 / -
Objem nádrže (l): 75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2135 / 805
Rozměr pneu: 285/40 R 21
.

« »