audi-q2-exterior-2

TEST Audi Q2 1.4 TSI – Exkluzivní záležitost

16. 3. 2017 • AUDI, Novinky, Testy

Motor: 95%

Podvozek: 90%

Převodovka: 90%

Zpracování: 95%

Praktičnost: 80%

Dokáže si Q2 obhájit svou, pro mnohé, až přehnaně vysokou cenu? Sednete-li do ní třeba z A3 nebo A4, tak nikoli - pokud vám nejde jen o vzhled. Jenže ve srovnání s konkurenčními auty je to ve výsledku povedené auto a nedivím se nikomu, kdo si jej zamiluje a pořídí.

Verdikt:

Audi v poslední době chrlí facelift za faceliftem, novinku za novinkou a lidé by se mohli zbláznit. Nejnovější modely vypadají opravdu dobře a leckdo se za nimi otočí. Dnes se však nebudeme bavit o žádné vlajkové lodi A8 nebo očekávané novince typu S5, do redakce totiž zavítalo nejmenší, ale za to pořádně cool SUV jménem Q2. Má však toto ”zvláštní” Audi vůbec šanci obstát v tvrdé konkurenci ostatních crossoverů? S nějakou výbavou jeho cena totiž hrubě překročí milion korun, a to už je docela pálka.

Po designové stránce je to z řady vystupující model značky. Agresivní, možná až zamračené detaily opticky zvětšují jinak malou karoserii. Skvělým doplňkem je LED technologie světel vpředu i vzadu a celé auto vypadá draze a exkluzivně. Přesně tak, jak to má cílová skupina ráda. Q2 totiž míří především na majetnější ženy, které rády něco stylového na jízdu po městě.

q2_3

Uvnitř to taky není klasické Audi. Je sice perfektně a nadprůměrně dobře zpracované, ale při pečlivém ohledání lze najít lacinější plasty. Že se šetřilo lze poznat i na příplatkovém head-up displeji, který se promítá na malé výsuvné sklíčko, nikoli na čelní sklo jako u modelově výše posazených sourozenců. Velmi se mi líbí ergonomie, která nemá chybu, posed za volantem, volant samotný a i pžekvapivý prostor na předních sedadlech. Dokonce není problém usadit se ani na zadních sedadlech – neměříte-li 2 metry a zavazadlový prostor o objemu 405 litrů je na městské jezdění zcela dostačující.

Pochvalu si zaslouží informační systém MMI, který je nyní solidně přehledný, displej má hezkou grafiku i rozlišení a vlastně nic mi na něm nevadí. Ještě větší paráda je to s virtuálním kokpitem, který jsme v testu bohužel, nebo pro šetřílky na výbavě, bohudík, neměli.

q2_1

Za zmínku stojí spousta bezpečnostních systémů v čele s automatickým brzděním před kolizí a podobně. Jenže velmi dobře je zde vyladěn asistent jízdy v pruzích, který dokáže auto hezky a plynule držet v jízdním pruhu a vy si můžete ráno v klidu vypít kávu a sníst ovesnou kaši, za volantem. Pozor však na silné škubnutí brzd, které vás po čase upozorní na to, že se nejedná o hračku, ale pouze o podpůrný bezpečnostní systém. Takže na občasnou záchranu života a k oblbování holek je to dobrá vychytávka.

Co se techniky týče, je to velmi jednoduché. Pod tímto zajímavým kabátkem se ukrývá čtyřválcová čtrnácti stovka TSI, která produkuje přiměřený výkon 110 kW při 5000 otáčkách a točivý moment 250 Nm při 1500-3500 otáčkách za minutu. Nezdá se to jako vysoké číslo, ale jen do té doby, než se zmíní nízká hmotnost 1340 kilogramů. Síla, putující přes šestistupňový manuál na přední kola, dokáže Q2 rozpohybovat z nuly na stovku za solidní 8.5 sekundy a roztáhne ji až na dostačujících 212 km/h. A to vše se spotřebou okolo 7 litrů, to se mi líbí!

q2_4

Zatím to tedy vypadá slibně, ale jaká je jízda? Neurazila, ale ani nijak mile nepřekvapila. Auto je i na 17-palcových kolech poměrně tuhé a o pohádkovém komfortu se tady hovořit nedá. Není to však nic hrozného, prostě jen tvrději naladěný podvozek, což mnohým může i vyhovovat. Motor téměř neslyšíte a v nižších rychlostech je jízda příjemná a tichá. Nic se nemění ani s narůstající rychlostí, jen bych uvítal lepší odhlučnění od zadní nápravy. Ve městě mu pak hraje do karet velký rejd a hlavně kompaktní rozměry, díky kterým se vleze i na ta nejmenší parkovací místa.

Potom je tady svižnější, chcete-li ostřejší jízda, na kterou je podvozek jako stvořený. V zatáčkách není vůbec znát, že sedím ve vysokém crossoveru, protože karoserie se vůbec nenaklání a Q2 pečlivě drží stopu. Reakce na pohyb volantu jsou bleskurychlé a rychlejší jízda tomuto malému auto vyloženě sedí. Vše doplňuje sice bezcitné, ale docela  tuhé řízení (v individuálním nastavení Dynamic, nikoli Normal nebo Comfort), silné brzdy a řadící páka s kulatou hlavicí, která má hladký a krátký chod. Palec nahoru zaslouží i silné a docela slušně dávkovatelné brzdy.

q2_2

A co tedy na závěr? Dokáže si Q2 obhájit svou, pro mnohé, až přehnaně vysokou cenu? Sednete-li do ní třeba z A3 nebo A4, tak nikoli – pokud vám nejde jen o vzhled. Jenže ve srovnání s konkurenčními auty je to ve výsledku povedené auto a nedivím se nikomu, kdo si jej zamiluje a pořídí.

Plus

Zpracování

Vzhled

Dobré jízdní vlastnosti

Mínus

Vyšší cena

Horší odhlučnění od zadní nápravy

Tužší podvozek

.

« »

MENU