skoda-enyaq-suv-facelift-2025-4

Test Škoda Enyaq 85 Sportline: To nejlepší na platformě MEB

6. 10. 2025 • Elektrické vozy, Škoda, Novinky, Testy

Elektrický pohon: 95%

Dojezd a dobíjení: 90%

Podvozek: 100%

Zpracování: 95%

Praktičnost: 90%

Verdikt:

Automobilka Škoda podrobila svou elektrickou vlajkovou loď zásadní modernizací. Obě karosářské varianty, klasické SUV i elegantnější Coupé, dostaly výrazný facelift, který kombinuje přepracovaný vzhled, lepší efektivitu a novou generaci technologií. Na silnice tak přichází elektromobil, který se nejen vizuálně posunul blíž prémiovým značkám, ale zároveň míří na špičky evropských prodejních žebříčků.

Design a aerodynamika

Přední část vozu se proměnila k nepoznání. Nová maska Tech-Deck Face decentně ukrývá potřebné senzory a zjednodušuje celkový výraz vozu. Na první pohled zaujme horizontální LED proužek spojující světlomety, který společně s přepracovaným světelným podpisem vytváří moderní a technicky vyspělý dojem. Matrix-LED světlomety jsou nově dostupné ve vyšších výbavách, případně v paketech Plus a Advanced, které přidávají i head-up displej s rozšířenou realitou či panoramatický kamerový systém. Zadní svítilny si zachovaly typické „céčko“, ale nyní nabízejí dynamické směrovky a dvě varianty animovaného přivítání i rozloučení.

skoda-enyaq-suv-facelift-2025-7 skoda-enyaq-suv-facelift-2025-19

Změny v exteriéru se netýkají jen vzhledu – cílem bylo také zlepšit aerodynamiku. Nově tvarovaná příď, zúžená maska, optimalizované vzduchové clony i přepracovaná kola pomohly snížit součinitel odporu vzduchu na hodnotu 0,245 (u Coupé dokonce na 0,225). Díky tomu se zvýšil dojezd, který nyní činí až 591 km podle WLTP u verze Enyaq Coupé 85.

Sportline pro dynamičtější vzhled

Pro zákazníky, kteří dávají přednost sportovnějšímu stylu, zůstává v nabídce varianta Sportline. Ta přináší černě lakované doplňky karoserie, zatmavená okna, decentní plaketu Sportline na zádi a specifická kola – standardní 20″ Vega nebo volitelná 21″ Supernova. Ve výbavě nechybí Matrix-LED světlomety, Top LED zadní světla a elektricky ovládané sedadlo řidiče s masážní funkcí. Právě tímto paketem byl vybaven i testovaný kus a v kombinaci s pastelovou šedou barvou se jednalo o velmi přitažlivé auto. Facilft se jednoduše povedl a Enyaq vypadá skvěle.

skoda-enyaq-suv-facelift-2025-13

Technika a pohon

Modernizace přinesla i úpravy v nabídce pohonných jednotek a baterií. K dispozici jsou dvě velikosti akumulátorů – 63 a 82 kWh – a tři výkonové varianty. Základ tvoří Enyaq 60 (150 kW), poháněný zadní nápravou, který nabízí čistý dojezd až 398 km. Výše postavený Enyaq 85 přidává nově vyvinutý synchronní elektromotor s výkonem 210 kW a baterii o kapacitě 82 kWh. Dojezd dosahuje až 563 km u SUV a 573 km u karosářské verze Coupé.

Model Enyaq 85x využívá stejné parametry baterie i výkon, avšak díky druhému elektromotoru na přední nápravě nabízí pohon všech kol a dojezd mezi 538 – 552 km. Vrchol představuje sportovně laděný Enyaq RS s výkonem až 250 kW (340 koní), akcelerací z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy a nejvyšší rychlostí zvýšenou na 180 km/h.

Rychlejší je i nabíjení. Úpravy v chladicím systému a nové řízení nabíjecí logiky umožnily verzi s větší baterií doplnit energii z 10 na 80 % za pouhých 28 minut při využití nabíjecího výkonu 175 kW. Všechny verze mají palubní nabíječku s výkonem 11 kW. Novinkou je také obousměrné nabíjení (V2H), díky němuž lze Enyaq použít jako zdroj energie pro domácnost, například při výpadku proudu.

img_20250921_122725 img_20250921_122744

Škodu Enyaq jsem nabíjel v síti PRE Point, kterou můžu s nadšením doporučit. Nabízí nejlepší poměr ceny, dostupnosti a rychlosti.

Interiér a výbava

Kabina zůstává prostorná, přehledná a působí velmi vzdušně. Škoda zachovala minimalistický design, ale doplnila ho o nové materiály a interiérové koncepty. Základní varianta Lodge kombinuje ekologické tkaniny s oranžovými akcenty, zatímco luxusnější provedení Eco Suite využívá kůži činěnou pomocí výtažků z olivových listů.

skoda-enyaq-suv-facelift-2025-22 skoda-enyaq-suv-facelift-2025-27

Dominantním prvkem zůstává 13″ dotykový displej infotainmentu, doplněný o digitální přístrojový štít a head-up displej s rozšířenou realitou. Paket Maxx přináší elektricky ovládaná, vyhřívaná a ventilovaná sedadla s masážní funkcí. Sportline pak sází na černé sportovní sedačky čalouněné kombinací materiálu Suedia a umělé kůže. Zavazadlový prostor si drží štědrou kapacitu – až 1710 litrů u verze SUV a 1610 litrů u karoserie Coupé.

skoda-enyaq-suv-facelift-2025-35 skoda-enyaq-suv-facelift-2025-34

Už v základu Enyaq nabízí bohatou výbavu: vyhřívaný volant i přední sedadla, bezklíčový přístup KESSY s automatickým zamykáním, třízónovou klimatizaci, hlídání mrtvého úhlu, prediktivní tempomat a asistenta pro jízdu v kolonách. V nabídce se objevují i nové asistenční systémy, například parkování na dálku nebo uložený automatizovaný parkovací manévr.

skoda-enyaq-suv-facelift-2025-33 skoda-enyaq-suv-facelift-2025-28

Infotainment a technologie

Modernizovaný infotainment přináší nejen rychlejší reakce, ale i přehlednější rozhraní. Systém se chová stabilně, nepadá a během testu reagoval okamžitě. Škoda zjevně zapracovala na uživatelské zkušenosti a odstranila dřívější nedostatky. Ovládání je intuitivní a grafika působí svěže. V kombinaci s head-up displejem s rozšířenou realitou je práce s daty na palubě mimořádně přirozená.

Pojďme jezdit

Testovaný kus je Enyaq 85 s pohonem zadních kol. Už první kilometry odhalily charakter vozu – reakce na plyn jsou okamžité, zátah je silný a plynulý. Dynamika má razanci, kterou by ještě před pár lety nabízel jen výkonný spalovací motor. Přestože jde o „střední“ verzi, výkon 210 kW zaručuje opravdu suverénní projev.

Na mokré vozovce po ranní přeháňce umí být zadokolka i zábavná. Elektronika sice drží vše v mezích fyziky, ale v méně přísném režimu dovolí lehké sklouznutí zadní nápravy. Plně stabilizaci vypnout nelze, i tak však zůstává jízda hravá a čitelná. V zatáčkách působí Enyaq jistě a stabilně, s překvapivou ochotou měnit směr. Na úzkých horských silnicích tak řidič snadno zapomene, že sedí v rodinném elektromobilu – auto dokáže bavit.

skoda-enyaq-suv-facelift-2025-11

Na dálnici nebo rychlostních silnicích pak vynikne síla i kultivovanost pohonu. Akcelerace je plynulá a sebevědomá, přitom vůz zůstává efektivní. Spotřeba během kombinované trasy zahrnující dálnice, okresky i kopcovité úseky se držela lehce pod 17 kWh na 100 km, což je vzhledem k podmínkám velmi solidní hodnota.

Velký podíl na komfortu má adaptivní podvozek DCC, který dokáže výborně tlumit nerovnosti i na 20palcových kolech. V komfortním režimu působí měkce a poddajně, zatímco sportovní nastavení přináší znatelně tužší charakter. Rozdíl mezi režimy je citelný a reakce systému okamžité. Právě naladění podvozku patří mezi nejsilnější stránky vozu. Kombinuje komfort, stabilitu a jistotu, aniž by ubíralo na zábavnosti. V rámci koncernové platformy MEB patří Enyaq k tomu nejlepšímu, co lze aktuálně řídit.

skoda-enyaq-suv-facelift-2025-16

Také odhlučnění kabiny je na velmi vysoké úrovni. I při dálničních rychlostech zůstává v interiéru klid. Celkový dojem z kvality zpracování i ergonomie působí promyšleněji než u většiny konkurence. Potěší také přítomnost fyzických tlačítek na volantu a plnohodnotné ovladače všech čtyř oken – praktický detail, který dnes už není samozřejmostí.

Shrnutí a závěr

Týdenní zkušenost s modernizovaným Enyaqem zanechává velmi pozitivní dojem. Škoda dokázala vytvořit elektromobil, který nesází pouze na efektivitu a praktičnost, ale přidává i porci charakteru a zábavy za volantem. Výkon, okamžitá odezva, příjemný podvozek a promyšlený interiér dělají z Enyaqu mimořádně vyvážené SUV, které se bez ostychu může měřit i s prémiovými značkami.

skoda-enyaq-suv-facelift-2025-1

Ano, stabilizační systémy občas krotily nadšení zadní nápravy více, než by bylo nutné, ale to nemění nic na faktu, že jde o vůz s velmi přirozeným a živým jízdním projevem. Enyaq přináší do světa koncernových elektromobilů tolik potřebnou dávku osobitosti.

Navíc modernizace přinesla nejen kosmetické změny. Enyaq nyní nabízí delší dojezd, rychlejší nabíjení a technologickou výbavu, která ho posouvá o úroveň výš.

skoda-enyaq-suv-facelift-2025-8

Ať už hledáte prostorné rodinné SUV nebo stylový elektrický vůz s přesahem do prémiového segmentu, modernizovaný Enyaq má co nabídnout. V Česku startuje od 1 015 000 Kč.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz