getthumbnail

13 typů řidičů, aneb nepochopitelné případy z českých cest

12. 8. 2016 • Novinky, Zábava

Průměrně za týden vystřídám dvě auta a najezdím asi dva tisíce kilometrů, přičemž hodně času strávím právě na legendární dálnici D1, na které jsem prakticky odkojený. Poslední dobou se ale nestačím divit, kolik typů zvláštně chovajících se řidičů se na ní nachází. Proto si ukážeme pár nejčastějších typů, které při cestě na D1 nebo okreskách zcela jistě potkáte. Schválně, zhlédnete se v některém z případů i vy?  :-)

Lepič

Jedete v levém pruhu, před vámi kolona 10 aut a v jejím čele kamion jedoucí rychlostí 93 km/h, který předjíždí druhý kamion jen o 1 km/h pomalejší. Všichni v klidu čekají, než kamion uhne a oni budou moct šlápnout svému 100-koňovému stroji po krku a vyrazit. Jenže individuum za vámi nechápe, že taky potřebujete jet a pořád na vás bliká, troubí a lepí se na zadek. Kolikrát mám sto chutí takovým lidem trochu polechtat brzdový pedál, ať si v tom pořádně vymáchají rypák. Jenže pak si vzpomenu na své zdraví a na to, že mi je líto právě testovaného auta.

Jste lepič? Vykašlete se na to. Nic neurychlíte, jen přidáváte nervy ostatním a občas umíte ohrozit na zdraví.

Nadjížděč

Toto neplatí na dálnicích, ale spíš na okreskách a ve městech. Auto typu Fabia, Punto nebo Smart a daná osoba si zatáčky nadjíždí jako s kamionem.

Vaše auto neměří nic víc, než sloní penis, tak si prosím přestaňte nadjíždět a brzdit tím ostatní, s vaší délkou to nepotřebujete.

Pan nerozhodný

Levý pruh v zúžení a před vámi jede tetka ve Fabii. Přiblíží se k zádi kamionu, změří, zda-li se vedle něj vůbec vejde a začne předjíždět. Jenže předjíždí tak neuvěřitelně pomalu, vítr cloumá s ní, s kamionem, kamioňákovi už tečou nervy a tetička stále zpomaluje a předjíždí asi pět minut. V půlce si však smyslí, že na to nemá a začne brzdit, aby se zařadila zpátky za kamion.

Pokud si nevěříte, že dokážete v zúžení předjíždět široké kamiony – nedělejte to. Ohrožujete nejen sebe, ale i ostatní a zapříčiňujete nehody. Navíc pak způsobujete hodinové kolony, které jen všechny nas..ou. A pokud už chcete předjíždět, pamatujte si, že rychle je někdy více. Když tomu trochu šlápnete, tak kamion předjedete během pár sekund a nemusíte nijak výrazně korigovat směr volantem a stresovat se.

Levák

Ať se děje cokoliv, drží si místo v levém pruhu, i když je kilometrová mezera v tom pravém. Nač bych přece přejížděl doprava, když za minutu stejně zase budu vyjíždět zpět. Jedu 130 km/h, tak přece v levém být můžu, ostatní jen porušují předpisy, a to se stejně nesmí.

Uvědomte si, že někdo spěchá na životně důležitou pracovní schůzku, rozloučit se na letiště s přítelkyní, navštívit do nemocnice umírajícího otce a vy jim jen přitěžujete. Ostatní spěchají třeba jen kvůli ”hloupostem”, ale proč byste je přece zdržovali? Na chodníku taky úmyslně nebrzdíte rychleji chodící spoluobčany.

Slepoň

Užívá si pohodovou jízdu ve 120 km/h v pravém jízdním pruhu. Nikomu nepřekáží a je šťastný, že bez problému jede. Jenže pak dojede pomaleji jedoucí nákladní vůz a musí ho předjet. Podívá se do zrcátka, poté na kamion, pak podřadí, teprve dá blinkr a začne vybočovat, ale do zrcátka už se znova nepodívá – jenže už je vedle něj rychleji jedoucí auto v levém pruhu, které pak musí brutálně brzdit nebo uhýbat.

Na dálnici si pamatujte jednu věc, a to je sledování okolí a hlavně zpětných zrcátek při přejíždění z pruhu do pruhu! Nebudete-li to dělat, jednou se to vymstí vám a bohužel i jinému účastníkovi provozu. Můžete tak způsobit velmi nepříjemnou nehodu!

Šetřílek

110 na tempomat, z kopce bez plynu a sledovat oku lahodící spotřebu 4 litry na sto kilometrů. To je šetřílek.

Ono by to v závěru nikomu nevadilo, v pravém jízdním pruhu ať si jede jak rychle chce (pokud teda nebrzdí už i kamiony), ale on většinou jede o něco rychleji a zákonitě musí nastat situace, že bude předjíždět. Ne, že by zrychlil alespoň na 130 km/h, ale on si stále drží svých 110-115 (pak by to víc žralo) a vyrazí napříč vedle 10 kamionů. Předjíždí hodinu, předjíždí dvě hodiny, a předjíždí tři hodiny… Než někomu za ním rupnou nervy a pořádně ho vytroubí a donutí zrychlit alespoň na brutálních 120 km/h.

Proč to nedělat? Protože nehorázně se..te všechny ostatní.

Podjížděc

Podjíždět se nemá a někteří podjíždějí (předjíždí pravý pruhem) zbytečně a nebezpečně. Kličkují mezi auty jen proto, aby se dostali co nejrychleji dopředu. Pak je tu ale druhá situace, v níž občas podjedu i já, protože na to prostě nemám nervy. A odpověď proč zní: podívejte se na odstavec Levák.

Pokud před vámi nejede opravdový blbec, nepodjíždějte. Člověk v levém pruhu si to může kdykoliv rozmyslet, vrátit se do pravého a napálit to do vás.

Agresor

Agresor je směs podjížděče a lepiče. Lepí se na vás, bliká, troubí, ukazuje neslušná gesta, a to jen proto, abyste ho co nejrychleji pustili před sebe. Jezdí nebezpečně rychle a odvážně, přičemž nesmyslně ohrožuje zdraví či dokonce životy ostatních účastníků provozu.

Je to váš styl jízdy? Nedělejte to, protože jestli se nevybouráte sami, tak vám pak na benzince nabourá někdo jiný ksicht.

Křečák

Většinou se jedná o nevyježděné dámy nebo sváteční řidiče, nejčastěji důchodce. Řídí doslova nalepení na volantu, bradu mají vystrčenou nad ním, ruce pokrčené, že už to víc nejde a doslova hrudníkem točí volantem. Jsou nervní z každého rychleji jedoucího auta v okolí, což je vlastně každé.

Dejte si sedadlo do ideální polohy k řízení (návodů najdete po celém internetu spoustu) a uvidíte, že nebudete muset sedět v takové křeči, bude se vám líp řídit a celkově se uvolníte a uklidníte.

Diskofil

Hudba na plné kule, tančíme si, zpíváme si do jízdy, s autem máváme ze strany na stranu, ale vůbec si nevšímáme, že za námi jede třeba sanitka nebo hasiči.

Klidně poslouchejte hlasitou hudbu, dělám to taky, ale o to více sledujte okolí smyslem jménem zrak.

Telefonista

Odepisuje na facebook zprávy, píše SMS-ky a telefonuje, přičemž jezdí zleva doprava.

Ano, někdy může být daná zpráva nebo hovor důležitý, ale je důležitější než zdraví a život? Po nehodě byste tu SMS určitě rádi vzali zpět a věnovali se řízení.

Svátečník

Auto vytáhne jednou za měsíc, a to když jede na oslavu 70. narozenin svého kamaráda nebo dát kytky na hrob zesnulé manželce.

Tady už nemusíme poučovat svátečníka, ale všechny ostatní. Většinou se jedná o velmi staré lidi, kteří mají mnohdy problém vůbec s tím jet, natož pak sledovat okolí a věnovat se mu. Takže si držte odstup a vydržte to. A s tím, že už by tito lidé neměli mít řidičák, my bohužel nic neuděláme.

Neblikač

Nedává blinkry a nedává blinkry. Občas se při této situaci taky přistihnu, ale většinou jen tehdy, když nejsou žádná jiná auta v okolí.

Pokud neblikáte na místech, kde jste sami, čert to vem. Ale když světelná znamení nepoužíváte ani v provozu, je to k zamyšlení. Můžete tak rychle přijít k úrazu.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz