Bez názvu-1

Ferrari GTC4Lusso můžete mít s 6.3 l V12, ale nyní i s V8 TwinTurbo – Je lehčí a má pohon zadních kol

22. 9. 2016 • Novinky

Od Ferrari jsme čekali téměř cokoliv, ale to, že do jednoho modelu bude montovat dva druhy motoru, nás nikdy nenapadlo. Ferrari tak překvapuje a do nabídky přidává GTC4Lusso T, které vyměňuje atmosférický dvanáctiválec za přeplňovaný osmiválec a ani tím to zdaleka nekončí.

Pod přední kapotu GTC4Lusso T se nastěhoval přeladěný 3.9-litrový osmiválec TwinTurbo, který produkuje výkon 610 koní v 7600 otáčkách a točivý moment 760 Nm od 3000 otáček za minutu. Motor stále spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, ale opustil speciální pohon všech čtyř kol 4RM. Nyní jsou poháněna pouze kola zadní a kvůli tomu byl kompletně předělaný podvozek včetně systému natáčení zadní nápravy. Jen pro porovnání, standardní 6.3-litrový V12 má výkon 690 koní v 7000 otáčkách a točivý moment 697 Nm v 5750 otáčkách za minutu. Pro šetřílky je tu navíc bonus v podobě nižší spotřeby, která je téměř o 5 litrů nižší, činí prý 11.6 litru na sto kilometrů.

Menší motor přináší i úsporu hmotnosti, která klesla o 50 kilogramů na cílových 1740 kilogramů. Díky lehčímu agregátu zhubla přední část auta a rozložení hmotnosti už není 47:53 v porovnání přední a zadní náprava, nýbrž 46:54.

Ve sprintu z nuly na stovku je přeplňovaná verze o jednu desetinu pomalejší než mocný dvanáctiválec, který stejnou disciplínu zvládá za 3.4 sekundy. Maximální rychlost je 320 namísto 335 km/h.

Pořizovací cena má být nižší než u dříve představeného dvanáctiválce a přeplňovaná verze se stane základní motorizací modelu GTC4Lusso. Netroufáme si však odhadovat, která varianta bude rychlejší na okruhu, protože vrcholný V12 má vyšší výkon či inteligentní pohon všech čtyř kol, ale TwinTurbo V8 vyšší točivý moment a nižší hmotnost. Bude to velmi zajímavý souboj!

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz