IMAG5027

TEST Mercedes-Benz S 350 BlueTec – Makin´Rules

20. 2. 2014 • Mercedes-Benz, Novinky, Testy

motor: 80%

převodovka: 90%

podvozek: 90%

zpracování: 95%

praktičnost: 70%

Téměř dokonalé auto

Verdikt:

Mercedes-Benz S vždy udával směr a vždy i bude. Nikdy to nebyla největší limuzína a ani ta nejdražší, jeho výsostní postavení na trhu pramení v technologickém přínosu pro celý automobilismus. Jak? No jednoduše řečeno – to, co Mercedes představí ve třídě S se po letech objeví i u mnohem levnějších obyčejných aut. Nebýt tohoto “medvěda”, tak tu není ABS, ESP, aktivní radarový tempomat, boční airbagy, bezklíčové odemykání a spousta dalších vychytávek. Vlastně by šlo říci, že vše co známe v obyčejných autech, přivedl na trh právě tento velký Mercedes-Benz. A byla by to pravda. Teď tu máme novou generaci a ani ta po šedesátileté tradici nehodlá zůstat pozadu a přináší na trh další zajímavé pokroky.

s5

Tím nejzásadnějším, co umí nová třída S nabídnout je noční vidění a automatizované řízení. Ano, opravdu dokáže po určitou dobu v kombinaci s radarovým tempomatem samo řídit. Pochopitelně to musí být na silnici s pruhy a bez ostrých zatáček. Na dálnici to pak funguje opravdu dobře. Po chvíli Vás vůz sice vyzve k převzetí řízení, ale i tak se jedná o nejpokrokovější sériově montovaný asistent na světě. Automatické řízení se opravdu blíží v plné síle… Noční vidění možná nezní nijak průlomově, Mercedes-Benz jej však dovedl k naprosté dokonalosti. Obraz aktivujete na prvním přístrojovém displayi a ten vám nabídne krasnou, jasnou viditelnost i v naprosté tmě. Vůz za Vás efektivně hlídá chodce a zvěř kolem silnice, v případě objevení na ně upozorní a znázorní je v obrazu. Funguje to opravdu neskutečně dobře! Vůz vždy ukázal osoby i za křovím, plotem a jinde, kde je okem nikdo nemohl spatřit. Navíc to funguje stále, i když display neaktivujete. Pokud auto spatří ohrožení, display aktivuje a na vše řidiče upozorní. Bravo!

Podobně skvělé jsou i inteligentní světla. Pochopitelně zcela automatická, takže nemusíte přepínat mezi dálkovými a tlumenými. Sko umí jet stále na zapnuté dálkové světla a uzpůsobuje jen to světlo, které aktuálně může oslnit protijedoucí vůz. Reflektor utlumí a odkloní světelný kužel a vozidlu ponechá aktivované dálkové světla. Světla jsou pochopitelně plně LED diodová.  Naprosto výborná věc, viditelnost ve tmě je pak naprosto perfektní a bezstarostná.

s3

Asistenti a kamery hlídají vůz i za denního světla, stereokamery hlídají okolní provoz a dokáží přemýšlet za Vás. Pokud se někdo rozhodne velkému Sku zkřížit cestu, auto se srážce pokusí ihned vyvarovat pomocí brzdového asistentu. A pokud již není pomoci, aktivuje systém PreSafe a připraví Vás do ideální pozice pro náraz. Hmmm. No a tak bych mohl pokračovat, výčet technologií je dechberoucí, ale tyto jsou tak nějak to nejzásadnější, co nová generace přináší a čím rapidně zlepšuje řízení a pobyt ve vozidle.

O ten se stará nejlépe pochopitelně samotný interiér a jeho pojetí. Upřimně říkám, že uvnitř se nové Sko nepodobá ničemu, na co jsme zvyklí. Ze svého předchůdce si nebere téměř nic a interiér se podobá spíše zakázkové luxusní jachtě. Dominantním prvkem jsou dvě obří ploché obrazovky, každá o uhlopříčce 31 cm. Ta první za volantem plní úlohu přístrojového štítu a ta druhá slouží pro infotainment. Grafika je naprosto precizní, decentní a kvalita obrazu dokonalá. Je to sice nezvyk a možná zvláštní řešení, funkci a efekt to však plní dokonale. Teda pokud nejedete na ostrém slunci, to kvalita obrazu v odlescích selhává.

Infotainment zabírá funkci vlastně celého nastavení vozidla, audia, médií, navigace, vyhřívání a masáží sedadel… vše se pak ovládá specifickým velkým otočným ovladačem na středovém panelu. Mercedes-Benz se rozhodl vyčistit interiér o tlačítka a zůstaly tak jen ty nejhlavnější pro ovládání klimatizace a hlasitosti. To je však velmi příjemně přesunuto k loketní opěrce. Ovládání vyžaduje krátké zvykání a občas je trochu více složitější, ale jinak je zcela bezchybné. Funkcí infotainmentu a nastavení vozidla je tolik, že bych to tu nevypsal ani na x stran. Systém navíc funguje na novém operačním systému a je výrazně rychlejší, než dříve.

s4

Místa je všude dostatek a luxus je naprosto ukázkový. Palubní deska je kompletně potažená kůži s texturou prošívání, sedadla jsou nastavitelná do všech myslitelných směrů, masážní, vyhřívaná a odvětrávaná. nechybí vyhřívání loketní opěrky a výplní dveří. Vzadu obří plazmy v hlavových opěrkách. Pochopitelně i zadní sedadla jsou nastavitelná. Hudbu obstarává audio  audio Burmester o výkonu 1540 W a vůni zajišťije rozstřik parfému. Edice Designo kombinuje světlou kůži s kontrastní černou, je krásně jemná a prošívaná. Jo a je tu také ten dvouramenný jachtařský volant. Obkládaný dřevem. Opravdu speciální a exotické místo, které nebude chtít posouvat. Ale bez chybičky není, hrozivě vrzalo něco v předních dveřích u spolujezdce a někde za palubní deskou… Jinak je slícování a zpracování prvotřídní.

Jízda

Model 350 BlueTec pod svou kapotou ukrývá třílitrový turbodiesel s výkonem 190 kW a 620 Nm, ten Sko katapultuje na stovku za skvělých 6.8 sekundy a zastaví se až na hodnotě 250 Km/h. Jednotka je přitom nastavená tak, aby nejlépe fungovala již v nízkých otáčkách a je vcelku zbytečné motor vytáčet do vrchního spektra otáčkoměru. Zátah motoru je opravdu výborný a velké Sko s tímto dieselem nabídne vskutku dynamické jízdní výkony a to vše při průměrné spotřebě okolo 7 litrů na sto kilometrů. Ve městě si vůz řekne maximálně o 10 litrů.

Za zmínku stojí také kultivovanost jednotky, které navíc pomáhá skvělé odhlučnění interiéru. To, že se jedná o diesel poznáte až z venku. Pronikavý zvuk vstoupí do kabiny až opravdu ve vysokých otáčkách, ale stále platí to, že třílitrový šestiválec disponuje velmi kultivovaným projevem a příjemným zvukem. Motor patří ke špičce na trhu, ale výkonnější jednotka Jaguáru je ze všech šestiválcových třílitrů nejlepší. Pochvalu si zaslouží i samotná převodovka 7g-tronic, která řadí logicky, plynule a nedělá výrazné chyby. Po čase jsem si zvykl i na ovladač pod volantem a zjistil jsem, že je to daleko praktičtější řešení. Bohužel jsem pak v jiných autech stále řadil stěrači…

s2

Magic Body Control? Tak na ten si musíme nechat zajít chuť, ten se dodává až od benzínového osmiválce S500. Místo toho tady máme standardní vzduchový podvozek Airmatic. U něj si můžete volit nastavení dle libosti. V komfortním režimu je auto příjemně pohodlné, ale nečekejte i tak žádnou “houpačku” a naopak v režimu Sport podvozek ztuhne a dovolí svižnější jízdu na okresních silnicích. Byl jsem potěšen faktem, že auto téměř nezná náklony a pokud se nějaký už dostaví, tak je to opravdu v absurdních nájezdových rychlostech. Nerovnosti žehlí naprosto ukázkově a dovnitř nepřenáší žádné rázy. Nejvíce mě však potěšilo to, jak dobře se velké Sko řídí. Pocitově zcela popírá své rozměry, je agilní a poslouchá na slovo. Přitom nabízí dokonalou plavnost a nezná náklony. To z řízení dělá velmi příjemnou činnost a navíc dodává nádech chtěné dynamiky a poslušnosti. Vytříbená je také stabilita v přímém směru a setrvačnost vozidla. Tak typické vlastnosti pro Mercedes-Benz!

Zbytek je u tohoto auta zcela irelevantní, ale klidně zmíním na diesel špičkovou odezvu na plyn, progresivní řízení s dobrou zpětnou vazbou a příkladné reakce převodovky při dynamických nárocích. Nejdůležitější je u tohoto auta však to, jak se v něm při jízdě cítíte. a věřte, že v tomhle třída S udává veškeré pravidla. Prostě si sednete do pohodlných křesel, pohodlně zařadíte pohybem prstu, pustíte si masáž a vyhřívání. Ruka spočine na vyhřáté loketní opěrce a rozjedete se. Mercedes se kultivovaně a svižně rozjede a začne Vás rozmazlovat všemi features, které nabízí. Jen tak kloužete krajinou, za doprovodu oblíbené kapely, auto funguje přesně, jako potřebujete a nic Vám nechybí. Atmosféra na palubě je dokonalá a jízdní požitek také.

s1

I v další generaci dokázal Mercedes-Benz postavit ještě složitější, komplexnější a technologicky pokrokové vozidlo. To Vás zahrne veškerým myslitelným komfortem a nabídne bezkonkurenční dávku bezpečnosti. Vzhled nechám na Vás, ve všem ostatním je Sko jednoduše dokonalé. Jen příště prosím ten osmiválec pod kapotu… :)

Plusy

  • Ukázkové odhlučnění
  • Příkladná stabilita
  • Pružnost motoru
  • Mimořádně nízká spotřeba
  • Rozsah bezpečnostní a komfortní výbavy
  • Šířka interiéru

Minusy

  • Palubní přístroje nečitelné na přímém slunci
  • Příliš komplikované ovládání klimatizace

 

 

První cena vozu 2.093.300 Kč (S 350 BlueTEC)
První cena vozu s testovanou motorizací 2.093.300 Kč (S 350 BlueTEC)
Základní cena testovaného vozu 2.093.300 Kč (S 350 BlueTEC)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 3.322.127 Kč (S 350 BlueTEC

Základní výbava:

Automatická převodovka, vzduchové odpružení Airmatic, adaptivní tlumiče, tempomat, disky kol 17‘‘ z lehké slitiny, elektrické nastavení předních sedadel, čalounění tkaninou, ozdobné výplně dveří eukalyptus, čalounění stropu tkaninou, elektrické nastavení sloupku řízení a funkce Easy-Entry, dvouramenný multifunkční volant potažený kůží Nappa, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky sklopná vnější zrcátka, přední a zadní LED světla, Comand Online – navigace, Bluetooth, hlasové ovládání a DVD přehrávač, systém reproduktorů Frontbass, elektrická parkovací brzda, analogové hodiny, palubní počítač, nádrž na vodný roztok močoviny a další.

Výbava testovaného vozu:

Linie AMG (+201.247,-): slitinová kola AMG v 5-dvoupaprskovém designu, titanově šedá s vysokým leskem, s velikostí pneumatik 245/45 R 19 na kolech velikosti 8.5 J x 19 na přední nápravě a 275/40 R 19 na 9.5 J x 19 na zadní nápravě, úprava karoserie AMG, děrované přední a zadní brzdové kotouče, třmeny přední a zadní kotoučové brzdy s nápisem “Mercedes-Benz” , leštěné nerezové sportovní pedály AMG s pryžovými výstupky, dřevěný/kožený volant v černém vysoce lesklém topolovém dřevě, černé vysoce lesklé lemování v topolovém dřevě

Sada Exclusive pro linii AMG (+262.231,-): panely na prazích dveří s nápisem “Mercedes-Benz”, podsvícené, velurové podlahové rohože, střešní potah DINAMICA, palubní deska a centrální dveřní panely potažené kůží Nappa, nerezový ochranný práh zavazadlového prostoru, centrální loketní opěrky vpředu a vzadu potažené kůží Nappa, zřasené kapsy na opěradlech předních sedadel potažené kůží Nappa, sedadla potažená kůží Nappa Exclusive s kontrastním prošíváním a lemováním, křížové vrstvení čalounění sedadel, protisluneční clony DINAMICA
Sada pro parkování (+34.456,-): parkovací senzory Parktronic, Park Assist, zadní kamera

LED Intelligent Light System (+45.433,-), sada ochrany proti slunci (+30.187,-), sada Keyless-Go (+44.518,-), sada asistentů jízdy v pruzích Plus (+68.607,-), Individual Entertainment v zadní řadě sedadel (+73.181,-), sada ochrany proti odcizení (+13.416,-), paměťová sada pro řidiče a spolujezdce (+22.869,-), elektricky nastavitelná zadní sedadla s paměťovou funkcí (+45.738,-), vak na lyže (+9.453,-), vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla (+32.169,-), vyhřívaná a ventilovaná zadní sedadla (+32.169,-), panoramatické střešní okno (+42.689,-), sada komfortních sedadel řidiče a spolujezdce (+51.836,-), komfortní opěrky hlavy Easy Adjust vpředu (+7.623,-), automatická klimatizace pro cestující vzadu (+34.761,-), Night View Assist Plus (+67.082,-), Surround soundsystem Burmester (+33.541,-), vyhřívané stěrače Magic Vision Control (+11.892,-), servozavírání dveří (+17.990,-), metalický lak (+30.187,-).

Technické údaje

Motor Mercedes S 350 BlueTec
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 190 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 620 / 1600 – 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 6.8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6 / 4.7 / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): 510 / -
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1955 / 700
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz