bmw_alpina_d5s_rgb_01

BMW ALPINA představuje modernizovanou D5 a B5

10. 7. 2020 • Novinky, Tuning, Zajímavosti

Exkluzivní výrobce automobilů BMW ALPINA, vyráběných na bázi vozů BMW, představuje nové modely založené na skvělých konstrukčních podnětech sedmé generace pětkové série. Vozy jsou k dispozici s výkonnými naftovými a benzínovými motory, včetně celé řady novinek umožňujících ještě větší rychlost a zážitek z jízdy. BMW ALPINA D5 a B5 je u nás možné objednat již nyní, ať už v podobě sedanu nebo kombi, u výhradního dovozce společnosti Invelt. První dodávky těchto vynikajících vozů pro znalce automobilů dorazí na počátku října.

Model BMW ALPINA D5 S je dieselem v novém provedení, který nastavuje laťku ve své výkonnostní třídě. Řadový vznětový šestiválec o objemu 3,0 litru, přeplňovaný trojicí turbodmychadel, dosahuje působivého výkonu 300 kW a maximálního točivého momentu 800 Nm. Ten je dostupný v rozmezí od 1 750 do 2 750 otáček za minutu, což z poslední verze činí nejlepší vůz ve své kategorii. Limuzína BMW ALPINA D5 S Saloon dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhé 4,4 vteřiny (model Touring za 4,6 sekundy), přičemž své sprinterské představení do úrovně 200 km/h zvládne za 17 sekund (model Touring za 17,2 sekundy), s maximální rychlostí 286 km/h (model Touring 283 km/h). Díky tomu patří BMW ALPINA D5 S mezi nejrychlejší dieselová auta na trhu.

Velmi působivá BMW ALPINA D5 S je vybavena nejnovější generací osmistupňové sportovní automatické převodovky (Sport Automatic Transmission) s technologií ALPINA SWITCH-TRONIC. Ve spolupráci s odborníky společnosti ZF byla převodovka speciálně konstruována tak, aby si poradila s vysokým točivým momentem motoru. Při nastavení režimu COMFORT+ nabízí převodovka dokonale plynulé řazení a převodové stupně se mění téměř nepostřehnutelně. V režimu SPORT, který je nastaven na maximální jízdní výkon, se převody řadí mnohem rychleji a jejich přeřazování je více znatelné. Řidič může rovněž měnit převody manuálně pomocí ovládacích tlačítek systému ALPINA SWITCH-TRONIC na zadní straně volantu. Převodovka zahrnuje nejnovější funkce pro pohodlnou, efektivní a dynamickou jízdu. Na přání je k dodání i mechanický diferenciál s omezeným prokluzem, založený na komponentách vyrobených technologií obrábění CNC v jakostní třídě pro motoristický sport. BMW ALPINA D5 S se chová velmi dynamicky v zatáčkách a přenos tažné síly mezi koly a vozovkou umožňuje mimořádně energický výjezd ze zatáček.

Model BMW ALPINA B5 nabízí vzácně vyváženou kombinaci výkonnosti, exkluzivity a luxusu v novém, soudobém provedení. Zaujme především ostrou odezvou a výrazně dynamičtějším přísunem hnací síly v celém rozmezí otáček motoru. Nejnovější vidlicový osmiválec o obsahu 4,4 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly podává skutečně imponující výkon 457 kW při maximálním točivém momentu 800 Nm v celém rozmezí otáček. Limuzína BMW ALPINA B5 Saloon dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhé 3,4 vteřiny (model Touring za 3,6 sekundy), přičemž s maximální rychlostí 330 km/h (model Touring 322 km/h) patří BMW ALPINA B5 mezi nejrychlejší automobily tohoto typu. Nejmodernější technologie čištění výfukových plynů zahrnuje i filtr pevných částic pro další snížení úrovně emisí. Spotřeba paliva, měřená podle nového, reálnějšího homologačního emisního testu WLTP, činí 12,0 l/100 km při vyprodukovaných emisích CO2 v úrovni 272 g/km.

Také BMW ALPINA B5 se vyznačuje nejnovější generací osmistupňové sportovní automatické převodovky (Sport Automatic Transmission) s technologií ALPINA SWITCH-TRONIC, vyvinuté ve spolupráci s odborníky společnosti ZF a konstruované tak, aby si poradila s vysokým točivým momentem motoru. Převodovka zajišťuje mimořádně komfortní řazení převodových stupňů, jejich změna se odehrává během desetiny sekundy a hnací síla se přenáší za všech okolností nenásilně a okamžitě. V režimech SPORT a SPORT+ je řazení převodů optimalizováno s ohledem na co nejvyšší jízdní výkon a samotné řazení je výrazně dynamičtější. V režimech COMFORT a COMFORT+ je preferováno spíše uvolněné pohodlné tempo jízdy při nízkých otáčkách motoru, včetně rychlé jízdy po dálnicích.

Oba nové modely jsou vybaveny dvacetipaprskovými 20“ kovanými koly ALPINA CLASSIC, která se stala opravdovou ikonickou značkou vozidla. Ve srovnání s ostatními běžně užívanými koly snižují kovaná kola neodpruženou hmotnost o 25 % a zvyšují obratnost vozu. Na přání se kola dodávají v černé nebo šedé povrchové úpravě. Brzdový systém vozidla BMW ALPINA B5 se čtyřpístkovými třmeny a s brzdovými kotouči poskytuje mimořádně vyvážený brzdný účinek.

Design nových modelů ALPINY a jejich aerodynamické prvky podtrhují čisté a přesné kontury vozů řady 5, které kombinují dynamičtější vzhled s věcnou funkcionalistickou formou. Povrchová úprava karoserie v barevných metalických odstínech ALPINA Blue a ALPINA Green je vyhrazena výlučně pro modely BMW ALPINA a dodává vozidlům BMW ALPINA B5 elegantní a exkluzivní vzezření. Volit však lze různé odstíny z velmi široké nabídky barevného provedení.

Rozsáhlý sortiment výbavy vytváří maximálně komfortní prostředí pro řidiče i pro cestující. Povrchová úprava čalounění modelů ALPINA je v duchu mistrovského řemeslného zpracování interiéru až do nejmenších detailů vyvedena podle přání zákazníka. Každé vozidlo BMW ALPINA má exkluzivní výrobní štítek se specifickým číslem pro daný model. Prostor pro řidiče je zcela orientován na jeho pohodlí a potřeby. Plnobarevný digitální displej s přístroji v novém designu ALPINA (červené ručičky na modrém podsvícení) nabízí nejnovější možnosti konfigurace zobrazení i uživatelského přizpůsobení. Pro zvýšení úrovně bezpečnosti a komfortu je možné vozidlo na přání vybavit systémem Driving Assistant Professional s inovacemi jako Traffic Light Assistant (rozeznávání světelné signalizace), Active Lane Keeping Assistant (systém sledování jízdního pruhu) či Rescue Lane Assistant (systém včasné reakce na přijíždějící vozidla záchranné služby).

Cena:

BMW ALPINA D5 S Saloon: 92 500 EUR / 2 497 500 CZK
BMW ALPINA D5 S Touring: 95 500 EUR / 2 578 500 CZK
BMW ALPINA B5 Saloon: 117 700 EUR / 3 177.900 CZK
BMW ALPINA B5 Touring: 120 700 EUR / 3 258 900 CZK

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz