hyundai-i30-2017-exterior-8

TEST Hyundai i30 1.0 T-GDI – Nově a lépe.

8. 3. 2017 • Hyundai, Novinky, Testy

Motor: 90%

Podvozek: 90%

převodovka: 90%

zpracování: 85%

praktičnost: 80%

Nová generace i30 ušla opravdu velkou cestu, aby se přiblížila nárokům nás Evropanů a nutno podoktnout, že se jí to povedlo. Má nějaké chyby, ale ve výsledku se jedná o vůz, který by mohl zavedenou konkurenci silně potrápit.

Verdikt:

Hyundai celkem nedávno vstoupil na trh s novou generací hatcbacku (ne, opravdu to není liftback) i30 a nám se ji celkem brzy podařilo získat do celotýdenního redakčního testu. Záměrně jsem si vybral litrový tříválec, který leží přesně uprostřed benzínové nabídky mezi nejslabší atmosférickou 1.4 MPI a nejsilnější 1.4 T-GDI. Na běžné jezdění to bude dle mě nejvhodnější kombinace. Ale pěkně popořadě začněme designem.

Ten je oproti minulé generace zcela jiný a nutno dodat, že razantně lepší. Je prostě Evropský! Vůz kombinuje hrany a sází na ostrý design. Agresivně působí velká šestiúhelníková hlavně maska, úzké světlomety plné hran a nárazník s velkými otvory. Zadní část vozidla je pak výrazně umírněnější, ale stále elegantní. LED technologií se dočkáme jak vepředu, tak i vzadu. Ve výsledku se tak vůz vyráběný v moravských Nošovicích opravdu povedl a ušel velký kus cesty kupředu. A ne jinak je to uvnitř.

i30_4

Po nastoupení přivítá posádku čistý a intuitivní interiér s horizontálním uspořádáním, který zanechává dojem elegance a vytváří pocit prostornosti. Klidnou atmosféru završují chromované rámečky a na pohled kvalitní materiály použité v interiéru. Do prostoru vyčnívající 8“ dotykový displej, integruje veškeré funkce z oblasti navigace, médií a konektivity a díky své ergonomické poloze umožňuje řidiči nepřetržitě sledovat dění na vozovce. Nový multifunkční tříramenný volant umožňuje snadné a intuitivní ovládání a s funkcí vyhřívání může poskytnout ještě vyšší úroveň komfortu. Ovládací prvky klimatizace a nastavení teploty jsou umístěny ve snadném dosahu na středové konzole a lze je snadno ovládat prostřednictvím otočných prvků, aniž by docházelo k rozptylování pozornosti řidiče. Interiér lze čalounit dvěma barevnými provedení látky nebo kůží. Zavazadlový prostor nabízí 395 litrů nebo 1 301 litrů se sklopenými sedadly.

i30_5

Mám však několik výhrad. Hyundai se dopustil identické chyby, jako u SUV Tucson a použil tvrdý plast na místech, kde se palubní desky dotýkáte nejčastěji a ten měkčený na místech, kterých se naopak nedotknete nikdy. Díky tomu je celá středová konzola z nevzhledného tvrdého plastu. Dále by to chtělo barvy, nebo alespoň kontrastní dekory. Takto je interiér zoufale šedý a nudný. Nelíbí se mi také laciné tlačítka na hlavním tabletu a příliš měkké výplně sedadel. Jinak je interiér v pořádku, ergonomicky perfektní a pohledný.

Aby co nejvíce splňovala očekávání dnešních evropských zákazníků, je nová i30 vybavená nejnovějšími technologiemi a aktivními bezpečnostními prvky. Ve výbavě nechybí autonomní nouzové brzdění, chytrý adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, sledování pozornosti řidiče a sledování slepého úhlu. Konektivitu zajišťují systémy Apple CarPlay a Android Auto. Nová generace i30 nabízí také přihrádku pro bezdrátové indukční nabíjení mobilních telefonů.

i30_2

Pohon nové generace Hyundai i30 zajišťují přeplňované zážehové nebo vznětové motory s nižším zdvihovým objemem než doposud. Na výběr jsou tři zážehové a jeden vznětový motor. Zákazníci si mohou zvolit nový přeplňovaný čtyřválec 1.4 T-GDI o výkonu 140 koní, přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI o výkonu 120 koní nebo čtyřválec 1.4 MPI o výkonu 100 koní. Vznětový čtyřválec 1,6 litru je nabízen ve třech výkonových variantách: 95, 110 a 136 koní. Motory jsou kombinovány buď s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou  7DCT.

A právě tříválec by měl být nejprodávanější variantou pro koncového uživatele mimo fleety. Možná to zní nedostatečně, ale věřte, že 120 koní není vůbec málo a s relativně lehkým autem (1.3 tuny) cvičí slušně. Hyundai dokonce dokázal motor odhlučnit a tak typické vibrace a hrubší chod pronikají do interiéru jen ve vysokých otáčkách. Při konstantní nebo klidné jízdě o motoru vůbec nevíte. I přes přeplňování turbodmychadlem se projev jednotky chová velmi lineárně a výkon narůstá spolu s otáčkami. Až jsem se divil, jak moc je nutné auto točit, aby jelo rychle. Nechápejte to, ale tak, že v nízkém spektru otáček je lenivé. Není, jen je odladěné především pro použitelnost ve městě.

i30_1

Tomu nasvědčuje i velmi komfortní a schopný podvozek, který zvládá bravurně filtrovat i nejrozbitější české silnice. Komfort i30 nabízí opravdu ukázkový a v tomto ohledu konkurenci opravdu hodně potrápí. Dokonce se ani nezalekne okresní silnice plné zatáček. Sportovní samozřejmě není, ale silnice se drží velmi dobře a rychle reaguje na volant a ochotně mění směr. Řízení se sice stále velmi přeposilované, ale je mnohem lépe odladěno, než v minulé generaci. Trochu mě trápily jen brzdy, které mají ostrý nástup a chce to zvyk. Manuální převodovka se mi naopak moc líbila, je přesná a krátká. A co spotřeba? Po městě kolem 7 litrů, mimo něj i za 5.

i30_3

Nová generace i30 ušla opravdu velkou cestu, aby se přiblížila nárokům nás Evropanů a nutno podoktnout, že se jí to povedlo. Má nějaké chyby, ale ve výsledku se jedná o vůz, který by mohl zavedenou konkurenci silně potrápit.

Plusy

- povedený design
– bohatá výbava
– ergonomie
– komfortní podvozek
– spotřeba
– odhlučnění

Mínusy

- místy horší materiály
– ostrý nástup brzd

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz