picture 050

Jízdní dojmy z Hondy Civic 9.generace

2. 3. 2012 • Novinky, Reportáže

Redakce Autojournal.cz se zúčastnila předváděcí akce nového Civicu již deváté generace. Ten se u českých dealerů objeví v prodeji 12.března a doprovázet jej bude reklamní spot v TV. Honda o svém novém počinu mluví jako o „evoluční revoluci“. Všechny prvky, které byly staré generaci vytýkány se zlepšily a všechny prvky, které byly naopak vyzdvihovány, zůstaly zachovány.

Nový Civic lehce narostl co do šířky a délky, naopak výška auta byla o 2 centimetry snížena. Díky nárustu vnějších rozměrů slibuje Honda větší vnitřní prostor a samozřejmě kufr. Designově se vychází z osmé generace, vzhled vozu je inspirován letadlem s integrovaným křídlem a nutno uznat že vypadá opravdu moc pěkně. Změn se dočkaly hlavně oba konce vozu, vzadu se řešil výhled vzad, tolik to vytýkaná vlastnost předchozí generace, zvětšila se tedy celková plocha zadního okna, které také nově dostalo stěrač a ustoupit výhledu musel i C sloupek, který je nyní výrazně užší. V přední části vozu nalezneme zcela novou masku chladiče, jejíž mřížka se umí u dieselové verze uzavřít a LED světla pro denní svícení zapuštěné do nasávacích otvorů nad světla mlhová. Za zmínku jistě stojí, že oproti předchozí generaci byl výrazně snížen součinitel odporu, který je nyní roven hodnotě 0,27. Díky tomu se snižuje spotřeba a ve voze je větší klid i při vyšších rychlostech.

Konečně dostáváme klíče od nového Civicu, konkrétně od kousku v bílé barvě, vylepšené ještě o příplatkový carbon dekor. V této kombinaci vypadá Civic opravdu skvěle. Stupeň výbavy je ten nejvyšší, tedy Executive, ten představuje to nejlepší, s čím si můžete nového Civica objednat. Jako jediný obsahuje kožený interiér se sedadly s nastavitelnou bederní opěrkou a bočním vedením. Dále zde najdeme například dotykový LCD monitor s navigací, duální automatickou klimatizaci nebo zadní parkovací kameru. Po usednutí do interiéru oceňuji rozložení ovládacích prvků, ty jsou všechny příjemně dostupné a vše je orientováno hlavně na řidiče, což dnes již bohužel nebývá zvykem.  Sedadla jsou velmi pohodlná a jediné, co bych ocenil, je možnost nižšího posezu. Velmi slušná je také prostornost interiéru a to včetně kufru, ten má standardně 477 litrů, po sklopení sedadel až 1378l. Motor je zde 1,8i benzín s výkonem 104 kW, spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Díky tomu, že sedím ve verzi Executive, musím k nastartování motoru jen zmáčknout tlačítko a elektronika se o zbytek postará. Vyjíždím a nemůžu se ubránit lehkému zklamání. Motor i přes svoje 104 kW bohužel nepodává nijak oslnivý výkon a auto je trošku líné, při roztočení do vyšších otáček má sice příjemný řezavý zvuk, ale někam se poděla gradace výkonu. Nejlépe jede motor okolo pěti tisíc, dál už ale motor na síle nenabírá a nemá smysl vytáčet. O mnoho lépe je na tom při klidnější jízdě v nižších otáčkách. Dole je motor poměrně pružný a není potřeba příliš často řadit. Velmi silnou stránkou jsou bezesporu podvozek a převodovka. Auto působí v zatáčkách velmi vyváženým dojmem a nemá tendence nikam “cestovat”, odpružení se řadí spíše mezi tvrdší, ale přesto dobře filtruje nerovnosti na silnici a nepřenáší nepříjemné zvuky do interiéru. Částečný podíl na tom mají i hydraulické silentbloky na zadní náprávě. Převodovka je velice příjemná, rychlosti lehce a přesně pasují, dráhy jsou krátké a bez vůlí, odstupňování je dobré až na poslední dvě rychlosti, které by mohli být dále od sebe, při 130 km/h motor točí možná trochu zbytečných 3300 otáček, navzdory tomu je nutno uznat, že i při této rychlosti je v kabině skoro úplné ticho.

Druhá testovaná motorizace je 2.2 i-DTEC. Tuto motorizaci jsem měl k dispozici ve výbavě Sport, tedy druhé nejvyšší výbavě, které oproti Executive chybí kožený interiér, parkovací senzory, bezklíčové zapalování a dotykový displej s navigací. Nejsilnější dieselová jednotka o síle 110 kW se jeví pro Civic jako o něco lepší volba, motor je živý a má výborné zrychlení v rozsahu od 2000 do 4500 otáček. Turboefekt je znatelný jen do cca 1500 otáček a jediná výtka směřovaná k motoru se týká jeho hlučnosti při zátěži, kdy je do interiéru motor trošku slyšet. Lehce se zde taky projevuje váha jednotky, takže má auto trochu měkčeji působící odpružení a v zatáčkách jsou cítit náznaky nedotáčivosti. I přesto je ale podvozek na výborné úrovni a auto i v zatáčkách funguje velmi dobře.

Celkové dojmy z nového Civicu jsou víc než dobré. Auto skvěle vypadá venku i uvnitř, má vyvážený podvozek a oba motory jsou pro auto velmi vhodnou volbou, silnější diesel navíc nabídne i sportovní svezení s charakterem a ochotou k vytáčení, skoro jako u benzínové jednotky.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz