MENU

0

Nárazové testy starších škodovek. Některé zcela propadly, jiné naopak překvapily

8. 7. 2018 • Novinky, Videa, Zajímavosti


Není pochyb o tom, že bezpečnost automobilů se s každou jejich generací rapidně zlepšuje. Jako důkaz klidně poslouží přehled starších, chcete-li dobových, nárazových testů. Ostatně, už v článku “Do těchto aut raději nesedejte. Toto jsou vozidla s nejhorším výsledkem nárazových testů”  jste se mohli názorně podívat na to, že některá i poměrně moderní auta na tom nejsou zdaleka tak dobře jako současný obecně akceptovaný průměr. Pojďme se tentokrát podívat na výsledky crash testů starších modelů naší domácí automobilky, kterých na našich silnicích jezdí stále nespočet.

Škoda 105

Test tohoto modelu provedl časopis Svět motorů ve spolupráci s ČVUT před deseti lety. Vůz Škoda 105 narazil do o 40 % předsazené nedoformovatelné překážky rychlostí 48 km/h. Výsledek byl naprosto alarmující a lékař Zdravotnické záchranné služby hlavního města Prahy Tomáš Garnol k tomu médiím řekl: „Řidič i spolujezdec by vyvázli s velmi těžkým poraněním a trvalými následky nebo pravděpodobněji s poraněními neslučitelnými se životem.“

Škoda Rapid (1982) a Škoda Favorit (1988)

Samotná Automobilka prováděla nárazové zkoušky už u předešlých modelů, ale zdokumentované příliš nejsou. Dokonce ani k takovému průlomovému modelu, jakým byla Škoda Favorit, se nedochovalo příliš mnoho záznamů nárazových zkoušek.

Škoda Felicia

Překvapivě ani z nárazových zkoušek nástupce Favorita, oblíbené Felicie, se nedochovalo moc videí. Tohle je vlastně jediné video zachycující zkoušky odolnosti a ještě několik testů s prvními airbagy, které ale mělo jen velmi málo felicií na našem trhu. Většina z nich šla na export.

Škoda Octavia I

Teprve až s rozšířením standardizovaných testů Euro NCAP se začaly dokumentovat výsledky nárazových zkoušek nových modelů. Jedním byla i faceliftovaná první generace Škody Octavia, které testem prošla v roce 2001.

Škoda Fabia I

První generace Fabie byla vlastně první skutečně moderní škodovkou a na pasivní bezpečnosti to bylo vidět. Také jako první dostala od Euro NCAP hodnocení čtyř hvězdiček, což v roce 2000 nebyla ve třídě malých aut segmentu B vůbec samozřejmá hodnot

.

« »