Ferrari 458 Italia v úpravě od Novitec Rosso

22. 2. 2011 • Novinky, Tuning

V posledních týdnech na sebe většinu zájmu odborné i laické veřejnosti přitahovala novinka z Maranella s názvem FF, se kterou jsme Vás již v několika článcích podrobně seznámili a která si odbude svou výstavní premiéru za dva týdny v Ženevě. A právě tam se také budeme moci poprvé na vlastní oči seznámit s upravenou verzí modelu 458 Italia, kterou si vzal do parády německý tuner Novitec Rosso.

Už tak vymazlený motor dokázal úpravce ještě více vyšperkovat a nyní nabízí maximální výkon 448kW (609 koní) při 9100ot/min a 569Nm točivého momentu při 5400ot/min. A co stojí za nárůstem výkonu o 39 koní? Byl přidán zbrusu nový airbox z uhlíkových vláken, sportovní výfukový systém vyrobený z chrom-niklové superslitiny Inconel, který je oproti standardnímu výfukovému systému lehčí o celých 21kg. Dále to jsou sportovní katalyzátory a koncovka výfuku s tlumící klapkou, kterou lze ovládat tlačítkem na volantu. No a nakonec došlo k přemapování řídící jednotky motoru pro optimalizaci vstřikování a zapalování směsi ve válcích.

Design a úpravy exteriéru byly navrženy s ohledem na maximální rychlost přes 330km/h. Zde svojí práci odvedl i větrný tunel na univerzitě ve Stuttgartu. Aerodynamický kit z uhlíkových vláken se skládá z nového předního spoileru se vztlakovými klapkami po stranách, blatníků a bočních prahů. Pak jsou to také kryty vnějších zpětných zrcátek, zadní spoiler a masivní difuzor. V neposlední řadě si karbon našel své místo i na střešním panelu a na kapotě motoru.

Pokud se Vám zdá, že už je těch modifikací příliš, tak věřte, že Novitec Rosso ještě nekončí. Na vůz přidal své vlastní třídílné kola z lehkých slitin NF3, které byly vyvinuté speciálně pro tento vůz. Mají poměrně netradiční rozměr 9Jx21 vpředu a 12Jx22 vzadu a obouvají závodní pneumatiky Pirelli PZero s rozměry 255/30 R21 vpředu a 335/ 25 R22 vzadu.

A to se již blížíme do finále. Jako třešničku na dortu nabízí úpravce nové sportovní pružiny, které snižují světlou výšku už tak nízkého vozu o dalších 35mm. Vpředu však obsahují hydraulický zvedací systém, který dokáže zvednout přední část vozu o 40mm a slouží jako vydatná pomoc proti nástrahám v podzemích garážích a na cestách ve formě zpomalovacích retardérů.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz