volkswagen-t-cross-2

Test Volkswagen T-Cross 1.0 TSI

23. 9. 2019 • Novinky, Testy, VW

Motor: 90%

Převodovka: 90%

Podvozek: 85%

Zpracování: 90%

Praktičnost: 85%

Nejmenší SUV nabídne kromě stylu i slušný vnitřná prostor a lepší použitelnost než klasické Polo. Trochu jej trápi jen tvrdě naladěný podvozek

Verdikt:

Trend vozů SUV stále stoupá, a tak není divu, že na český trh vkročil další nový přírůstek společnosti Volkswagen. Model T-Cross  úspěšně doplňuje širokou rodinu modelů SUV jako je Touareg, T-Roc a také Tiguan. Nový T-Cross nečeká prodej jen v Evropě, ale také v Číně a Jižní Americe. Poměrně nedávno byl představen model T-Roc, který se také stal nejprodávanějším zástupcem třídy značky Volkswagen v Evropě, proto jsou ambice nového T-Crossu opravdu veliké.

Přestože T-Cross využívá stejnou platformu jako Volkswagen Polo, ale výrazně tento model přerůstá. Je o  54 mm delší, o 112 mm vyšší a také rozvor má o 12 mm větší. Překvapivě velmi prostorný interiér je výsledkem použití modulární platformy MQB-AO pro modely s motorem uloženým vpředu napříč. Například zadní sedadla jsou podélně nastavitelná. To umožňuje zvětšit prostor pro nohy nebo pro zavazadla. Pozitivní vliv platformy je patrný ve všech oblastech. T-Cross je jedno z nejbezpečnějších vozidel své třídy.

7 3

Nejmenší člen rodiny crossoverů Volkswagenu je vybaven celou řadou bezpečnostních funkcí, které byly dříve vyhrazeny spíše větším vozům. Disponuje mimořádně širokou řadou asistenčních systémů, jejichž posláním je od prvního metru snížit riziko kolize a pozvednout jízdní komfort. Patří mezi ně monitorovací systém Front Assist se sledováním chodců a nouzovým brzděním, systém Lane Assist upozorňující na opuštění jízdního pruhu, Hill Start Assist, systém proaktivní ochrany cestujících a systém Blind Spot Detection usnadňující změnu jízdního pruhu se zabudovaným asistentem pro parkování a manévrování – všechny patří do základní výbavy.

Stejně tak je T-Cross oslavou moderního života. Ostatně vůz cílí na dvě skupiny řidičů. Ta první zahrnuje mladé lidi od 20 do zhruba 40 let, které mají třeba už jedno nebo dvě děti. Jsou aktivní a často jezdí na výlety. Druhou skupinou jsou pak aktivní senioři, kteří neradi sedí doma u televize a mají rádi život. Vzhled vozu se inspiruje u svých starších sourozenců. Přední maska je široká s integrovanými světlomety a charakteristickými horizontálními liniemi na bocích. Nově můžete spatřit také reflexní pás vedoucí vodorovně přes záď vozu. Co se týče zavazadlového prostoru tak ten pojme prostor mezi 385 a 455 litry. Sklopit můžete i zadní sedadla včetně sedadla spolujezdce, díky tomu vytvoříte prostor o 1281 litrech, už nikdy nebudete muset přemýšlet, jak dostanete vysokou skříň z Ikei domů.

4

Vozidlo se prodává ve dvou stupních výbavy. Ta první základní nese označení Life. Ve výbavě má standardně prvky jako je třeba multifunkční volant, omezovač rychlosti, parkovací senzory vpředu i vzadu, klimatizaci nebo výškově nastavitelné sedadlo. Druhý stupeň výbavy Style zahrnuje dále ambientní osvětlení, LED světlomety a nebo také multifunkční volant obšitý kůží. Samozřejmostí je, že si v obou výbavových variantách můžete zvolit designerské pakety. K dispozici je také paket R-line. Těšit se můžete i na širokou škálu barev od klasické bílé po uhrančivou oranžovou a nebo modrou, která se stála velmi oblíbenou mezi zákazníky nejen v Evropě.

2 1

Co se týče interiéru, ten je hravý, ostatně to potvrzuje i dekor palubní desky, který vynikne mnohem více zvolíte-li nějaký barevný, třeba oranžový odstín. Digitální cockpit spolu s digitální obrazovkou ve středovém panelu funguje skvěle. Dotykové tlačítka reagují rychle a přesně. O zvuk se tu starají reproduktory americké společnosti Beats Audio. Ve vyšší výbavě Style určitě také potěší bezdrátové nabíjení telefonu, které má ještě jednu vychytávku. Prostor pro bezdrátové nabíjení využívá anténu, díky které posiluje signál samotného telefonu. Nehrozí, že se vám nikdo nedovolá.

5

T-Cross si můžete vybrat s jedním ze tří nabízených motorů. Na výběr tak máte tříválce 1.0 TSI ve dvou výkonnostních provedení (70 a 85 kW). Obě varianty můžete kombinovat buď s manuální šestistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovým automatem. To platí i o čtyřválci 1.5 TSI s výkonem 110 kW a dieselové variantě 1.6 TDI s výkonem 70 kW. Všechny auta mají pohon pouze předních kol.

Testovaný kus byl vybaven motorizací 1.0 TSI 85 kW a manuální převodovkou. O litrovém tříválcovém TSI bylo už napsáno dost – tak jen stručně – je to velmi dobrý motor, s velmi vyspělou technikou. Jeho výhody jsou malá váha, silný tah, celkem dobrý projev a v neposlední řadě se velmi rychle ohřeje na provozní teplotu – co pomůže vám (na spotřebě) i vašemu okolí (na emisích).

8 6

T-Cross je naladěn na tvrdší notu a tak i některé malé výmoly se umí uvnitř karoserie celkem ozvat, ale i díky tomu je jízda jako taková velmi jistá. Určitě bych se vyvaroval zbytečně velkým kolům, pokud bude auto provozováno primárně ve městě. Podvozek je kvůli jízdním vlastnostem a omezení náklonů karoserie tvrdý sám o sobě a větší kola už to rozhodně nezlepší.

Plusy

– velký prostor na malém půdorysu
– praktická posuvná zadní lavice
– dobře postavené auto
– možnosti výbavy

Mínusy

– vyšší cena
– chudší základní výbava
– tvrdší nastavení podvozku

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz