mercedes c200 exterior (5)

TEST Mercedes-Benz C 200 – Na co diesel?

28. 2. 2015 • Mercedes-Benz, Novinky, Testy

Motor: 95%

Převodovka: 95%

Podvozek: 95%

Zpracování: 100%

Praktičnost: 65%

C 200 dokázalo, že prémiové auto se dá dostat na rozumnou cenovou úroveň a nebude Vám nic chybět. Navíc není třeba sahat po turbodieselu, abyste jezdili za málo

Verdikt:

Mercedes-Benz třídy C neznamená nutně dieselovou motorizaci s automatickou převodovkou, kterou jsem testoval už nesčetněkrát. Je tady totiž i zajímavá alternativa pro ty, kteří stále chtějí dobrou ekonomiku provozu, solidní dynamiku a zároveň kultivovanost benzínového motoru. Model C 200 nabízí přesně toto, ačkoli tomu označení nemusí nutně napovídat, nezní totiž nijak dramaticky. Navíc je tady i cena, člověk by se občas divil, jak nízko se dokážou prémiová auta dostat, pokud si odpustíte výbavu navíc, která není až tak nezbytná.

A přesně to je příklad i testovaného modelu C 200, jež je vybaven jen tím nejnutnějším a příplatků má jen několik. Ve své podstatě se tak jedná o entry model, který přidává exteriérovou i interiérovou linii Avantgarde, inteligentní diodové světlomety a dvoustupňový podvozek Agility Control ( je zdarma v ceně paketu Avantgarde ). V kombinaci s defaultní bílou barvou se jedná o velmi elegantní auto, kterému nechybí prestižní vzezření. Nová třída C se prostě povedla a vypadá opravdu fantasticky. Navíc Vás tato specifikace vyjde jen na 1.080.175 Kč!

c2002

A ne jinak je tomu uvnitř. Jedná se o jeden z, ne-li vůbec, nejhezčích interiérů ve své třídě. Vizuálně se jedná o moderní mix  směru z menší třídy A s luxusním pojetím třídy S. Předvidatelné, ale tolik efektní. Ve výsledku tak středovému panelu dominuje volně stojící display infoteinment systému připomínající tablet.

Infotainment zabírá funkci celého nastavení vozidla, audia, médií, navigace… vše se pak ovládá specifickým touchpadem na středovém panelu. Ten vypadá opravdu hightech a výrazně zlepšuje ovládání třeba hudby. Jen přejedete prstem a jste na další skladbě. Zbytek funkcí vyžaduje cvik a zvyk.  Systém navíc funguje na novém operačním systému a je výrazně rychlejší, než dříve. Mercedes-Benz se rozhodl vyčistit interiér o tlačítka a zůstaly tak jen ty nejhlavnější pro ovládání klimatizace a hlasitosti. To je však velmi příjemně přesunuto k loketní opěrce.  Ergonomicky je to dobré a praktické řešení, kdy je vše ihned na dosah. Široký středový panel s ohromným dekorem tak nabízí jen to nejnutnější a vkusné analogové hodiny. Výdechy větrání jsou kulaté. Vypadá to čistě, jednoduše a luxusně.

c2001

Celkově je interiér vyveden jen z těch nejlepších materiálů. Líbí se mi i kaplička se sportovní grafikou ukazatelů a velkým displayem palubního počítače mezi nimi. Místa je dostatek a dojem kazí jen sedadla. Mají totiž krátkou sedací část, což na dlouhých cestách začne vadit. Naopak ale poskytují dostatek bočního vedení. Ve výsledku se tak jedná o opravdu krásné místo, kde budete rádi trávit čas a navíc i v této výbavě Vám tady nebude chybět vůbec nic.

Pod kapotou modelu C 200 buší přeplňované dvoulitrové čtyřválcové srdce s výkonem 135 kW a točivým momentem 300 Nm. Motor není žádnou novinkou a je důvěrně znám například z modelu A250. Síla putuje na zadní kola pomocí manuální šestistupňové převodovky. Marně vzpomínám, kdy jsem řídil Mercedes v manuálu, to už si snad ani nevzpomenu. Tahle verze je prostě moc s moc zajímavá.

To dokazuje i samostatná jízda – vůz má opravdu solidní dynamiku, motor táhne už od nízkých otáček a jeho chod je naprosto sametový. Reakce na plynový pedál je dobrá a jednotka se nechá i ráda vytáčet. Nečekejte žádného trhače asfaltu, ale Cečko je v této motorizaci příjemně svižné a jakékoli předsudky musí jít stranou, i ty o spotřebě! Ta je totiž jedním slovem dechberoucí. 300 km dlouhou dálniční trasu jsem absolvoval za 5,9 litrů, na okresce se podíval i pod 4 a ve městě jezdil kolem 8. Týdenní průměr za 1000 km jsem ukončil na hodnotě 6.7 litrů na sto kilometrů. Ve srovnání s dieselovou motorizací C220 Bluetec o výkonu 125 kW se spotřeba vůbec nelišila… Výrazně se však auto odlišilo svým projevem, kdy benzínová jednotka je výrazně kultivovanější a příjemnější ve všech směrech. Pochvalu si zaslouží i manuální převodovka, která má krátké dráhy, sympaticky tuhý mechanický chod a je s ní radost pracovat. Pokud nutně netrváte na automatu, je to skvělá volba a třeba takové BMW by se za své manuály mělo vedle Mercedesu stydět.

c2003

Třída C je velmi specifickým vozem zejména v tom, že nabízí několik variant podvozků a jako jeden z mála i plně vzduchový podvozek. Ten bych však doporučil jako poslední volbu, protože na českých silnicích nepodává dobrý výkon. Testovaná verze si vystačí s klasickým pružinovým podvozkem doplněným o Agility Control, který zdarma získáte k paketu Avantgarde. Jedná se o selektivní pasivní systém, který v závislosti na stlačení automaticky reaguje na změnu charakteru vozovky. Máte tedy k dispozici rozdílný přístup k tlumení menších a velkých nerovností, vždy ale s hlavním důrazem na komfort a co nejlepší kontrolu nad vozidlem.

Ze všech zkoušených typů podvozku se mi právě tento jeví jako nejlepší volba. Je v každé situaci hedvábně komfortní a nabízí příkladnou stabilitu a kontrolu nad vozidlem. Na rozdíl od sníženého sportovního podvozku totiž neodskakuje a vždy drží zvolenou stopu. Vzduchový Airmatic zase autem třepe a přenáší rázy. Náš podvozek však funguje naprosto brilantně a přesně takto bych chtěl, aby moje Céčko jezdilo, pokud bych si jej kupoval. Potěšit umí i v zatáčkách, kde předvádí skvělý grip, ochotně se vrhá do oblouku a naklání se jen minimálně. Pokud chcete, umí se odvděčit i milou přetáčivostí.

c2005

Co z toho tedy plyne? Model C 200 dokázal, že prémiové auto se dá dostat na rozumnou cenovou úroveň a nebude Vám nic chybět.  Navíc není třeba sahat po turbodieselu, abyste jezdili za málo. Oproti dieselovému C 220 Bluetec ušetříte více než 41.000 korun a 105 kilogramů váhy. V reálném provozu nedosahuje rozdíl spotřeb ani celý litr a získáte nesrovnatelně lepší kultivovanost chodu a akustický komfort na palubě. Tohle se moc povedlo a přesně toto by byla moje volba.

Plusy

  • Komfortní a schopný podvozek
  • Rychlé reakce motoru
  • Nízká spotřeba
  • Kultivovaný a velmi tichý chod motoru
  • Přesnost manuální převodovky
  • Kvalita zpracování
  • Image a vzhled
  • Diodová světla
  • Cena

Minusy

  • Kratší přední a zadní sedáky

 

Cena v základní výbavě: 911 130 Kč

Cena v testované výbavě: 1 080 175 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, systém Start/stop, adaptivní brzdové světlo, čidlo pro rozpoznání dětské sedačky, aktivní kapota, asistent prevence před kolizí, anténa pro GPS, kontrola tlaku v pneumatikách, automatická klimatizace, hliníkové obložení interiéru, palivová nádrž na 66 litrů a další.

Výbava testovaného vozu:Linie Avantgarde interiér (+21.930 Kč), linie Avantgarde exteriér (+27.090 Kč), Parktronic s aktivním asistentem (+18.834 Kč), dešťový senzor (+1.584 Kč), příprava pro navigaci Garmin(+6.450 Kč), navigace Garmin Map Pilot (+12.900 Kč), autorádio Audio 20 CD s touchpadem (+5.160 Kč), inteligentní diodové světlomety (+37.410 Kč), vyhřívání předních sedadel (+8.385 Kč), komfortní podvozek Agility Control (+0 Kč).

Technické údaje

Motor Mercedes-Benz C 200
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1200 – 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 237
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 7.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.4 / 5.3
Emise CO2: 123
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): 480 / -
Objem nádrže (l): 66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1445 / 565
Rozměr pneu: 225/50 R 17
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz