lexus-ls-2022-4

Test Lexus LS 500h AWD: Vytříbená alternativa

20. 2. 2022 • Elektrifikované vozy, Exkluzivní testy, Lexus, Luxusní vozy, Novinky, Testy

Pohonné ústrojí: 90%

Převodovka: 90%

Podvozek: 95%

Zpracování: 100%

Radost z jízdy: 90%

Lexus LS je rozhodně zajímavá alternativa pro někoho, kdo chce v této třídě vystoupit z davu. Musíte mu odpustit příšerný infotainment a tužší podvozek, zbytek auta vás ale nadchne. Zejména to zpracování interiéru a ticho na palubě. Za jeho volantem cítíte ten příjemný pocit, který se tak špatně popisuje.

Verdikt:

Vlajková loď Lexusu si šla vždy svou vlastní cestou a nic se na tom nezměnilo ani s příchodem současné generace po decentní modernizaci. Ta se nese v duchu aktuálního a velmi výrazného designového jazyka značky a LS opravdu nikdo nepřehlédne. Lidé si za ním můžou krky ukroutit a v usedlé třídě limuzín vypadá jako zjevení z jiného světa. Samozřejmě to není auto pro introverty a už vůbec ne pro někoho, kdo na sebe nechce upozorňovat. Tak či onak, LS je rozhodně příjemným oživením své třídy.

Přepracování se dočkal přední nárazník, světlomety dostaly novou adaptivní funkci, známou už z modelu RX, střední a nejvyšší výbavy pozměnily design dvacetipalcových litých kol, jiné jsou i zadní svítilny (pro verzi F Sport, jakési „výlisky v provedení černý lak“). To je vše.

lexus-ls-2022-14 lexus-ls-2022-53

Samotné hodnocení vzhledu plného komplikovaných tvarů a linií nechám na vás, pod článkem najdete bohatou fotogalerii. Za sebe musím říct, že se mi auto líbí a to hodně. Ještě více se však mi líbí interiér, který doslova bere dech. Kvalita materiálů je naprosto špičková a poráží i zavedené hvězdy třídy. Samotné ztvárnění je velmi originální a plné vkusných detailů. Přímo dokonalé jsou třeba dekory dveří, nebo krásná dekorační linie táhnoucí se celou palubní deskou. LS je prostě jiné.

Bohužel je své i v oblasti infotainmentu, pro který se mi nachází vlídné slovo jen těžko. Grafika obří obrazovky je v pořádku, stejně jako rychlost systému, ale ovládání je hodně špatné. Lexus opět použil touchpad, kterým se na požadovaný bod trefíte jen pokud vám přeje štěstí a navíc rozložení menu je velmi neintuitivní a složité. Facelift ale přeci jen něco změnil. Uvnitř je nejpodstatnější změnou dotykový displej s úhlopříčkou 12,3 palce, což je nejlepší zpráva za poslední roky. Konečně tak můžete zapomenout na nepoužitelný touchpad a systém ovládat dotykem. Smířit se musíte ale s archaickou grafikou.

lexus-ls-2022-26

Zbytek auta už je naštěstí potěšující včetně velmi dobré ergonomie hardware tlačítek. Zajímavým detailem je i kaplička přístrojů před řidičem. Je rozdělena na tři samostatné segmenty, ten hlavní je uprostřed a plně digitální s nádhernou grafikou. Občas si říkám, že je zvláštní, že Japonci dokážou udělat tak neuvěřitelně kvalitní a zajímavý interiér a přitom pokazit infotainment. Přitom digitální štít vypadá pro změnu opravdu dobře. Zvláštní.

Na fotografiích si můžete všimnout také nepřehlédnutelných zdobných panelů ve výplních dveří, které jsou zahrnuty v příplatku Haku za… ehm… 375.000 Kč! A pozor, skutečně jde jen hezký dekor. Jde o řemeslně náročný proces, kdy se z ingotu nebo kousku kovu vykovala fólie o tloušťce pouhých desetitisícin milimetru. Výslednou fólií se poté ručně obkládá povrch panelu, čímž je dosaženo nádherné textury.

lexus-ls-2022-18 lexus-ls-2022-19

Zmínit musím i head-up displej, který umí zobrazit veškeré myslitelné údaje a navíc má velmi jemnou a hezkou grafiku. Ohromí i sedadla. Jsou to vlastně křesla nastavitelná do 16 směrů, vyhřívaná, odvětrávaná a masážní… Sedí se v nich královsky a díky nastavení bočnic vás i skvěle podrží v zatáčkách. Jsou to jedny z nejlepších luxusních sedadel na trhu.

Situace je ještě lepší vzadu, kde si můžete užít naprostého luxusu. Sedadlo jde proměnit v postel, můžete si odsunout to přední před vámi, zvednout podpěru noh a pohodlně se uložit a sledovat velký monitor s filmem. Veškeré funkce ovládáte tabletem v loketní opěrce. Opět nechybí ani masáže nebo vyhřívání a odvětrávání.

lexus-ls-2022-30 lexus-ls-2022-32

LS500h je vrcholnou motorizací. Oproti předchozímu modelu je tu vylepšený hybridní pohon Lexus Multi Stage Hybrid System, který se poprvé objevil v kupé LC. Základem je benzinový atmosférický šestiválec do V s objemem 3,5 litru, jehož doplňuje dvojice elektromotorů. Motory jsou propojovány v převodovce e-CVT s dvojici planetových soukolí. Nabízí tak až 10 převodových rychlostí a standardem je pohon všech kol. Celkový výkon auta je solidních 359 koní.

Jízda v LS ale není primárně o rychlosti nebo monumentálním zátahu. Je to ticho, které vás bude fascinovat nejvíce. Kombinace hybridního pohonu a skvělého odhlučnění interiéru je silně návykové. Uvnitř si připadáte izolováni od stresu a ruchu okolního světa. Až se vám nebude chtít vystoupit, nebo dokonce jen stáhnout okno. Lexus navíc umí jet zcela neslyšně jen na elektřinu, zvládne to krátkodobě až do rychlosti 140 km/h.

lexus-ls-2022-44

S lehkou nohou do interiéru neproniká ani zvuk šestiválce. Pokud mu začnete šlapat na krk, uslyšíte jeho příjemnou vzdálenou melodii. Můžete vůz přepnout do sportovního režimu, pak přidá na dramatičnosti zvuk podkreslený reproduktory. Proč byste to ale dělali?! V tomto režimu také ztuhne podvozek a řízení, pak už to není komfortní limuzína.

Jak je na tom spotřeba? U hybridního auta je to velmi relativní pojem, protože se tvrdě odvíjí od způsobu vaší jízdy. LS500h však kombinovaně jezdí v průměru okolo 10 litrů. To však znamená klidné svezení bez vyšších dynamických nároků jinak spotřeba stoupá. Na vině je vysoká hmotnost celého auta.

lexus-ls-2022-50

Lexus zapracoval i na adaptivním vzduchovém podvozku. Je tu ale jedna věc. LS chce být i sportovní, a tak jízda není tak plavná jako v Mercedesu třídy S. Současné LS ale dokonale kombinuje komfort a sportovní chování podvozku. Je sice tuhý a vůbec se nenaklání, ale zároveň i kultivovaný a skvěle odhlučněný. Navíc neodskakuje a drží poslušně zvolenou stopu. Sportovnosti však brzy zanecháte, protože převodovka a ani samotné auto k ní rozhodně nevybízí. V LS si bude raději užívat komfortu a ticha na palubě. Je to auto, do kterého sednete po těžkém dnu a problémy zanecháte za zabouchnutím dveří.

V rámci modernizace se na v Japonsku zaměřili i na podvozek, upravili pneumatiky typu run-flat (bočnice jsou nyní měkčí), adaptivní podvozek se dočkal nového lineárního elektromagnetu a zvýšení průtoku uvnitř regulačního ventilu. Přesně tyto novinky se měly postarat o vyrovnanější a komfortnější jízdu na nerovnostech, v tomto směru zapracoval Lexus taky na výplních sedaček – i ty by se měly postarat o to, aby se k posádce dostávalo méně natřásání.

lexus-ls-2022-11

Zmínit musím i výkon světlometů, které svítí naprosto fantasticky. Funkce automatických dálkových světel, které zůstanou aplikované i při dojetí automobilu v protisměru nebo před sebou a vůz ztlumí pouze tu část, která bezprostředně oslňuje druhý vůz, funguje dokonale. Ostatní místa zůstanou pod plným výkonem dálkových světel. Zdá se to jako maličkost, ale viditelnost ve tmě to ovlivňuje razantně.

Lexus LS je rozhodně zajímavá alternativa pro někoho, kdo chce v této třídě vystoupit z davu. Musíte mu odpustit příšerný infotainment a tužší podvozek, zbytek auta vás ale nadchne. Zejména to zpracování interiéru a ticho na palubě. Za jeho volantem cítíte ten příjemný pocit, který se tak špatně popisuje. LS má však ještě jeden problém a tím je klasické japonské stupňování na výbavy.

lexus-ls-2022-2

Nemůžete kombinovat jednotlivé prvky, natož si připlácet za něco individuálně. Musíte vzít celý balíček, se kterým dostanete i věci, které třeba nechcete. To je u aut z této provincie, bohužel, standardní. Základní cena výbavy Elegance je stanovena na 2 900 000 Kč. Testovaná nejvyšší výbava Superior přijde na 3 830 000 Kč a připlácet můžete pouze za barvu nebo interiérové dekory. Konečná cena testovaného vozu tak kvůli dekoru stoupla na 4.245.000 Kč.

Plusy

– Vzhled a image
– Interiér a kvalita zpracování
– Hybridní ústrojí
– Jízdní vlastnosti
– Odhlučnění
– Spotřeba

Mínusy

– Infotainment
– Nemožnost individualizace výbavy

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz