IMG_3191

TOP 10 překvapení roku 2013!

29. 12. 2013 • Novinky, Zajímavosti

Blíží se nám rok 2014 a tudíž je čas na shrnutí roku uplynulého. I když byl pro mne tento rok plný překvapení a velkých životních změn, přesto nemohu zapomenout ani na ta automobilová. Za sebou tedy máme rok 2013 a v tomto novoročním článku si shrneme, jaká auta mě osobně nejvíce překvapila… protože všichni kolegové píšou o tom nejlepším, co zažili a nebo shrnou žebříček nejrychlejších aut, já to vezmu poněkud netradičně. Zde tedy máme největší překvapení roku 2013.

Dacia Dokker

DSC_0196

Posměšky schytávající rumunská automobilka, fungující pod taktovkou Renaultu není nakonec až tak špatná, jak jsme byli v minulosti zvyklí. Dokkera jsem si vzal na týden z naprosté nouze a co se nestalo… tato osobní dodávka mě překvapila natolik, že například ani ve srovnání s VW Caddy nepůsobila nikterak “sociálně” a Dokker mě zaujal především také svou spotřebou a nepopiratelnou praktičností. Dacia Dokker si zde rozhodně zaslouží právoplatné místo.

Škoda Octavia RS 2.0 TSI

4

Česká modla, supersportovní okruhový i rally speciál pro běžné silnice, sporťák pro rodinu… tato posměšná označení slýchává eReSo už pěknou řádku let a já se přiznám, že patřím k těm lidem, kteří ji vůbec neměli v lásce. Až doposud… nová generace se velmi příjemně přiostřila a i když to stále není žádné sportovní auto, její rychlost a ambice už jsou velice přitažlivé. Kvalitní materiály, velmi dobrý benzínový motor, agresivní design i solidně nastavený podvozek – to vše mě rozhodně nenechalo chladným a jsem rád, že mohu konečně prohlásit: “ano, tato škodovka by mi opravdu nevadila!”.

Peugeot 208 GTi

gti_3

Nové francouzké GéTéÍčko nebylo po předchozích zkušenostech z Peugeotu RCZ a nebo Citroenu DS3 až takovým překvapením, jak by mělo být. Je však pravdou, že mě toto GTi opravdu dostalo a vtáhlo do děje. Návrat ke kořenům k legendární 205 GTi nebylo sice od Peugeotu zrovna trefné, ale vynikající motor 1,6 THP a bravurně naladěný podvozek, to je opravdu hodno řádného hothatche.

Isuzu D-Max

dmax3

Japonské offroady byly vždy v mých rukách chváleny a v drtivé většině případů mě opravdu hodně bavily. I když jsem spíše sportovního ražení, ježdění v terénu a zábava na nezpevněných cestách, to bylo vždy mé gusto. No a D-Max byl skutečně až tak dobrý, že jsem po něm musel pojmenovat mé nové koťátko (kocourka Maxíka). V terénu skoro nenašel překážku a na silnici pobavil tuhou zadní nápravou (se zapnutým pouze zadním náhonem). Interiér na japonce také mile překvapil a jeho design obdivovali i lidé naprosto neznalí.

Dodge Viper SRT-10

viper4

Od Viperu jsme očekávali mnoho. 620 koní na zadní nápravě, nejobjemnějí sériově vyráběný motor v osobním autě na světě a žádná elektronika. Říkáte si, že to už samo o sobě při jízdě nemůže překvapit? Omyl! Viper i přesto překvapil svou surovostí, agresivitou a celkovým chlapským dojmem. Pro spojku bylo potřeba mírně vypracovaný lýtkový sval, z řízení bolely ruce už po pár ostřejších kilometrech a pro zařazení jste museli v pravé ruce mít opravdu páru. Viper nás tímto naprosto ohromil a i když se může z těchto řádek zdát, že se nejedná o nich rapidně spartánského, realita je přitom vážně nepředstavitelně lepší.

BMW Z4 sDrive35is

z4_4

Po zkušenostech s verzí sDrive28i jsem popravdě od Z4 úplně přestal očekávat jakékoliv lepší sportovní ambice, ale pak přišel týden se skvělou verzí sDrive35is, kterou mají na svědomí inženýři z programu Performance. Neuvěřitelně naladěný výfuk, 250 kW, dlouhá kapota, skvělý podvozek, dvouspojková převodovka z eMkových modelů a velmi dobré řízení. To už nám vyrazilo dech hned první den.

Range Rover SDV8

rr5

Jak mě mohl překvapit nový Range Rover? Inu, je to jednoduché… předchozí generace byla tak naprosto dokonalá, že už nešlo očekávat žádné razantní zlepšení. U Land Roveru se však povedlo nemožné a jedno z nejlepších aut na světě se jim povedlo ještě více vylepšit. Dokonalost je tedy nyní ještě dokonalejší a luxus v novém RR, jeho vylepšené schopnosti a díky snížené váze také chování na silnici, to bylo prostě ohromující i pro letitého příznivce Range Roverů. No řekněte… umí něco z toho Váš luxusní obývák? :)

American Muscle Cars

us

Už jsem to slyšel mnohokrát v minulosti a slýchávám to velmi často i dnes. Otřepané klišé, že “ameriky” prostě nezatáčí a nebrzdí ovšem už dávno neplatí a já to díky roku 2013 můžu konečně z vlastní zkušenosti potvrdit. Chevrolet Camaro 2SS RS, Dodge Charger SRT8 a Ford Mustang GT Convertible. Toto byla první trojice z legendárních Muscle-carů, kterou jsme dokonce postavili přímo proti sobě. Mustang má sice ještě co dohánět, protože houpavý podvozek a nedostačující brzdy není zrovna známka sportovního vozu, ale na druhou stranu Camaro a Charger překvapili i v zatáčkách a v celkové agilitě. Camaro je jednou z nejlepších novodobých amerik vůbec a právem si zde zaslouží čestné místo. Tak skvělé výkony na okreskách jsme od amerického svalovce opravdu nečekali.

Mazda 6

mazada_6_3

Ach ta Mazda! Omlouvám se, ale Mazdu 6 musím shrnout v naprosté stručnosti. Udělat v Japonsku obyčejné auto, které bude až takto neobyčejné a dokonalé, s tím nepočítal nikdo. Dokonce ani německá konkurence, která si dnes rve vlasy a klade si otázku: “Jak tohle ti Japonci jen dokázali…?”

Kia Cee’d GT

ceed_2

Jedním z největších překvapení roku 2013 byl pro mě ostrý model Cee’du od korejské automobilky Kia. Jednoduše nazvaná verze GT měla nafoukaný motor 1,6 turbo s výkonem 150 kW, dobrý podvozek, kvalitní sportovně inspirovaný interiér a to vše bylo zabaleno do velmi poutavého designu. Tohle všechno katapultovalo Kiu do konkurenčního rybníčku ostrých hatchbacků a já mám za to, že se tam Korejci určitě neztratí.

.

« »

https://myrosatis.com/wp-content/uploads/2021/03/21210305car-air-purifier.html https://www.autojournal.cz/how-to-use-baking-soda-to-deodorize-refrigerator/