hyundai-nexo-seoul-mobility-show-2025-01_wid_1024_bfc_off

Hyundai Nexo pokračuje ve vodíkové ofenzivě: Na jedno natankování ujede 700 kilometrů

6. 4. 2025 • Novinky, Zajímavosti

Druhá generace modelu Nexo posouvá vodíkovou technologii opět o krok dál. Novinka nabízí více komfortu, lepší dynamiku a delší dojezd. Její tankování trvá jen pět minut. Mnohem kratší čas než nabíjení elektromobilů. Přitom také neprodukuje ani gram CO₂.

Hyundai patří spolu s Toyotou, Hondou a brzy také BMW k málu automobilkám, které dovedly vodíkovou technologii až do sériové výroby. A ani v budoucnu na tom Hyundai nehodlá nic měnit. Chcete důkaz? Jeho vodíkový crossover Nexo přichází ve druhé generaci. Není to až takové překvapení, vždyť na tento záměr nás korejská automobilka upozornila už loni konceptem Intium. A nové Nexo od něj nemá daleko. Ve srovnání s první generací zvýrazňuje svou drsnou povahu. Stalo se z něj skutečné SUV. Designéři při něm využili nový stylistický jazyk „Art of Steel“. Hyundai říká, že se jím snaží posunout tvárnost oceli do extrému, aby vytvořil pocit pevné a odolné struktury.

I proto je Nexo velmi robustní. Má téměř kolmou masku, vysokou kapotu, vroubkované prolisy na dveřích i masivní plastovou ochranu podvozku. Design denních světel evokuje písmeno H jako odkaz na vodíkovou divizi HTWO. Zajímavým prvkem jsou trojúhelníková boční okna v zadním sloupku a parametrická zadní světla. Nexo bude k dispozici v šesti barvách karoserie, včetně nového odstínu Goyo Cooper Pearl, který je inspirován korejskou přírodou a díky třem vrstvám laku vytváří hluboký 3D efekt. Bohužel, rozměry Nexa zatím neznáme, takže není jasné, zda používá jen inovovanou, nebo zcela novou vodíkovou platformu. Automobilka prozradila jen to, že nové Nexo je delší, širší a vyšší.

V kabině připomíná Nexo elektrické modely Hyundai. Například díky velkému zakřivenému displeji (2 × 12,3 palce) či jednoduché palubní desce. Ta je však v horní části potažená měkkým materiálem, což má evokovat pocit domova. Po jejích krajích jsou obrazovky digitálních zpětných zrcátek. Hyundai slibuje více místa pro posádku. Zejména na zadních sedadlech, kde cestující těží i z komfortnějšího sklonu opěradel. Větší úhel otevírání dveří přináší snadnější nastupování. Do kufru se vejde až 993 litrů zavazadel. Mají se sem vejít čtyři golfové bagy. Přední relaxační sedadla s výsuvnými opěrkami nohou přijdou vhod při odpočinku. Atmosféru vylepšuje ambientní osvětlení.

Přejděme však k tomu nejdůležitějšímu. Vodíkový pohon totiž prošel velkou modernizací. Nové jsou palivové články i výkonová elektronika. Přední elektromotor má nyní 190 kW, což je o 55 kW více. Energii čerpá jednak z akumulátoru, jehož výkon vzrostl ze 40 na 80 kW, a z palivových článků s maximálním výkonem 110 kW. Díky tomu zrychluje Nexo z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy, namísto původních 9,2. Vodíkové nádrže, které nijak neomezují prostor pro posádku, uskladní 6,69 kg stlačeného vodíku, což je o 360 gramů více. Přestože je nové Nexo větší a těžší, zvládne na jedno natankování až 700 km.

Dojezd prodlužuje rekuperace brzdné energie a zlepšená aerodynamika. Hyundai slibuje bezproblémový provoz i v chladném počasí. Tankování usnadní majitelům pokročilá navigace s umělou inteligencí, která obsahuje plánovač tras i s návrhy tankování na vodíkových čerpacích stanicích. Nechybí ani funkce V2L, podobně jako u elektrických modelů Hyundai, díky které je možné z Nexa napájet externí elektrická zařízení. O bezpečnost se stará devět airbagů, včetně středového, a celá řada asistenčních systémů. Kdy se novinka dostane na trh, Hyundai zatím neprozradil. Světovou premiéru absolvovala druhá generace na výstavě mobility v Soulu.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz