bmw-4-cabrio-8

Test BMW 440i xDrive Cabrio M-Sport

18. 10. 2019 • BMW, Luxusní vozy, Novinky, Sportovní vozy, Testy

Motor: 100%

Převodovka: 100%

Podvozek: 95%

Zpracování: 100%

Radost z jízdy: 90%

Elegantní cabrio je výborným celkem a vozem, ze kterého stále číší DNA značky. Čtyřka se může zdát morálně zastaralá, ale pořád se jedná o krásný kus auta s velmi dobrým zpracováním a luxusní výbavou. Někoho může potěšit přítomnost analogových přístrojů před řidičem a tradiční uspořádání interiéru. Motor pak patří na absolutní špičku a potěší i výborný podvozek.

Verdikt:

Na trhu je sice již nová generace řady 3, ale poue ve verzi sedan a kombi. Nová generace coupé a cabria (pokud vůbec bude) je zatím v nedohlednu. Právě proto se mi do testu dostává i aktuální řada 4 bez střechy, která má po loňském faceliftu a pořád ji to sluší, zejména v testované rudé barvě.

Čtverka si bere designový základ z minulé generace řady 3, ale přidává jeden prvek, který mě osobně velmi potěšil – negativní sklon přední masky chladiče. Jasný to odkaz na “žraločí” éru. Přední “mkový” nárazník má extravagantní výřezy, kapota je vyboulená, nechybí nádechy v předních blatnících a výrazný prolis nesoucí se celým profilem auta. M paket také obsahuje sportovní sedadla, volant,kontrastní lišty interiéru a prošívání, prahy a lesklé černé výplně nárazníků. Ve stejné barvě nalezneme i lišty kolem oken a nádechy v blatnících. Detaily, které však vzhled příjemně vylepšují. Naše auto je vybaveno pohonem všech kol, takže sportovní podvozek nemá nižší světlou výšku, ale naopak dokonce vyšší.

8

Cabriolet je samozřejmě náchylnější na boční pohled, ale BMW udělalo s integrací střechy skvělou práci. Oproti předchůdci E93 se jedná o mnohem elegantnější auto. Ať se vám design exteriéru líbí, nebo ne, po nastoupení do interiéru a zabouchnutí bezrámových dveří veškeré debaty končí – použité materiály a dílenské zpracování patří na špičku, stejně jako ergonomie jednotlivých ovladačů. Dlouholetého příznivce značky také potěší, že středová konzole je decentně natočená k řidiči.

Jistě oceníte také sportovní sedáky, které nabízejí výbornou oporu a jsou zároveň i velmi pohodlné. Osobně se mi ovšem z celého interiéru nejvíce zamlouval M paketový volant odkazující svým retro designem na klasické sportovní volanty, které BMW montovalo do svých modelů v dávné minulosti. Věnec volantu zůstává příjemně tlustý a drží se opravdu skvěle, přičemž ramena jsou opravdu úzká a střed je kulatý. Jediným mínusem v rámci interiéru je jeho stísněnost i pro posádku na předních sedadlech, kde budete často v kontaktu se středovým tunelem. Odhlučnění bezrámových dveří je perfektní a pohodu na palubě dokresluje i luxusně pojatý interiér a výbava.

2 1

Ideální pozice za volantem byla vždy doménou BMW a je přítomna i tady – sednete, nastavíte si sedák, volant a jste doma. Čtverka těží z delší a splývavé střechy, a tak nabídne více místa pro cestující vzadu. Problém je jen s místem nad hlavou. Není to nic drastického, ale pocit stísněnosti se dostavuje. Otevřené auto si ale jistě nikdo nekoupí pro cestování ve čtyřech lidech. Ve výsledku tak auto příliš nestárne, jak zvenčí, tak uvnitř.

To nejlepší najdeme pod kapotou – řadový šestiválec o objemu tří litrů přeplňovaný dvoukomorovým turbem TwinScroll. Jde přitom o novou generaci motoru s označením B58, ta je teď mnohem agresivnější, lineárnější a s obrovskou zuřivostí letí do otáček. I odezva je naprosto fantastická, zejména mezi přeplňovanými motory! Výkon? 354 koní a kroutící moment 500 Nm.

4 3

Zátah je v reálném světě obdivuhodný, monumentální a auto je zatraceně rychlé. Vždyť stovku pokoří už za 5.5 vteřiny! Předjíždění je otázkou pár vteřin a rovinky mezi zatáčkami jsou pokořeny ihned. A spotřeba? Žádné drama. Dynamicky se dá jezdit kolem 13 litrů a pokud zvolníte, není problém jezdit lehce přes 7 litrů. Nejvíce se mi líbila lineárnost motoru, která se jen tak nevidí. Příjemný je i zvukový projev. Není to nic přehnaného, ale auto má krásný a hutný zvuk. Ve sportovním režimu nechybí ani prskání a bubnování z výfuku. Melodii sametového šestiválce si naprosto zamilujete, moc lepších motorů na trhu není.

BMW potěší i svým podvozkem. M paket je sice tužší, ale stále dostatečně komfortní a perfektně komunikativní. Dokonalé vyvážení zajišťuje skvělé jízdní vlastnosti a ukázkovou ovladatelnost. To pak znamená, že kola udržují kontakt s vozovkou a především auto nervózně neodskakuje. BMW s faceliftem přepracovalo všechny druhy podvozku a zaměřilo se zejména na lepší nastavení tlumičů. Modernizovaná verze řady 4 tedy lépe drží kontakt se silnicí i na zhoršeném povrchu a lépe filtruje nerovnosti. Komfort je tedy dobrý a bát se nemusíte, s vozem se dá denně dojíždět městem do práce a nebude vás nijak obtěžovat.

5

Pohon všech kol funguje dobře, jeho přítomnost v cabriu však považuji za zbytečnou. Nicméně, xDrive preferuje zadní nápravu, a tak autu hravost nechybí. Musíte však počítat s nárůstem váhy. Už samotná verze bez střechy je o 290 kg těžší než coupé, xDrive pak přidává další kila. To se projeví zejména v zatáčkách a na spotřebě. Na limitu je auto obligátně nedotáčivé a v oblouku lze vyšší hmotnost pocítit.

9

Jedinou výraznější pihou je řízení. BMW ho sice při modernizaci přepracovalo, dodalo mu na strmosti, ale stále vyvolává gumový pocit, jakoby neexistovalo přímé propojení s koly. Cit v něm tedy opravdu nenajdete. Škoda. Zkusil jsem i jízdu bez střechy a zjistil jsem, že do auta příliš nefouká a navíc BWM nabízí ofuk krku teplým vzduchem. Pokud tedy necháte okna nahoře, zatopíte si, pustíte si výhřev tak to jde i v zimě.

7

Elegantní cabrio je výborným celkem a vozem, ze kterého stále číší DNA značky. Čtyřka se může zdát morálně zastaralá, ale pořád se jedná o krásný kus auta s velmi dobrým zpracováním a luxusní výbavou. Někoho může potěšit přítomnost analogových přístrojů před řidičem a tradiční uspořádání interiéru. Motor pak patří na absolutní špičku a potěší i výborný podvozek.

Plusy

– Vzhled
– Jízdní vlastnosti
– Automatická převodovka
– Odhlučnění
– Cestovní komfort
– Spotřeba
– Kvalita zpracování
– Zvukový projev

Minusy

– Ceny příplatků
– Slabší vnitřní prostor

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz