kia_proceed_44_5b9a45b2d93e8

Nejkrásnější kombi ve třídě? Kia ProCeed odhalena

13. 9. 2018 • Novinky

Vedle klasického hatchbacku a líbivého kombi přichystala Kia pro zákazníky v nižší střední třídě ještě jednu lahůdku. Jmenuje se ProCeed, obléká karoserii typu shooting brake a kromě toho, že jí to nesmírně sluší má vlastně jen jediného konkurenta, který je ale z jiné cenové…

Tím konkurentem je Mercedes CLA Shooting Brake, který se díky netradičním tvarům a líbivému zadečku opravdu ujal. Kia Cee’d však nikdy nepatřila k tomu dražšímu, co jste si mohli v nižší střední třídě pořídit, kdežto třída CLA ztělesňuje pravý opak. A tak je jihokorejská automobilka v jistém smyslu vlastně úplně sama, která podobné auto nabídne.

Exkluzivní pojetí
Kia zároveň s tiskovou zprávou zveřejnila i obsáhlejší fotogalerii, ve které si můžete novinku prohlédnou ze všech úhlů. A že se je na co dívat! Svažující se linie střechy, elegantně propracovaná silueta a exkluzivní nádech zadní části, který by se dal definovat jako spojení světel z nového Audi A8 a posledních Mercedesů. Samozřejmě, naživo auto nebude vypadat tak šarmantně jako zmíněná limuzína, to co ale Kia dokázala s novým Cee’dem se nám vážně líbí.

Nový ProCeed je díky dlouhému zadnímu převisu dokonce ještě o 5 mm delší než kombi Sportswagon. Je také výrazně nižší, hned o 43 mm. Světlá výška oproti kombi pak rovněž poklesla o 5 mm. Všechny karosářské varianty Cee’du mají však podvozek se shodným rozvorem na hodnotě 2650 mm. Auta se navzájem liší tedy jen stavbou karoserie.

Stále praktický
Nový ProCeed své zákazníky jistě nadchne i objemem zavazadelníku. Oproti provedení Sportswagon je sice menší, ale s hodnotou 594 litrů jistě nepatří do průměru. Oproti standardním provedením je u shooting braku navíc i nižší nákladová hrana.

Kia se snaží elegantní Cee’d pozvednout o pomyslný stupínek výš. ProCeed tak nenabídne základni motor 1.4 s amotsferickým plněním. Zážehová nabídka startuje motorem 1.0 T-GDi s výkonem 88 kW, druhým motorem do party pak bude 1.4 T-GDi s výkonem 103 kW, který bude možné kombinovat také se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Naftový motor pak bude jediný. Jednotka 1.6 CRDi nabídne buď 85 nebo 100 kW. Všechny varianty plní emisní normu Euro 6d, jež vejde v platnost za necelé tři roky. I díky filtru pevných částic, který je nově v každém Cee’du.

Ani ProCeed však nebude ochuzen o speciální provedení GT, na které dohlížel nejpovolanější z koncernu, Albert Biermann. Člověk, který má na svědomí třeba i Hyundai i30 N si vzal do parády jak podvozek nového GT, tak motor – 1.6 T-GDi. Ten nabídne nezměněných 204 koní (265 Nm) úplně jiný by ale měl být jeho projev a také výkonový průběh. S novým Cee’dem by tak mohla být pořádná sranda. Na stánky do České republiky novinka dorazí v prvním čtvrtletí příštího roku. Objednávky ale bude automobilka přijímat již před Vánoci. Tak co, vezmete si lístek na pořadník?

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz