2015-audi-rs-3-sportback_100494269_l

10 šílených hatch-backů aneb splašené nákupní tašky

2. 2. 2016 • Novinky, Zábava

Mercedes-AMG A45 4MATIC

Pod jeho kapotou najdeme přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který produkuje výkon 380 koní a točivý moment 475 Nm. Ten spolupracuje se sedmi-stupňovou dvouspojkovou převodovkou. Hmotnost se pohybuje kolem 1500 kilogramů a z nuly na stovku tento drobek vystartuje za 4.2 sekundy a zastaví se až ve 270 km/h.

Šíleně rychlé auto, které naklepe skoro vše na silnici. Jen je až moc německy chladné, ale pravděpodobně se řadí na špici nejvýkonnějších hot-hatchů planety.

Náš test ZDE.

2016-MB-A45-AMG-455

Audi RS3

Její řadový přeplňovaný pětiválec TFSI se chlubí skvělým výkonem 367 koní a točivým momentem 468 Nm, na všechna čtyři kola tato čísla putují přes sedmi-stupňovou převodovku S-Tronic. Hmotnost je totožná s AMG A45 a sprint na stovku trvá dechberoucí 3.9 sekundy. Maximální rychlost činí 281 km/h.

Fantastická demonstrace současné techniky zabalená do obyčejného malého hatchbacku. Výsledkem je tak rychlé auto, že jeho rychlost v reálném světě nikdy plně nevyužijete a přitom máte stále pět míst k sezení, praktickou karoserii a obstojný kufr. No řekněte, není to krásný nesmysl? Supersportovní hatchback už není jen sci-fi pojem, je realitou a sakra dobrou!

Náš test ZDE.

2015-audi-rs-3-sportback_100494269_l

BMW M135i

Vpředu kraluje Twinpower Turbo řadový šestiválec o objemu 3.0-litru s výkonem 320 koní a točivým momentem 450 Nm. Hmotnost je solidních 1440 kilogramů a auto můžete mít jak s šesti-stupňovým manuálem, tak s osmistupňovým automatem ZF. Na stovku vystartuje za 4.7 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Jednička jako celek je výborné auto s kvalitním zpracováním a dobrou užitnou hodnotou, když si k tomu přidáme dynamické schopnosti verze M135i, jedná se o jasnou volbu na poli praktických sportovních vozů. Pravděpodobně je díky zadnímu náhonu i nejzábavnějším hatch-backem, který se navíc stává jedním z nejlepších moderních BMW.

Náš test ZDE.

M135-1_2282857b

Ford Focus RS

2.3-litrový čtyřválec EcoBoost produkující 350 koní, točivý moment 470 Nm a spolupracující s šestistupňovým manuálem zní jako dobrý recept na zábavu. Ještě když je výkon přenášen na všechna čtyři kola, přičemž upřednostňuje zadní nápravu. Na stovce je za 4.7 sekundy a maximálka atakuje 266 km/h. Podle Fordu je to nejrychlejší hot-hatch planety.

Vypadá brutálně, ale už zanikne ten jedinečný zvuk starého pětiválce. Vynahradit by to ale měla schopnost tvoření dokonalých driftů.

fordfocusrs_02

Renault Mégane R.S. 275 Trophy-R

Geniálnímu podvozku při rychlosti napomáhá dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 275 koní a točivým momentem 361 Nm. S ním spolupracuje šestistupňová manuální převodovka a díky skvělému sladění celého vozu na okreskách spráská skoro cokoliv. Na stovce je za 5.8 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h.

Ultimativní zbraň, která vyrazí dech svými schopnostmi! I po několika letech života se staví stále na vrchol aut s předním náhonem.

Náš test ZDE.

0006c51243d5-a3b0-492e-8

Honda Civic Type-R

Pod kapotou buší dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec iVTEC s výkonem 310 koní a krouťákem 400 Nm. Stabilitu má na starosti nově postavený adaptivní podvozek a masakrující deceleraci zařizují speciálně vyvinuté čtyřpístové brzdy Brembo. Šestistupňový manuál je bombastický a čísla taky. Na stovce je za 5.7 sekundy a maximálka se prožene kolem 250 km/h a zastaví se až na číslovce 269 km/h.

Honda postavila jednoznačně nového krále své kategorie, co se zábavy za volantem týče. CTR je divoké, ostré, drzé, arogantní, ale absolutně poslušné a nehorázně rychlé. Ve městě jej budete nenávidět, na dálnici přijdete o sluch a rozhodně není vhodné na každodenní použití, ale na okresce natrhne pozadí všemu a budete se cítit jako v nefalšovaném závodním autě. Jen Trophy-R vám asi stále bude lehce ujíždět.

Náš test ZDE.

civic4

Volkswagen Golf R

2.0-litrový čtyřválec turbo, 300 koní, 380 Nm a šestistupňový manuál nebo DSG. Zatím to vypadá jako nekompromisní silniční bestie, ale opak je pravdou a Golf R se dá oproti svým kolegům bez problému používat každý den. I tak se ale vyškrábe na stovku za 4.8 sekundy a uškrtí jej až omezovač ve 250 km/h.

Ačkoliv se výkon nemusí zdát nijak ohromující, věřte mi, že v zatáčkách vám polezou oči z důlků a děti se budou smát okolním prémiovým vozům, jak je zašlapáváte do země.

Náš test ZDE.

546b400e7b0ee_-_001-18530784-lg

Seat Leon Cupra 280

Dvoulitrový čtyřválec TSI, jenž byl nadopován až na 280 koní a 350 Nm vše posílá přes šestistupňové DSG na přední kola. Stovka tu je za 5.7 sekundy a maximální rychlost činí 250 km/h.

Jako koncernový kolega Golf se dá Leon využívat denně. Týden s ním budete jezdit do práce a o víkendu vytrestáte opravdové sporťáky.

seat-leon-cupra-280.2000x1333.Feb-11-2014_15.59.17.198369

Opel Astra OPC

280 koní a 400 Nm z přeplňovaného čtyřválce zajišťuje zrychlení z nuly na stovku za 6.3 sekundy a maximální rychlost 262 km/h. K dokonalému vzhledu tak přidává extrémní dávku rychlosti.

Astra OPC je krásným, velmi rychlým a dokonce i vcelku komfortním autem na normální ježdění. Teda dokud neprobudíte stádo těch 280 koní pod kapotou.

Opel_OPC_ExteriorView_Astra_768x432_asopc15_e03_001

Mini Cooper JCW

Dvoulitrový agregát s přeplňováním jde hravě po otáčkách a hodnota 231 koní v 5 200 – 6 000 ot./min. to jen potvrzuje. Auto okamžitě vystřeluje a do takových 180 km/h je velmi, ale velmi rychlé. Přenosu výkonu v zatáčkách navíc pomáhá nová elektronická uzávěrka diferenciálu. Řazení pádly pod volantem je přesné a dobře zpřevodovaná šestistupňová převodovka volí ten správný rychlostní stupeň i v automatickém režimu . Jen řízení už je oproti minulé generaci příliš sterilní. Zrychlení z nuly na sto zabere 6.1 sekundy a maximální rychlost je dostačujících 246 km/h.

Skvělý hot-hatch pro toho, kdo se nehoní za extrémní rychlostí, ale stačí mu průměrný výkon a lpí více na  přesnosti a skvělých jízdních vlastnostech. Na horských silničkách je JCW naprosto unikátní.

Náš test ZDE.

546b27662b8c0_-_mini-jcw-concept-lg

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz