bmw-x4-m40i-12

Test BMW X4 M40i. Atlet v převleku

30. 10. 2019 • BMW, Luxusní vozy, Novinky, Testy

Motor: 100%

Převodovka: 100%

Podvozek: 95%

Zpracování: 100%

Praktičnost: 65%

Současné BMW X4 je o několik světelných let vyspělejším autem než jeho předchůdce. Poznáte to v kabině, poznáte to díky odhlučnění, poznáte to díky intuitivnosti a chytrosti nových “Gčkových“ modelů BMW, a v neposlední řadě to poznáte i díky skutečnosti, že z vozu vystoupíte po dlouhé cestě naprosto vyklidnění, podobně jako z automobilu vyšší střední třídy.

Verdikt:

Začněme tím, jak diskutovaná X4 vypadá. Dvojice předních ledvinek je znovu výrazně větší a zadní část šla do podoby designu, ve kterém je stvořena i vlajková loď značky, přenádherné BMW řady 8. Extravagantní tvar zádě se ale chtě nechtě dost okatě podobá dvojici Mercedesů GLE Coupe a GLC Coupe. A na to si majitelé a zároveň fanoušci značky BMW budou muset chvíli zvykat.

Vím, něco podobného je za volantem člověku úplně jedno. Jenomže lidé vzhled automobilů velmi rádi řeší. Takže nová X4, jakmile se hojně objeví v ulicích, bude častým předmětem diskuzí. Ve finále ale samozřejmě záleží stejně jen na vkusu. A v případě, že se vám nová X4 líbit nebude, tak i na tom, zda budete její vzhled ochotni překousnout. Osobně bych však doporučoval ji prvoplánově hned neodsouvat na druhou kolej. To auto umí člověka příjemně překvapit.

9

Je to totiž opravdu dospělé auto a rádo vám to napoví svou velikostí už v momentě, kdy k němu jdete, jakmile se však posadíte, máte jasno. Veškerá myslitelná výbava a prostorná kabina plně odpovídá standardům vyšší střední třídy. A první odjezděné metry vzbuzují totožný dojem. Už už se zdá, že tohle auto bude excelovat v každé z hodnocených disciplín.

Testovaný model je samozřejmě vrcholem nabídky mimo divizi M, i když s ní má také něco společného. Verze M40i je totiž model divize M Performance, který je jen krůček pod opravdovou “mkovou” verzí. Karoserie je tak oblečena do sportovního M paketu, nechybí krásná kola nebo obří brzdy s modrými třmeny a ikonickým logem ///M. Nechybí ani tmavé koncovky výfuků se sportovním tlumičem. Nejdůležitější změna je pod kapotou, kde najdeme famózní řadový šestiválec 40i se zvýšeným výkonem na konečných 360 koní (265 kW). M40i umí zrychlit na kilo už za 4,8 vteřiny…

5 6

Dynamika je silně návyková a díky sportovnímu výfuku vás bude těšit každé sešlápnutí plynu o to více. Zvuk je sytý a příjemně hlasitý. Symfonie řadové šestky je prostě skvělá a M40i nekazí o zbytečné práskání. Třílitrový motor přeplňovaný dvoukomorovým turbem TwinScroll patří mezi vůbec to nejlepší na trhu mezi turbomotory. Jde především o ukázkovou reakci na plyn a chuť stoupat do otáček. Výborně si rozumí s automatem ZF, který je vůbec tou nejlepší samočinnou převodovkou a potěší i spotřeba. Klidně se dá jezdit mezi 8 a 9 litry kombinovaně, pokud za to vezmete, počítejte s 12 litry.

Famózní motor v SUV, respektive SAV, potřebuje i kvalitní podvozek. Ještě několik let zpátky to byl průšvih. Výrobci doháněli potentní motory tvrdým nastavením, aby se vůz vůbec udržel v zatáčkách. Výsledek byl vždy tristní a vaše záda se připravovala na náročnou fyzioterapii. Doba naštěstí pokročila a i X4 si může dovolit takto dynamický motor, aniž by výrazně utrpěl komfort jízdy. Díky aktivním tlumičům a stabilizátorům je jízda jedním z největších překvapení.

4

X4 M40i je jednak velmi agilní a s ochotou zatáčí. Za druhé umí být i příjemným společníkem na dlouhé cesty. Stačí ponechat režim Comfort a vyžehlí většinu nástrah pod sebou. Podvozek limitují jen velká kola s nízkým profilem, jinak by to byla úplná bavlnka. Sportovní režim však učiní převrat, auto ztuhne, ale stále zůstává poddajné a drží kontakt s vozovkou i na nervnostech. To znamená, že neodskakuje a krásně se stáčí do oblouku. Dlouho mě žádné auto tolik nepřekvapilo, o to více pak kompaktní SUV.

Nové BMW X4 je také neuvěřitelně, ale skutečně neuvěřitelně dobře odhlučněný stroj. Jestliže mi SUV a podobné stroje, jako petrolheadovi, nedávají absolutně žádný smysl, v X4 jsem ho našel. Nekecám! Člověk má totiž pocit, že ten vyšší podvozek je tu hlavně kvůli jízdnímu komfortu, kvůli (nechce se mi to psát, ale musím) dokonalému odhlučnění, a kvůli tomu, aby měl člověk, když cestuje, patřičný nadhled nad zbytkem světa. Skvělé je to také uvnitř,

1 2

Tady jde totiž o podivuhodně prostorný stroj s prémiovou kabinou. Palubní deska patří jednoznačně mezi nejlepší ve třídě. Je tvořena dvěma dominantními displeji, velmi hodnotnými a pocitově kvalitními materiály a standardním středovým tunelem s otočným ovladačem iDrive. Vymoženosti jako bezdrátové dobíjení, ovládání gesty, ambientní osvětlení mnoha barvami, nebo obrovský head up displej pak už k moderním BMW patří tak nějak automaticky. Člověka ale podobná výbava, pakliže funguje, vždy mile potěší, a ten život s autem je tak nějak snadnější.

xs_1

Zavazadelník disponuje slušnými 525 litry, a lze jej zvětšit až na objem 1430 litrů. Myslím, že větší místo pod víkem kufru potřebuje už jen málokdo. Pozitivní je rovněž skutečnost, že i přes prudce se svažující střechu, nabídne X4 dostatek místa na hlavou cestujících vzadu. Slabiny uvnitř? Vždy si objednejte alespoň couvací kameru. Zadní okno (velikostí ve zpětném zrcátku spíš střílna) má díky zkosení extrémně nízkou plochu, skrz kterou se může řidič dívat dozadu. No a pak je tu místo pro nohy na zadních sedadlech. Je bohužel jen průměrné, čímž X4 jasně předurčuje budoucí zařazení v rodinách. Zkrátka to není auto, kde naprosto pohodlně odvezete čtveřici dospělých. Je to stylovka, kam se ti čtyři bez problému vejdou, ale nic víc.

7 3

Současné BMW X4 je o několik světelných let vyspělejším autem než jeho předchůdce. Poznáte to v kabině, poznáte to díky odhlučnění, poznáte to díky intuitivnosti a chytrosti nových “Gčkových“ modelů BMW, a v neposlední řadě to poznáte i díky skutečnosti, že z vozu vystoupíte po dlouhé cestě naprosto vyklidnění, podobně jako z automobilu vyšší střední třídy.

Plusy

– příjemný a prostorný interiér
– podvozek a jízdní vlastnosti
– automatická převodovka
– motor a zvuk
– perfektně hrající příplatkové audio
– odhlučnění
– jízdní komfort vyšší třídy
– možnosti příplatkové výbavy
– diskutovaný vzhled

Mínusy

– výhled směrem vzad
– průměrné místo na zadních sedadlech

.

« »

MENU