carsharing_frost_sullivan

Firmy loni ztrácely zájem o nové vozy, více je lákají pronájmy

28. 2. 2019 • Novinky

Pořídit nový vůz na leasing firmy loni lákalo méně než v předchozích letech. Podle dat České leasingové a finanční asociace klesl objem prostředků určených na nová osobní vozidla o 5,6 %. Celkově pak firmy za 47,14 miliardy pořídily 116 917 nových osobních vozů. Pokles zájmu koresponduje s celkovým snížením prodejů vozů v minulém roce, mnohé firmy však také ve větší míře začínají využívat alternativní služby jako carsharing nebo půjčovny.

Pokles prodejů nových aut byl výrazný zejména v posledních čtyřech měsících minulého roku, ve kterých se prodalo 68 185 automobilů, což představuje meziroční propad o 21 %. Experti pokles přičítají zejména zavádění nové emisní normy.

Stále více firem se začíná poohlížet po jiných možnostech pořízení vozu, než je klasický nebo operativní leasing. Velký zájem mezi nimi vzbuzují zánovní vozy, jež ke střednědobému pronájmu nabízí například Mototechna se svou službou Drive. „Auta půjčujeme především středně velkým a malým firmám, v neposlední řadě pak též živnostníkům. Nejčastěji mají zájem o vozy z kategorie nižší střední třídy a SUV,“ vysvětluje Stanislav Gálik z AuresLab, která za vývojem služby stojí. Zákazníci si podle něj nejvíc pochvalují flexibilitu, a hlavně možnost v pravidelných intervalech získat novější auto. Patří mezi ně i společnost CEFC Group Europe, která vlastní například pražskou Slavii. Celkem Mototechna Drive v roce 2018 pronajala více než 750 vozů.

Nové možnosti zajištění vozového parku objevují také společnosti, které se přímo zabývají rozvážkou zboží zákazníkům a potřebují pružně reagovat na poptávku. To potvrzuje i Jan Mužík, fleet manažer e-shopu s potravinami. „Je pro nás náročné sehnat v Praze nebo Brně 30 užitkových vozů. Zvlášť, když je potřebujeme rychle přistavit,“ říká.

 

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz