lexus-lc-500-exterior-3

Test Lexus LC 500. Absolutní poblouznění

9. 1. 2019 • Exkluzivní testy, Lexus, Luxusní vozy, Novinky, Sportovní vozy, Testy

motor: 100%

podvozek: 100%

převodovka: 100%

zpracování: 100%

radost z jízdy: 100%

Lexus LC500 naprosto dokonale snoubí svět luxusu a sportovnosti. Takový pocit exkluzivity vám nedá téměř žádné jiné auto. Je prostě z jiného světa a žádný článek, ani video nedokáže adekvátně popsat, jaký ve skutečnosti je. Je to jedno z těch aut, na které historie nezapomene - a já také ne, nikdy. Tahle sněhově bílá ledová královna zasekla střep do mého srdce tak hluboko, že už jej nikdo nevyndá a já na ni budu do smrti vzpomínat.

Verdikt:

Lexus – automobilka, která neexistuje ještě ani tři desetiletí, a přesto se na planetě nenajde mnoho lidí, kteří jí neznají. Tato Japonská firma proslula posedlostí kvalitou a zaměřením na detaily. Dala tak vzniknout řade extrémně kvalitních, ale téměř vždy nudných aut. I přesto, že automobilka cílí především na ekologicky zaměřená auta, opustilo její brány i několik ikonických vozů. Těžko říct, kde se bere ta odvaha, odkud pochází vůle přemluvit vedení společnosti a vypustit něco, co popírá vše, za čím jejich jméno stojí, ale musím to obdivovat.

Téměř před deseti lety tak spatřilo světlo světa auto, které snad mohlo vzniknout jen tak, že někdo upsal svou duši ďáblu. Lexus LFA vznikal deset let, ale když byl hotový, byl to zázrak. Obří podíl uhlíkových vláken při výrobě karoserie zavařil inženýrům hlavy a samotný motor, mocný desetiválec, byl z jiného světa. Na devět tisíc otáček za minutu se dokáže vytočit během půl sekundy a jeho řev jakoby oznamoval příchod apokalypsy. Tohle auto bylo v každém smyslu výjimečné a honba za jeho dokonalostí stála jeho tvůrce – legendárního Hiromu Naruse – život. Nicméně…po vyprodání LFA se Lexus vrátil k výrobě nudných ekoškatulí.

Až doteď. Ďábel opět přišel s nabídkou, nechal inženýry nahlédnout za oponu dokonalosti a vznikl skutečný klenot. Lexus LC500. Auto, jehož design je odvážnější, než u většiny konceptů a přesto pod kapotou ukrývá nečekaně staromódní, atmosferický osmiválec. Nikdo by si netroufl hádat, že takové auto vůbec vznikne – a přesto právě jedno takové čeká na mě. Během jednoho prosincového odpoledne těžkám v ruce klíč a snažím se celým svým já absorbovat tu neskutečnost tvarů nového LC. Každý detail je výjimečný, tohle auto bych dovedl obdivovat celé dny a stále bych nacházel nové prvky, které by mě udivovaly. Design toho auta je nadpozemsky krásný a já si ho ani nedovolím popisovat, podívejte se sami. Každá linka v sobě tak dokonale snoubí eleganci a dravost!

Po usednutí do interiéru mi definitivně padá brada. Vše tu působí tak nějak neskutečně a přesto správně. Kvalita zpracování bere dech a nebojím se říct, že tohle je nejkvalitněji vyrobený kus auta, co jsem kdy viděl. Každý materiál, každý detail v sobě nese řemeslnou dokonalost. Už jen tak banální věc, jako je chod hliníkových tlačítek, dokáže zostudit německé prémiovky. Vše se doslova topí v luxusu. Zapomeňte na nějaké karbonové dekory. Lexus nestavěl superlehký sporťák, stavěl nejkvalitnější a nejluxusnější produkt, jaký dokáže, a výsledek prostě stojí za to.

lc2 lc1

Bohužel nemůžu dál obdivovat nádheru auta, náš společný čas je poměrně krátce vyměřený, takže startuji a čeká mě další šok. Motor naskočí s ohlušujícím řevem, žádné civilizované bublání. Vau, naskakuje mi husí kůže. Posouvám volič do polohy „D“ a vyrážím. Tohle auto mě asi nikdy nepřestane překvapovat, protože proplétání Prahou zvládá s neuvěřitelnou lehkostí. Vůbec nemám pocit, že řídím téměř pětimetrové kupé, díky řiditelné zadní nápravě je krásně manévrovatelné i v malých rychlostech a jeho podvozek je neskutečně komfortní.

Se zavázanýma očima bych hádal některou z limuzín LS nebo ES. Neuvěřitelné, co auto zvládne i s jedenadvaceti palcovými koly. To už ale nechám hlavní město za sebou a v absolutním tichu absolvuji kousek po dálnici, než sjedu na známou okresku. Teploměr ukazuje jeden stupeň, na silnici se snáší déšť se sněhem. No co, žijeme jen jednou – přepínám auto na Sport+ a okamžitě cítím změnu. Z luxusní jachty se stává závodní stroj.

lc5

Bez soucitu bořím plyn do podlahy. Pane bože! Řev linoucí se z koncovek výfuků mi snad urve hlavu, jak tohle mohlo projít zvukovými limity?! Miluju to! Auto se smýká ze strany na stranu, gumy zoufale hledají byť jen nepatrný náznak gripu, ale nemají šanci. Snad během půl sekundy motor vletí do omezovače nad sedmi tisíci a výfuk zuřivě štěká do okolí. Cvaknu pádlem a desetistupňový automat zařadí rychlostí, které odmítám uvěřit, a souboj se zákony fyziky pokračuje.

Před první zatáčkou jdu na brzdy: chtějí víc síly, ale skvěle se dávkují a auto je pod jejich talkem krásně stabilní. Propletu se sérií zatáček absurdní rychlostí a nechápu, že stále žiju. Jak je možné, že auto s náhonem pouze zadní nápravy a váhou téměř dvě tuny dokáže takhle fungovat?! Srdce mi bije jako o závod, v uších mi hučí a celé tělo se mi třese. Potřebuji ještě! Opět se vrhám do zatáček, zadek má stále tendenci vykukovat, ale celé se to děje krásně čitelně a mám vše pod kontrolou. Podvozek odvádí neuvěřitelnou práci a tenhle kolos dokáže zatáčkami prohnat s takovou samozřejmostí, že to hlava nebere. Následuje krátká rovinka, kterou LC500 změní v pár sekund drcení mé páteře o sedačku a následuje ostré brždění. Dvakrát podřadím – pokaždé se ozve hromobití od výfuku (jak to, že je to auto tak hlasité?!) a pokračuji další sérií zatáček.

drift34 drift35

S každým metrem mi v krvi stoupá hladina adrenalinu. Po nějaké době jako bych ztratil spojení s realitou a jen si užívám pomíjivost okamžiku. Rád bych se vám tu déle rozepisoval o tom, jak je auto dokonale vyvážené, jak skvělé má motor reakce, pravdou ale je, že to nejde. Žádná slova nedokáží vyjádřit, jaké je to ve skutečnosti. Tolik emocí, které to auto vyvolá, jeho živočišnost a temperament- LC500 působí jako živé, mýtická bestie, kterou musíte zkrotit. Tohle auto prostě přišlo s tím nejlepším receptem na zábavu. Atmosferický motor nad přední nápravou, náhon na zadní kola a mezi nimi poctivý mechanický samosvor. Navrch přidává špičkový podvozek a řiditelnou zadní nápravu.

lc4

Nemohu se nabažit, zábava za volantem LC500 nazná hranic. Nesmím zapomenout na fantastický pětilitrový osmiválec, kterému nepomáhá žádné přeplňování. Jeho 477 koní je přesně akorát, má dostatek síly a to nejlepší dá nahoře, jak se na správnou atmosféru sluší a patří. Okamžitě reaguje na jakýkoliv pohyb plynového pedálu, ochotně se vytáčí až k omezovači a má naprosto božský zvuk. Tohle auto nezná kompromisy. Nic nedělá napůl. Je neuvěřitelné, že jedno auto může být současně tak komfortní i sportovní. Po řádění na okreskách jsem auto přepnul do režimu Comfort, nechal se unášet na vlně luxusu a s úsměvem na tváři se vracel směrem domů – prožil jsem den na dosah dokonalosti.

lc3

Lexus LC500 naprosto dokonale snoubí svět luxusu a sportovnosti. Takový pocit exkluzivity vám nedá téměř žádné jiné auto. Je prostě z jiného světa a žádný článek, ani video nedokáže adekvátně popsat, jaký ve skutečnosti je. Je to jedno z těch aut, na které historie nezapomene – a já také ne, nikdy. Tahle sněhově bílá ledová královna zasekla střep do mého srdce tak hluboko, že už jej nikdo nevyndá a já na ni budu do smrti vzpomínat.

Plusy

Zvuk
Motor
Podvozek a jízdní vlastnosti
Design
Interiér a jeho zpracování
Komfort na delších cestách
Přijatelná cena

Minusy

Ovládání infotainmentu
Nemám jej v garáži

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz