bmw-2-active-tourer-exterior-6

TEST BMW 218d xDrive Active Tourer M Sport. Rodinné sportování

27. 11. 2017 • BMW, Novinky, Testy

motor: 95%

podvozek: 90%

převodovka: 95%

zpracování: 100%

Praktičnost: 85%

Z auta jde každým pohybem a reakcí cítit, že je to vlastně Mini s jinou karoserií, což je navýsost dobře! Díky tomu je toto praktické BMW ohromně zábavné, relativně rychlé a jednoduše funguje i jako řidičské auto. No a teď mi ukažte, o kterém MPV se toto dá říci?

Verdikt:

BMW Active Tourer je v očích klasického příznivce značky velkým trnem, svatokrádeží, velezradou… A co že je tedy na tom modelu tak špatně, že si nezaslouží existenci a BMW díky němu definitivně skončilo? Považte, je to MPV a má standardně poháněna přední kola. Děs co? Ani my kvůli tomu nespíme… jenže pozor. Podle interních průzkumů BMW si naprostá většina majitelů řady 1 myslí, že má auto s pohonem předních kol, případně vůbec neví která z těch zatracených náprav je poháněná.

Podobná situace je i u dalších modelů posazených výše. A když to jenom trochu jde, budoucí majitel si raději připlatí za pohon všech kol xDrive. Zadní náhon prostě není důvod, proč si lidé kupují BMW, nikdy tomu tak nebylo a už ani nebude. Vozy z Bavorska se kupují kvůli pocitu z řízení, skvělým motorům a především kvůli image.

218_2

A prozradím vám ještě jednu věc – testovaný model má pohon xDrive, naftový motor a obligátní paket M Sport, který jej opticky proměňuje v nasupenou bestii. V očích fanouška zaseknutého dvě dekády v čase je to přímo devastující kombinace.

Já osobně si však myslím, že tah stylem Active Tourer je nadmíru povedený. Schválně si zkuste vybavit sportovně naladěné MPV. Nic? Už vidíte, co tím chci říct? Tohle je zatím neprošlapaná cesta a BMW dobře ví co dělá. Konkurence od Mercedesu je mířena pro usedlejší klientelu a Audi nic podobného nabídnout neumí. Tak se pojďme na toho slibného nováčka podívat, zdá má co nabídnout a jestli nás ten idiot co tohle píše, nevodí za nos.

Design exteriéru nese všechny prvky nutné pro novodobé BMW, na první pohled ho tak zařadíte do té správné škatulky. Na délku měří 4342 mm, na výšku 1555 mm a na délku rovných 1800 mm, rozchod kol činí 2670 mm.

218_1

Nutno podotknout, že živé setkání s vozem je příjemné a auto působí prémiově a kvalitně. Designerům se podařilo i do této kategorie vnést typické sportovně-luxusní prvky značky. Marně na trhu budete hledat MPV, které vypadá dynamičtěji, Mercedes-Benz B je přeci jen takové klasické rodinné vajíčko bez jakýchkoli sportovních ambicí. V našem případě tvary podtrhuje ještě výrazná modrá barva a línie M Sport, která přidává ostřeji tvarované nárazníky, černé lišty a velká kola. Nebýt vybaven pohonem všech kol, byl by snížen i podvozek.

Uvnitř jsou to také sportovní sedadla a kontrastní prošívání. Interiér vybočuje z rodiny BMW ještě více, než exteriér. Je z něj cítit zaměření na mladší zákazníky a akcent na lifestylové provedení. Architektonicky je to klasické BMW s dokonalou ergonomií, ale ovládací prvky a jejich vyobrazení je prostě jiné a hodně inspirované od Mini. To je samozřejmě dobře, kabina vypadá opravdu fantasticky. Líbí se mi nový tvar malého sportovního volantu, výsuvný head-up display a samostatně stojící obrazovka infoteinment systému.

218_4

Palubní deska je tradičně natočena k řidiči a nechybí tady ani ambientní podsvícení diodovými lištami ve dveřích a po celém středu palubní desky. Sedadla jsou ty samá, co naleznete ve sportovních Cooperech a nabízejí skvělé boční vedení s dofukem dle libosti, a tak i štíhlejší postavy najdou ideální oporu. Je to MPV, takže se hraje i o praktičnost a ve voze najdeme velké množství odkládacích prostor. Zadní sedadla jsou sklopitelná v poměru 40:20:40 a sedáky jsou posuvné, variabilita interiéru tak nezaostává za konkurencí. Jo, tohle se povedlo!

A jak si BMW poradilo s tím, co jej nejvíce odlišuje od konkurence – jízdou? Tak nejprve, 2 Active Tourer je postaveno na nové modulární platformě UKL, kterou sdílí s novou generací vozů Mini, což slibuje dávku zábavnosti a jistých jízdních vlastností. V Mnichově sází na svou tradici a v první pořádné zatáčce Vám auto ukáže, o čem to tady vlastně všechno je. Okamžitě vyrazí za volantem, zakousne se a vykrouží dokonalý oblouk. Rychlosti, kterými zatáčky projíždí jsou opět z ilegální říše a stabilita je naprosto ukázková. S jakýmkoli jiným MPV byste už dávno štípali dřevo z prvního stromu u silnice.

218_3

V každé zatáčce si člověk řekne, že nemusel tolik brzdit a šlo to daleko rychleji. Limitní nedotáčivost přichází až opravdu hodně daleko. Jo, to je ono! DNA je tu pořád a furt to funguje parádně! Podvozek je sice výrazně tužší, než by jeden čekal, ale ta ochota zatáčet a reakce na volant jsou prostě ukázkové. Pohon všech kol připojuje v případě potřeby zadní kola a to v poměru 50:50. Tento systém patří k jednomu z nejlepších a nejrychlejších na trhu a třeba v zimě je s ním i spousta zábavy. Napadá vás jiné MPV, které můžete vodit bokem po zasněžených kotárech? Mě také ne! Řízení je lehce přeposilované a strmé, ale stále je příjemně tuhé a přesné. Ve sportovním režimu ztuhne ještě více a zlepší se i odezva na plyn. Tím se dostávám k motoru.

218d značí dvoulitrový čtyřválec spalující naftu. Jedná se o střed nabídky s výkonem 110 kW a dle mě se jedná pro zákazníky nejzajímavější volbou. U této jednotky pravidelně potěší ukázková izolace a odhlučnění i za studena. Po zahřátí pak do interiéru proniká jen minimální hluk. Dvoulitr navíc bleskově reaguje na pokyn plynu a chce se mu do otáček. Zrychlení 0-100 km/h za 8,9 s a maximální rychlost 205 km/h možná nezní nijak dramaticky, ale v reálném světě je dynamika zcela dostačující. Maximální točivý moment 330 N.m je dostupný od 1750 otáček, turbodiesel ale táhne již od nějakých 1100 otáček. Motor se navíc chlubí perfektní spotřebou. Při poklidné jízdě mimo město se spotřeba dá snadno srazit pod šest litrů na 100 kilometrů. Ve městě si naftový dvoulitr vezme jenom okolo sedmi litrů.

218_5

Testovací model je spjat s automatickou převodovkou s osmi stupni, která ideálně maskuje turbo díru a přidává jízdě na komfortu. Manuál bych do tohoto auta rozhodně nedoporučoval. Automat Aisin sice nedosahuje kvalit skříně od ZF, ale pořád patří mezi to lepší na trhu. Pokud bych měl zmínit něco, co se mi nelíbí, byla by to přílišná tuhost podvozku a poměrně vysoká cena, kde se navíc musí dále připlácet za prvky, které jsou jinde samozřejmostí. Ale tak už to u prémiových automobilů bývá.

Z auta jde každým pohybem a reakcí cítit, že je to vlastně Mini s jinou karoserií, což je navýsost dobře! Díky tomu je toto praktické BMW ohromně zábavné, relativně rychlé a jednoduše funguje i jako řidičské auto. No a teď mi ukažte, o kterém MPV se toto dá říci? Nenechte se zmást vlastními předsudky a zaslepeností vůči tradici. I na jiném konceptu se dá s dobrými ingrediencemi udělat parádní produkt a tím BMW 2 Active Tourer rozhodně je.

Plusy

Praktičnost
Jízdní vlastnosti
Kvalita zpracování
Spotřeba
Dynamika
Prvky výbavy
Image

Mínusy

Příliš tuhý podvozek

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz