peugeot-508-sw-hybrid-10

Test Peugeot 508 SW Hybrid

14. 1. 2021 • Novinky, Peugeot, Testy

Hybridní ústrojí: 90%

Převodovka: 95%

Zpracování: 95%

Podvozek: 95%

Praktičnost: 65%

Peugeot 508 SW je skvělá ukázka toho, že střední třída není mrtvá. Žádné SUV vám nedá tolik stylu, krásy a už vůbec neposkytne takové jízdní vlastnosti. Peugeot hodně zariskoval tím, že na trh uvedl podobné auto a já doufám, že se mu bude dařit, protože nový Peugoet 508 SW je skvělý!

Verdikt:

Důsledky obliby SUV můžeme nejlépe vidět na segmentu D – tedy automobilů střední třídy s karoserií sedan nebo kombi. Zájem o taková auta za poslední roky rapidně klesá a dříve nejprodávanější vozy značek, třeba Passat nebo Mondeo, musely ustoupit sourozencům s otylou karosérii SUV. Trend je bohužel takový. Model 508 nebyl táhlem francouzské značky nikdy, oproti konkurenci sice nabízel poměrně bohatou základní výbavu, ale design vozu byl fádní a jízdní vlastnosti průměrné.

Současná generace modelu 508 ale vše mění. Už dlouho mě žádné auto tolik nepřekvapilo jako právě tento Peugeot. Uznávám, nezní to zrovna dramaticky, vždyť tato automobilka už pěknou řádku let neudělala vyloženě žádnou pecku a mluvit se dá maximálně o výborném RCZ R nebo 308 GTI, ale to nejsou auta pro každého nebo na denní používaní. Peugeot o 508 mluví, jako o radikálním modelu. No, nebudu to vyvracet, protože minimálně designem a kvalitou interiéru je více než jen to.

peugeot-508-sw-hybrid-16 peugeot-508-sw-hybrid-24

Posuďte sami – 508 kombi má bezrámové dveře! To mělo naposled Subaru Legacy na sklonku milénia. Také má snížený ponton střechy, aby vypadal elegantně a sportovně zároveň. Zadní blatníky jsou vystouplé, rozchod kol je široký a koncové sloupky tenké. Světlomety jsou na obou stranách úzké a s velmi hezkou grafikou. Jo, tohle se povedlo, 508 kombi vypadá fantasticky, placatě, vyváženě a vrací na trh čistou avantgardu sportovních kombíků. Nádhera a ještě jednou nádhera!

I v tomto případě však platí, že hodně záleží na zvolené výbavě, ale také motorizaci. Nejnižší výbava totiž nemá ve svislém pruhu v předním nárazníku LED denní svícení kombinované s blikačem jako vyšší výbavy, ale jen malou chromovou lištu a liší se také zadní světla. Podle výfuků poznáte i motorizaci. Zatímco benzinové verze mají po jedné kulaté koncovce výfuku v obou rozích nárazníku, motorizace 1.5 BlueHDi mají v obou rozích nárazníku falešné oválné koncovky, výfuk ústí vlevo za nárazníkem dolů. Dvoulitrové motory BlueHDI pak mají dvě chromované koncovky v levém rohu nárazníku. Nejlépe samozřejmě vypadá verze GT, která je zároveň nejvíce vybavená a s nejvýkonnějšími motory.

peugeot-508-sw-hybrid-5 peugeot-508-sw-hybrid-7

Velkou pochvalu si zaslouží i interiér. Pořád se jedná o i-Cockpit, ale jeho evoluce se vydařila. Nejvíce šokuje svým zpracováním, které je perfektní a luxusní. Nejvyšší výbavy mají dokonce kůži Nappa. Peugeot 508 dostal do vínku spoustu zcela nových prvků výbavy, některé z nich šlo dosud vidět pouze u prémiových výrobců. Tou nejzásadnější novinkou je systém nočního vidění pomocí infrakamery, doplňuje ho adaptivní tempomat s funkcí stop & go (do 3 sekund od zastavení se auto samo opět rozjede) či aktivní asistent jízdy v pruzích, který se drží nejen nakreslených čár na silnici, ale umí auto udržet uprostřed pruhu anebo na krajnici. Nádherné jsou ovladače v leteckém designu, dotykové plošky pod nimi a obložení opravu odpovídá materiálům – dřevo je dřevo a třeba hliník opravdu hliník! To není běžné ani v prémiové třídě.

Prostornost vepředu je dobrá a s výškou blížící se 190 cm jsem neměl problém do žádných směrů. Sedadla patří k tomu nejlepšímu ve třídě a připomínají spíše prémiový produkt. Vzadu už je situace horší a vysocí lidé budou mít problém s prostorem nad hlavou. Je to daň za nízkou siluetu.

peugeot-508-sw-hybrid-19

Pod kapotou testované varianty se usídlil plugin hybridní pohon. Peugeot už jednou u modelu 508 minulé generaci s hybridem koketoval a nedopadlo to vůbec dobře. Novinka na to jde však =uplně jinak. Jednak se jedná o již zmíněný dobíjecí plugin a za druhé je tentokráte kombinován s benzínovým motorem. Spalovací motor tvoří zážehová šestnáctistovka naladěná na 133 kW/181 koní, kterou doplňuje elektromotor (80 kW) integrovaný do osmistupňové automatické převodovky. Od motoru ho odděluje další spojka, takže auto umí jezdit čistě na elektřinu nebo s oběma pohony dohromady, kdy výkon celé soustavy dosahuje na 165 kW a 360 Nm točivého momentu. Baterie slibuje s kapacitou 11,8 kWh dojezd čistě na elektřinu 52 kilometrů, reálně ale počítejte spíše se čtyřiceti. Během testování panovala zima a mráz, dojezd na elektřinu se v takových podmínkách pohyboval většinou kolem 30 kilometrů. Co se nabíjení týče, z klasické zásuvky si počkáte 8 hodin, výkonnější nabíječka nakrmí baterky už za dvě hodiny.

peugeot-508-sw-hybrid-22

Jak jsem již zmínil, motory jsou spojeny s osmistupňovým automatem od Aisinu, který řadí velice jemně a logicky. Jsem rád, že Peugeot sáhl po hydrodynamickém měniči namísto dvouspojky, protože změny rychlostí jsou sametovější a u auta tohoto ražení je to důležitější než samotná rychlost. Čistě na elektřinu funguje pětsetosmička jako běžný elektromobil, rozjíždí se tedy hladce a tiše, a to až do rychlosti 135 km/h. Po překročení téhle hranice se pochopitelně přihlásí na pomoc spalovací motor, pro který je limitem rychlost 250 km/h. Pokud za to vezmete, pohonná jednotka odvádí dobrou práci, zátah je plynulý a intenzivní, v nízkých otáčkách to točivým momentem pokryje elektromotor a ve středním pásmu se naplno přidá šestnáctistovka. 508 Hybrid tak umí být opravdu svižným parťákem. Hybridní pohon si však vybral dvě daně. Zmenšení zavazadelníku z 500 na 468 litrů a palivová nádrž v tomto případě disponuje jen 43 litry.

peugeot-508-sw-hybrid-11

Nejlepší na celém autě je podvozek. Ten je naladěn převážně komfortně a nerovnosti auto žehlí vážně jistě, navíc se od kol neozývají žádné rány ani pazvuky a v interiéru nejsou znát ani žádné nepříjemné rázy. Musím podotknout, že testovaný model má adaptivní podvozek a devatenáctipalcová kola s nízkým profilem a i takové auto dokázalo bravurně filtrovat nerovnosti. Peugeot si dal na podvozku a jízdních vlastnostech opravdu záležet.

Nemůžu si pomoct, ale toto auto je opravdu fantastické a věřím, že konkurenci se zhoršila kvalita spánku. Všichni ostatní ve třídě totiž najednou vypadají velmi obyčejně. Problém 508 může být jen nižší praktičnost a poměrně ambiciózní cenová politika. Nejlevněji hybridní peugeot zaparkujete do garáže za 1.290.000 Kč, konkrétní kus by vás přišel na 1,4 milionu a to už skutečně není málo.

peugeot-508-sw-hybrid-12

Na druhou stranu, budete přímo milovat, jak se na něj ostatní koukají, kolik strhává pozornosti, budete milovat jak se v něm cítíte a také jízdu s ním. Není to jen spotřební zboží. Je to skvělá ukázka toho, že střední třída není mrtvá. Žádné SUV vám nedá tolik stylu, krásy a už vůbec neposkytne takové jízdní vlastnosti. Peugeot hodně zariskoval tím, že na trh uvedl podobné auto a já doufám, že se mu bude dařit, protože nový Peugoet 508 SW je skvělý!

Plusy

– Design
– Skvělý interiér
– Kvalita materiálů a zpracování
– Jízdní komfort
– Kultivovaný motor
– Nízká spotřeba

Minusy

– Omezený výhled z vozu
– Prostor na zadních sedadlech

.

« »

https://myrosatis.com/wp-content/uploads/2021/03/21210305car-air-purifier.html https://www.autojournal.cz/how-to-use-baking-soda-to-deodorize-refrigerator/