honda-cb-1000-hornet-4

Test Honda CB 1000 Hornet: Nekonečný sortiment radosti

2. 11. 2025 • Motocykly, Novinky

Honda CB1000 Hornet, modelový rok 2025, je ztělesněním moderního streetfightera se srdcem bijícím v rytmu legendárního řadového čtyřválce. Když jsem se poprvé posadil do sedla, bylo mi jasné, že tahle mašina není žádný městský kliďas, ale poctivě postavený stroj, který si zakládá na rychlosti, ovladatelnosti a nekompromisní dynamice.

Na první pohled zaujme agresivním designem – černě lakovaný rám kontrastuje s rudou barvou (v mém případě Grand Prix Red), výraznými LED projektorovými světlomety a štíhlým, ale svalnatým profilem, který slibuje pořádnou porci adrenalinu.

honda-cb-1000-hornet-5

Motor: čtyřválec s duší superbiku

Pod kapotou bije řadový čtyřválec o objemu 998 cm³, vycházející z osvědčeného motoru superbiku CBR1000RR Fireblade (model 2017), ovšem vyladěný na charakter streetfightera. Výkon 152 koní při 11 000 otáčkách a točivý moment 104 Nm při 9 000 ot./min jasně ukazují, že tenhle motor není o mohutném tahu už od volnoběhu, ale o vysokých otáčkách, kde se naplno ukazuje jeho síla a temperament.

Přesto se v nízkých a středních otáčkách chová překvapivě kultivovaně, takže městský provoz zvládnete bez stresu a cukání. Motor je hladký, vyrovnaný a díky upravenému časování ventilů i vačkových hřídelů působí dojmem, že je dokonale naladěný nejen pro závodní nasazení, ale i pro každodenní jízdu.

honda-cb-1000-hornet-15

Jízdní dojmy: exploze adrenalinu

Jízdní dojmy jsou naprosto fascinující. Od prvního pootočení plynové rukojeti cítíte, jak motor okamžitě reaguje na každý váš povel. Mezi vámi a strojem vzniká zvláštní propojení, které vyvolává silné emoce.

Pravá zábava se ale otevírá až ve chvíli, kdy otáčky stoupnou nad 7 000. Motor doslova exploduje – zvuk se změní v radostné vytí, akcelerace se promění v příval energie a sedlo pod vámi se zdá být odrazovým můstkem do jiné dimenze. Překonání stovky za pár sekund není jen fráze – je to realita, kterou pocítíte ve všech svalech těla. A pokud nezatnete předloktí a pořádně nechytnete řídítka, může se stát, že realitu pocítíte i nepříjemným způsobem… v kalhotách.

Navzdory téhle divokosti si Hornet zachovává důstojnou ovladatelnost, bez pocitu, že ho musíte zkrotit za každou cenu. Je to jen na vás, co chcete zažít – nabízí ráj i peklo. Hornet se chce s vámi „bavit“, ale vyžaduje respekt a jistou dávku zkušeností, abyste mohli naplno využít jeho potenciál.

honda-cb-1000-hornet-6

V nízkých otáčkách je ale natolik jemný a ohleduplný, že bych ho klidně doporučil i začátečníkovi, který to má v hlavě srovnané. Ostatně, jeden můj kamarád si litrového Horneta koupil hned po získání papírů – a dodnes má úsměv od ucha k uchu. Postupně se z nich stávají čím dál lepší parťáci.

Podvozek a brzdy: jistota a preciznost

Podvozek je postaven na komponentech Showa – vpředu 41mm plně nastavitelná inverzní vidlice SFF-BP a vzadu tlumič Pro-Link s nastavitelnou tuhostí. I když jde o sériové řešení, naladění je skvělé: podvozek je tužší, ale ne nepříjemný, dokáže dobře tlumit i menší nerovnosti a přitom drží motorku pevně na zemi i v rychlých náklonech.

Je to ideální kompromis mezi sportovním výkonem a komfortem, takže ani na horším asfaltu netrpíte. Na okreskách jsem si mohl dovolit dynamické průjezdy zatáček, při kterých byla motorka doslova přilepená – bez tendence k přetáčivosti či nedotáčivosti, což je u tak silného čtyřválce obrovské plus.

honda-cb-1000-hornet-5

Brzdy Brembo Stylema najdete až u vrcholné verze SP, zatímco standardní CB1000 Hornet je vybavena brzdami Nissin – dvojicí 310mm kotoučů vpředu a 240mm vzadu. I tyto standardní brzdy jsou vynikající: mají perfektní modulaci, sílu a jistotu i při prudkém brzdění. Otestoval jsem je ve městě i na okreskách a ani jednou jsem nezaznamenal, že bych se na ně nemohl stoprocentně spolehnout.

Quickshifter u základní verze chybí, což může být pro některé ostré jezdce mínus, ale na druhou stranu pomáhá udržet přijatelnou cenu.

Ergonomie a technika

I při mé výšce 189 cm mi Hornet padl skvěle. Sedlo ve výšce 809 mm nebude dělat problém ani menším jezdcům. Ruce nejsou příliš natažené, záda mají přirozený mírný předklon a nohy nejsou nepříjemně zalomené – přesně tak, jak si představujete u sportovně laděného streetfightera, který musí být zároveň pohodlný i na delších trasách.

honda-cb-1000-hornet-18

Pětipalcový TFT displej je velmi přehledný a nabízí vše potřebné – rychlost, otáčky, teplotu, spotřebu, jízdní režimy i navigační pokyny. Ovládání je jednoduché i v rukavicích. Pět jízdních režimů (Rain, Standard, Sport a dva uživatelské) umožňuje přizpůsobit odezvu motoru i trakční kontrolu aktuálním podmínkám a stylu jízdy.

Adrenalin i jistota v jednom

Nezřídka jsem si při jízdě připadal jako akční hrdina z filmu – motor s řevem letí k červenému poli otáček, podvozek drží stopu s chirurgickou přesností a brzdy okamžitě reagují na každý dotek. Přitom ale Hornet nevyžaduje neustálý boj – naopak dává pocit bezpečí a jistoty, který ocení jak ostřílení borci, tak i jezdci, kteří si chtějí jen užít svižnou jízdu bez stresu.

Nejvíce adrenalinu jsem zažil v rychlých zatáčkách, kde jsem se s motorkou cítil téměř nerozlučně spjatý. I přesto, že jsem si byl vědom výkonu a potenciálu, který mám pod sebou, zvládal jsem vše s přehledem. Jako by Hornet věděl, že mě může pustit až na limit – ale ne tam, kde by hrozila chyba.

Cena za výkon: férový kompromis

Trochu mi chyběl quickshifter pro rychlé řazení nahoru i dolů při ostřejší jízdě, ale to je maličkost, kterou lze u standardní verze s ohledem na cenu pochopit.

honda-cb-1000-hornet-8

Za zmínku stojí i hmotnost – 211 kilogramů natankované motorky je skvělý parametr, díky němuž je manipulace v nízkých rychlostech i při manévrování v provozu naprosto příkladná. To ocení nejen začátečníci, ale i každý, kdo nechce při každém zastavení cítit, že za sebou táhne tank.

Závěr

Honda CB1000 Hornet není jen další motorka v garáži. Je to univerzální parťák, který se postará o to, aby každý kilometr byl zážitkem. Ať už chcete drsně závodit, svižně projíždět křivolaké okresky, nebo se jen usmívat pod helmou při klidné vyjížďce, tahle Honda vás nenechá na holičkách.

Je to stroj s duší – vtáhne vás do světa adrenalinu, přesnosti a nezkrotné radosti z jízdy.

honda-cb-1000-hornet-2

Pokud hledáte motorku, která zvládne všechno – od městského provozu přes svižné okresky až po delší výlety – a zároveň je plná moderních technologií, skvěle vyvážená a bez kompromisů v jízdních vlastnostech, pak je CB1000 Hornet přesně pro vás.

A moje rada? Sedněte si na ni, otočte plynem a nechte se unést vlnou síly a radosti, kterou tenhle čtyřválec nabízí. Já se při jízdě několikrát neudržel a prostě vykřikl – protože tohle je přesně ten moment, kdy víte, že jste s pravou motorkou na správném místě.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz