DSC_0176

TEST G-Power M5 Hurricane RR – Zatmění

3. 8. 2013 • BMW, Exkluzivní testy, Extrémní vozy, G-POWER, Novinky, Testy, Tuning

motor: 100%

převodovka: 60%

podvozek: 90%

zpracování: 100%

praktičnost: 80%

Pateticky rychlé auto, které nahání hrůzu!

Verdikt:

Občas se v životě naskytnou situace, kdy není člověk schopný naleznout adekvátní slova k vyjádření svých pocitů a přesně mezi tyto momenty patří i řízení nejrychlejšího sedanu planety: G-Power M5 Hurricane RR! Opravdu vidíte správně, toto auto o výkonu, ehmm, 800 koní bylo hlavní postavou redakčního testu našeho malého serveru, čímž jsme se zařadili mezi pouhé tři tituly na světě, které kdy měly možnost tuto zběsilost řídit.

G-Power je jedna z nejlepších tuningových firem na světě, která se narozdíl od většiny kolegů zaměřuje především na výkon svých kreací, přičemž i přes svou skromnost dokázala světu, že opravdu umí, když postavila nejrychlejší sedan světa Hurricane RR, který rychlostí 372 km/h zadupal do země největší konkurenci Brabus Rocket. Nemůžeme zapomenout zmínit ani X6 Typhoon, který je zástupcem na poli nejrychlejších SUV. Na této firmě je geniální však zejména to, že veškeré své produkty si do posledního šroubku navrhnou, vyrobí a namontují zcela sami s německou precizností. Systém dvou kompresorů je tak dotažený k dokonalosti a jejich produkty jsou nejen spolehlivé, ale hlavně pod zárukou.

Když jsem loni projížděl novou specifikaci závodní 130i Challenge a letos jsme vzali na okruh 8 závodních M3, tak jsem si říkal, co se musí stát, aby to tento zážitek trumflo… No a v tom se vám ozve PR manažer společnosti G-Power a zeptá se, jestli nechcete protáhnout jejich Hurricane RR! Za pár dní sedím s kameramanem a fotografem v autě směr Aresing a stále tomu nemůžu uvěřit! Pojďme si to tedy zrekapitulovat: čeká nás M5 s desetiválcem osazeným dvěma kompresory o rozměrech atomové bomby, výkonem rovných 800 koní (588 Kw), 800 Nm a cenovkou 300.000 Euro. Toto monstrum se dostane na stovku za solidní 4,4 sekundy, ale to je teprve bod, kdy se auto opravdu rozjíždí protože za dalších 5 vteřin už jede 200 no a pokud plyn podržíte dalších 10 vteřin tak jste na hodnotě 300 km/h! A to vše s poháněnou zadní nápravou, žádná čtyřkolka plná nesmyslné elektroniky.

Už jen samotné papírové údaje ve mně vyvolávají zakázané myšlenky a vůbec, ale opravdu vůbec si nedokáži představit, jak se takový výkon bude chovat v realitě. No a aby to bylo ještě zajímavější tak čím více se blížíme Aresingu tím více začíná pršet. Opravdu ideální podmínky pro řízení přemotorované bestie…

Nervozita stoupá a když konečně přijíždíme k sídlu G-Power uprostřed německého venkova ve vesnici asi o 4 domech, vše dostává zcela zvláštní atmosféru domácké pohody. Vtom se ale z garáže ozve brutální zaburácení, otevřou se dveře a pomalu vyjede král monster, matně šedá M5 Hurricane RR osobně. Nedokážu popsat jaký je to pocit spatřit tuto legendu na vlastní oči a pocítit její majestátnost a tajemnost. Firma sice používá decentní styling, ale i přesto je na první pohled patrné, že jste se setkali s králem pekel, který vypadá sice nenuceně, ale dokáže zadupat do země vše, co si umane! Změny na karoserii se týkají především karbonové fólie, decentně upravených nárazníků, 20 palcových kol a rychlých polepů. Nelze přehlídnout zadní přítlačné křídlo, které je plně funkční a při vysokých rychlostech zajišťuje automobilu přítlak, který při rychlostech nad 300 opravdu oceníte. Interiér pekelného pána je zcela sériové BMW M5 až na jeden, nebo dva detaily – rychloměr ocejchovaný do 400 a štítek G-Power na středové konzoli.

To hlavní se totiž skrývá pod kapotou a hned jak ji otevřete, tak garantuji, že vám spadne čelist na zem. Ten pohled na dva opravdu monstrózní kompresory a ještě brutálnější sání je totiž neuvěřitelný. V motorovém prostoru zbylo už tak místo maximálně na jednu hašlerku. Přeplňování navrhnuto a vyrobené firmou G-Power není jen klasickým kompresorem, i zde totiž německý tuner předvedl svůj um a vymyslel svůj vlastní druh kompresoru, který je technicky vlastně turbo poháněné řemenem. Kompresory jsou naladěné tak, aby se na volnoběh nezapínaly a sepnou až po překročení 1000 otáček, dopovat motor začnou až od 1500 otáček. Díky tomu jde s vozem jezdit po městě a vozit děti do školky, jak za sebou zabouchnou dveře a budou mimo dohled v bezpečí paní učitelky, stačí jen zamáčknout plyn a odletíte do jiné dimenze. G-Power ladí auta tak, aby byla kultivovaná, vhodná pro denní používání a zároveň nadpozemsky rychlá. Dalším faktem, který položí všechny na kolena je, že tato M5 s dvojnásobným výkonem oproti sérii žere pouze o jeden jediný litr více…

Je na čase usednout za volant a okusit sílu 800 koní v motoru 5.0 V10 BI-Kompressor. Interiér “Hurikánu” je téměř sériová M5 s průměrnou výbavou a jediné, co dává najevo, že tohle není obyčejná empětka je štítek G-Power s pořadovým číslem 0001 nad převodovkou SMG. Po otočením klíčku se ozve zaburácení podobné blížící se bouři a motor se uklidní na volnoběhu. Před odjezdem mi majitel firmy tvrdil, že kompresory nejdou ve zvukovému projevu motoru téměř zaznamenat a jediný vliv na lepší zvuk má laděný výfuk a vyšší výkon motoru. Je na čase to vyzkoušet. Pomalu opouštím sídlo G-Power a okamžitě mě čeká příjemná klikatá okreska německého venkova s dokonalým povrchem. Než se dostanu na konec obce, jedu s autem velmi slušně a připadá mi jako obyčejná M5, kterou by mohla řídit i  milenka a v tom spatřuji označení konce vesnice a bez dlouhého přemýšlení seznamuji plynový pedál s podlahou a to, co následuje jde popsat jedině slavným slovním spojením identifikující fanoušky Baníku. Na ten zátah prostě nikdo nemůže být připraven, hlavou se narazíte o opěrku, tělo chce projít sedákem a mozek přestává fungovat. Nejde nic vidět, pouze cítíte obrovský tlak, pak pádlo, prásk za dva, smg brutálně škubne a vše začne znova. Pokud jste se někdy nechali vystřelit z katapultu tak si to vynásobte minimálně 5x. Zrychlení je opravdu brutální a způsobuje zatmění všech smyslů a nejlepší na té bizarnosti je, že to vše končí až hluboko za hranicí 300 km/h. Až do té doby auto táhne naprosto lineárně a stále stejně zuřivě. A ano, kompresory opravdu nejdou slyšet a ve skutečně vysokých otáčkách Hurricane zní jako F1 při souloži s WRC!

Při plném plynu Hurikán zběsile vyje a při podřazování sází meziplyny doplněné o opravdu silné střílení z výfuku. Jednou tohle zkusíte a nebudete chtít nic jiného než tohle zažívat dokud vás smrt nerozdělí. Je to droga, je to vášeň a hlavně je to neskutečná zábava. Na samotnou kapitolu by vydalo předjíždění. Dojedete kolonu podřadíte a než předjedete dvě auta ukazuje ručička 200. Nasledují brzdy, které se rovnají nárazu do zdi! Koušou, ale jdou dobře dávkovat. G-Power u modelu Hurricane použil zcela standardní podvozek M5 a pouze vůz vybavil ultralehkými koly o rozměru 20 palců, jež jsou obuty do pneumatik  285/30 vzadu a 255/35 vepředu.

Ve výsledku tak jde o docela komfortní auto se sebejistým podvozkem poskytující adekvátní stabilitu ve velkých rychlostech a přitom z vás ve městě nevytřepe duši. I když ty dvacetipalcová kola v kombinaci s obrovským výkonem si nejsem úplně schopný představit na českých silnicích… Řízení je klasické BMW divize M, takže se nemusíte bát, že vám unikne jakýkoli kamínek na silnici, volant vám o něm řekne. Stejně dobrá je i zpětná vazba což v dnešní době potěší, protože tuhé řízení už nejsou v módě současného automobilového průmyslu. Co ovšem nepotěší je převodovka SMG, která má problém kultivovaně přenášet i sílu sériové M5 natož výkon Hurikánu. Cuká, ne, vlastně zákeřně škube při každém přeřazení! Ve finále to vypadá tak že nejprve vaše tělo zaboří do sedáku akcelerace, pak se přeřadí, vy letíte dopředu a pak převodovka škubne takovým způsobem že vaši hlavu vystřeli v úhlu proti opěrce. Opravdu příjemná věc. Trhání bohužel nezmizelo ani v nízkých otáčkách. Velmi dobré je však odhlučnění uvnitř kabiny, při cestovní rychlosti o motoru téměř nevíte a kompresory prostě nejdou slyšet. Je to velké auto a tak se nelze divit, že velmi dobře maskuje skutečnou rychlost, občas se tedy přistihnete, že vlastně jedete 250 a ani o tom nevíte. S velkou hmotnosti jde ruku v ruce i pocit v zatáčkách, kdy fyziku prostě neoklamete a ta váha v zatáčkách prostě cítit je a nezapře, že primární oblast M5 vždy bude dálnice.

https://www.youtube.com/watch?v=rOGP9Rp2hf4

I když se může zdát 800 koní hodně tak člověk je tvor přizpůsobivý a pomalu si zvykne na všechno. Za chvíli vám i tak ohromný výkon přijde jako normální věc a tak když začalo opět pršet tak mi přišel jako úplně normální nápad hodit Hurricana bokem do první zatáčky, kterou potkám. Nakonec to skončilo u hodinového driftování po kruháčích uprostřed německých obcí. Nikdy jsem si nedovedl představit větší jistotu při ovládání zadokolky s 800 koňmi na mokru a s pneu v důchodu, ale Hurricane je postaven tak, aby byl vašim parťákem a ne nepřítelem, který se vás snaží za každou cenu zabít a to je snad největší plus tohoto auta. Jistě, určitou dávku zkušeností toto auto potřebuje a v rukách nezkušeného řidiče se může změnit ve smrtící zbraň, ale nezapomínejte, že se jedná o nejrychlejší sedan planety a ja si vždy myslel, že bude i nemožný zkrocení. Opak je pravdou. Bravo G-Power!

.

« »

MENU