718 Boxster GTS

Porsche představilo 718 Boxster GTS. Také má čtyřválec, ale s 365 koňmi.

21. 10. 2017 • Novinky

Porsche rozšiřuje nabídku modelů s motorem uprostřed o nové dvoumístné verze 718 Boxster GTS a 718 Cayman GTS. Použitím nově vyvinutého sacího potrubí a optimalizovaného turbodmychadla se zvýšil výkon čtyřválcového „boxeru“ se zdvihovým objemem 2,5 litru na 269 kW/365 koní. Motor tak poskytuje o 11 kW/15 koní vyšší výkon než verze 718 S a až o 26 kW/35 koní vyšší výkon než předchozí verze GTS s atmosféricky plněným motorem.

Nové sportovní vozy s motorem uloženým uprostřed před zadní poháněnou nápravou se dodávají s šestistupňovou mechanickou převodovkou. Na přání lze objednat dvouspojkovou převodovku PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe).

GTS má v sériové výbavě řadu prvků, dodávaných jinak na přání, jako je systém rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá zadní kola Porsche Torque Vectoring (PTV) včetně mechanické uzávěrky zadního diferenciálu nebo paket Sport Chrono. Sériová výbava zahrnuje rovněž systém Porsche Active Suspension Management (PASM), který snižuje světlou výšku karoserie o deset milimetrů.

Maximální točivý moment 430 Nm umožňuje ještě lepší hodnoty zrychlení z klidu i za jízdy. Řidič jej má k dispozici v rozsahu otáček od 1900 ot./min do 5000 ot./min. Ve spojení s převodovkou PDK a paketem Sport Chrono zvládnou modely GTS sprint z nuly na 100 km/h za 4,1 sekundy. Nejvyšší rychlost je 290 km/h.

Nejen technicky, ale i vizuálně se verze GTS odlišují od ostatních variant modelové řady 718. Na přídi umocňuje sportovní charakter nový nárazník Sport Design. Doplňkové světlomety v předním nárazníku i přední bi-xenonové světlomety mají tmavě tónovaná krycí skla v typickém stylu verzí GTS. Tmavě tónovaná krycí skla mají rovněž zadní světlomety, díky nimž je verze GTS při pohledu zezadu nezaměnitelná. K tomu přispívají také černé nápisy, černá spodní část zadního nárazníku a uprostřed umístěné černé koncovky sériově dodávané sportovní výfukové soustavy. Černá loga GTS na bočních prazích a černá 20“ kola s hedvábně lesklou povrchovou úpravou završují vzhled vozu při pohledu z profilu.

Geny GTS určují také podobu interiéru. Stopky sériově dodávaného paketu Sport Chrono jsou integrovány uprostřed přístrojové desky. Řidič a spolujezdec sedí ve sportovních sedadlech, jejichž prostřední části sedacích ploch jsou podobně jako v ostatních verzích GTS modelů Porsche čalouněny Alcantarou. Sportovní sedadla Plus, elektricky nastavitelná ve dvou směrech, s nápisem GTS na opěrkách hlavy, vylepšují oporu těla v příčném směru a komfort. Alcantara našla uplatnění také v mnoha dalších částech interiéru, mimo jiné na věnci volantu, konzole se středovou loketní opěrkou a loketních opěrkách. Mimořádně sportovní řidiče podporuje aplikace Porsche Track Precision App (PTPA), která umožňuje například automatické zaznamenávání, detailní zobrazování a analýzu provozních údajů na chytrém telefonu.

Obě verze Porsche 718 GTS lze již objednávat a jejich prodej bude zahájen v polovině prosince 2017. Jejich ceny v Německu, včetně daně z přidané hodnoty a specifické výbavy, jsou následující:

718 Boxster GTS od 78 160 eur
718 Cayman GTS od 76 137 eur
Ceny v České republice budou stanoveny v následujících dnech.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz